Sen verran oli merkillinen kokemus, että ajattelin kertoa teille muillekin. Miten kuvan kaltainen tulppa on voinut toimia ollenkaan. Kylmänä ryyppy päällä kone kävi kuin 240 Volvo ryypyn kanssa. Luulin sen olevan normaalia, kun onhan ladan kaasutin lisenssi Solex. Nyt kylmemmillä keleillä liikkeelle lähdöissä kone kävi kuitenkin selvästi kolmella, muutaman sata metriä, jonka jälkeen alkoi käydä kaikilla. Maalailin jo pirujakin seinille, että kannentiiviste siellä vuotaa sopivasti sylinteriin nesteitä, ja siksi käynnistyksen jälkeen käy hetken vain kolmella.
Nelospytystä sitten löytyi kuvan kaltainen tulppa. Voihan olla, että olen sen itse rikkonut avatessani tulppaa. Muutamat auton entisen omistajan ratkaisut ihmeteltyäni, arvelen tulpparikon johtuvan aiemmista omistajista kuitenkin. Nyt kone käy neljällä heti kylmänä. Ei Volvosta tuttua "hönttähönttä"-käyntiä.
