Warre

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
ff8728

Warre

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Ostin männä viikonloppuna warren, -66mallia, 312 sarjaa. Mahdollista museonkin, ainakin hyvä arkiautoksi. Lämpimässä tallissa kevätkelejä odottamassa. Rungolle rakennettu sen vaunun pittääolla...
Lada mulla ihan ylimääräisenä, saattaa lähteä edullisesti joka rahat kouraan laittaa. Ladassa ei enää vakuutusta, siis siirtokilvillä, tai ostaja ensin rekisteröi sen itselleen.
warre 353w sedan,
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Re: Warre

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Laitahan kuvia niin päästään kadehtimaan!
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Toveri Sladimir

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Onnea paljon! Olikohan tämä se nettiautossa ollut sininen kahdella vaihdekepillä?
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
ff8728

Kuvan osaan ottaa, en osaa muualle siirtää kun omalle tietokoneelle. Olenhan minä tosiaan sähköposteihin noita kuvatuksia laittanut.
Nettiautossa oli myytävänä tuo warre, sininen eikä mikään metallihohtoine. Lattiavaihe käytössä, rattivaihteessa pari niveltä heikossa kunnossa, on laatikko rattivaihetta ajatellen...Verhoilu olisi uusittava, maalauskin, ei mikään ylivoimainen rojekti museojuttua ajatellen, pittää miettiä.
Tarkistuksia olen tehnyt, laturi, startti, yms virtaosat käsittääkseni ok. Kaasarin koho vuotaa, eiköhän tuo koho löytyne noista varaosistakin.
warre 353w sedan,
pölkkäri

Viesti Kirjoittaja pölkkäri »

noa 312 sarjan warret hyvin tehtyjä jopa paremmin ko.saman aikakauden mb.t
ff8728

Lujatekoinen tuo warre on, ei mitään "tonnikalapakkauspellistä" kyhäelty. Sisustassa kovin tunkkainen lemu, jollakin konstilla pitää saada raikastummaan sisäilmapiiri. Kaasarin koho näyttäisi olevan rikki, uusikin on tulossa...Vaihdesiirrin homma pitää tarkistaa, öljytkin vaihettava laatikkoon, warrekirja suosittaa öljynvaihtoa 10000-15000 km:n välein. Joo 6 volttinen keksintö tuo warre.
warre 353w sedan,
E.P.

Viesti Kirjoittaja E.P. »

Onko muuten minkälaiset öljysuositukset vaihteistoöljyksi 1966 mallisessa? Uudempaan 353:een pitää suomenkielisten ohjeiden mukaan laittaa automaattivaihteistoöljyä. Asiaa ihmettelin warreforumilla, ja jotkut harrastajat uskovat automaattivaihteistoöljyn olevan oikeaa. Ulkomaisista tietolähteistä saa tiedon, että oikeasti sinne pitäisi laittaa oikeaa vaihteistoöljyä. Olen edelleen sitä mieltä, että automaattiöljy on Haka-Auton 1980 luvun hömpötyksiä, vaikka se mahdollisuus tyrmättiin parin muun foorumilaisen toimesta. Kumma vaan, kun saman liikkeen muihinkin automerkkeihin "kokeiltiin" automaattivaihteistoöljyä manuaalilaatikkoon.. :)
ff8728

Pitää warrefoorumilla jatkaa ehkä aamulla. Tuohon -66 malliseen talvella ohje 80, kesällä 90. (vai kuinkapåinse taasolikaan)Saattaa olla maahantuojan suositus tuo automaattiöljy. Itse aion automaattiöljyä laittaa, toimii vapaakytkin sujuvasti. Valitin eräälle warremiehelle joskus -70 luvulla että vapaakytkin ei toimi kunnolla, kehotti automaattiöljyä laittamaan.
warre 353w sedan,
Vastaa Viestiin