Mistä uudenmallinen 110:n puhallinmoottori tai hiilet?
Mistä uudenmallinen 110:n puhallinmoottori tai hiilet?
Homma nyt on näin, että jostain syystä vasta 40 tkm ajettu larpattimeni on näköjään syönyt hiilet ihan loppuun (ja tehnyt pientä uraa myös puhaltimeen mutta jämähiilillä koputtelemalla puhaltaa kyllä hyvin päivän, sitten sammuu), ja on aika ikävää ajaa ikkunat jäässä sisältä. Soittelin delta-autoon (motonet ei myynyt kuin vanhaa pientä samaran puhallinta) ja delta haluaa aivan jumalattoman ryöstöhinnan puhallinmoottorista, 165euroa, ja eivät tietenkään suostuneet hiiliä kauppamaan erikseen, mikä on tietysti ihan ymmärrettävää.. Joten nyt mietinkin, että mistä noita kannattaisi lähteä etsimään, venäjälle ei ikävä kyllä ole pääsyä, mutta jos jotain vinkkejä?
Edit: Siis 110 vuosimalli on -04, mutta sisältää sen jumalattoman kokoisen puhallinmoottorin.
Edit: Siis 110 vuosimalli on -04, mutta sisältää sen jumalattoman kokoisen puhallinmoottorin.
Re: Mistä uudenmallinen 110:n puhallinmoottori tai hiilet?
Ei tietoa minkäkokoiset hiilet ko. laitteessa on, mutta varaosaliikkeistä löytyy yleensä aihioita joista viilaamalla saa sopivat. Esim:
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/110410/0
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/110403/0
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/110410/0
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/110403/0
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Mistä uudenmallinen 110:n puhallinmoottori tai hiilet?
Komppaan edellistä, juuri kaveri laittoi kiinalaisen rälläkän varahiilet johonkin moottoriin... Hiiliä voi muotoilla viilalla sopivaksi.
Re: Mistä uudenmallinen 110:n puhallinmoottori tai hiilet?
Joo, kuulostaa ihan hyvältä idealta, juuri lähdössä espoon motonettiin kahtelemaan noita, ei tullut kyllä tosiaan mieleenkään että viilalla oikeenkokoseks, mut senhän takia täältä on hyvä kysyä 

Re: Mistä uudenmallinen 110:n puhallinmoottori tai hiilet?
Hiilien kovuuksissa on eroa, eli kannattaa laittaa suht samaan käyttötarkoitukseen tarkoitettuja hiiliä. Muuten voivat huveta liian nopeasti ja tukkia kollektorin tai vaihtoehtoisesti kuluttaa kollektorin puhki. Jostain on sellainen muistikuva on että työkalujen hiilet ovat melko pehmeitä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Mistä uudenmallinen 110:n puhallinmoottori tai hiilet?
Jooh, hommasin ihan asianomaiset hiilet, ja ei se tainnut niistä kylläkään sitten johtua, vaikka jäljelle oleva pala hiomisen jälkeen olikin 3x pidempi kuin pikkutynkä mikä siinä oli.. huomasin siinä kiinnittäessä, että toinen niistä pienistä metallikoloista mihin hiili laitetaan heiluu, eli rakenne on tainnut pettää (ne pari pientä metallinpalasta sen alla). En sitten keksinyt ratkaisuksi siihen kuin epoxin ja tuntui pitävänkin hyvin. Puhallin toimi noin 10km ajon ajan ja sitten zip, sammui, ei millään voimakkuudella puhalla, hönkää vaan kuumaa ilma-aukoista heikosti. Eli onkos tässä nyt se uuden puhaltimen paikka tosiaan pakollinen? En ole vielä jaksanut uudelleen purkaa tuota moottoria esiin (neljättä kertaa), alkaa sen verran risomaan, mutta toi se ilmeisesti toi pieni metallirakenne se vikana on vaikka muuten puhallin tosiaan toimii täydellisesti. (esim suoraan kytkettynä akkuun pyörii kyllä vimmatusti).
Re: Mistä uudenmallinen 110:n puhallinmoottori tai hiilet?
Minulla olisi uusi puhallin, jonka olen hankkinut varaosaksi 2006 malliseen farkkuun. Tämä on ilmeisesti samanlainen?
Kokemuksen perusteella puhallin on vaihtokunnossa 100 000 km:n jälkeen - tietenkin riippuu käytön määrästä.
Hinta oli noin 1000 ruplaa eli 25 Euroa.
Kokemuksen perusteella puhallin on vaihtokunnossa 100 000 km:n jälkeen - tietenkin riippuu käytön määrästä.
Hinta oli noin 1000 ruplaa eli 25 Euroa.
Vain olennainen on tärkeää.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Mistä uudenmallinen 110:n puhallinmoottori tai hiilet?
Onko tuo moottorisi mallia 2111-8118020?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Mistä uudenmallinen 110:n puhallinmoottori tai hiilet?
Paskerin luettelon mukaan osa on 2110-8118020-00 tai 21110-8118020-00.
Eli kai se sama on.
Eli kai se sama on.
Vain olennainen on tärkeää.
Nyt tulee sitten kylmää..
Noniin, puhallin saatiin siis vaihdettua uuteen jo jonkinaikaa sitten, mutta lisää vastoinkäymisiä tän 110 kanssa vaan tulee. Nyt se perhana puhaltaa joka lämpösäädössä pelkkää jäätävän kylmää, mistähän mahtaa johtua? Eli ei oo tosiaan mitään väliä missä asennossa säädin on, jäätävää tulee. Tosin jos kääntää aivan kylmälle niin konepellin alta alkaa kuulua suht kovaääninen nakutus joka jatku noin 6-7s ja loppuu sitten, tätä se on tehny tosin jo pitkään ja vivusto kyllä liikkuu siellä.
Re: Mistä uudenmallinen 110:n puhallinmoottori tai hiilet?
Samanlaista lämmöttömyys ongelmaa http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 26&t=30571
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Mistä uudenmallinen 110:n puhallinmoottori tai hiilet?
Eihän ole vaan unohtunut se ilmanohjainläpän halhlo laittamatta siihen säätömoottorilta tulevaan vipuun, jos on nuihin menty edes koskemaan? Kun joskus nuita osia kasasin niin läheltä piti, etten olisi huomannut laittaa sitä vipua paikalleen. Ainakin tuossa vanhemmassa mallissa nuin vois käydä. Tarkoitan siis osia 4 ja 6 tuolta hajoituskuvaston sivulta E151. Kuvasto löytyy sitten täältä.
Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
Re: Mistä uudenmallinen 110:n puhallinmoottori tai hiilet?
No tota.. nyt en kyllä tiedä mikä on ilmanohjainläpän hahlo :/ Purin vain puhallinmoottoriin asti tarvittavat osat, otin moottorin pois ja laitoin uuden tilalle, ja kappas, uus moottori tosiaan toimii kaikilla nopeuksilla (edellinen ei siis millään). Aluksi tuli pelkkää kuumaa ilmaa, ja tyhmänä yritin sitten että jos sieltä tulis kylmää ja käänsin sen sieltä auton sisältä kylmimmälle.. alko kovaääninen naputus ku lämpötila oli siinä 16 vai 18c kohalla siinä vivussa ja sen jälkeen on tullut pelkkää kylmää.. naputus tulee kyllä joka kerta kun laittaa sisältä kylmimmälle, jatkuu noin 10s ja loppuu. Puuh, yritin tota jo availlakkin uudelleen, mut on tää rankkaa avata ja kasata, avata ja kasata kun ei ole mitään havaintoa mitä on tekemässä.Sepi kirjoitti:Eihän ole vaan unohtunut se ilmanohjainläpän halhlo laittamatta siihen säätömoottorilta tulevaan vipuun, jos on nuihin menty edes koskemaan? Kun joskus nuita osia kasasin niin läheltä piti, etten olisi huomannut laittaa sitä vipua paikalleen. Ainakin tuossa vanhemmassa mallissa nuin vois käydä. Tarkoitan siis osia 4 ja 6 tuolta hajoituskuvaston sivulta E151. Kuvasto löytyy sitten täältä.
Edit: Ainiin yritin tota kuvastoa kattoa, mut sivulta 151 löytyy vain kuva moottorista, tais mennä joku pieleen meikällä.
Re: Mistä uudenmallinen 110:n puhallinmoottori tai hiilet?
Tosiaan tuo E151 onkin kuvan numero ja se löytyy tuolta katalogin sivulta 368. Eipä vika sitten ainakaan ole johtunut mistään virheellisestä kasaamisesta, kerran et sen pidemmälle sitä purkanut. Jospa siitä on vaan tullut se läpänsäätömoottori (osa 24) tiensä päähän taikka sitten jostain muusta kumman syystä tuo moottori ei vaan liikuta sitä vipua (osa4). Tuon säätömoottorinhan pääsee ainakin näkemään jostain sieltä jarrutehostimen viereltä, kun vaan irrottaa ensin sen rintapahvin.
Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Mistä uudenmallinen 110:n puhallinmoottori tai hiilet?
Voisiko vikaa olla osittain myös säätöpanelissa?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?