Niin, mitenkäs tuon nokkaketjun kanssa pärjäilee kun on laskettu kansi?
Joku kertoili, että 5mm lisää tavaraa kiristäjän päähän, mutta onkos tuosta mitään ongelmia tiedossa, eli tuleeko kiristäjän ja ketjun välille jotakin liian jyrkkää kulmaa tms.?
Yksi ajatus oli tuoda pitemmälle sitä vetopuolen laahainta (kiinteää), mutta onko tuo huono idea? Kaaviokuvassa siinä näytti olevan loivemmat kulmat, ja vaikuttaisi edullisesti ajoitukseen, mutta nojaako ketju normaalisti siihen "koko painolla"?
Nokkaketju lasketun kannen kanssa
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Nokkaketju lasketun kannen kanssa
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Vakiomerkkeihin. Virtanen laskeskeli tosin, että kannen laskun ja nokkapukin laskun takia nokka menisi jotakin neljä astetta myöhäiselle, mutta oli sitä mieltä, että se ei välttämättä vielä haittaa, joskin alavääntöä voi viedä vähän.
Optimiajoitus kuulemma tälle nokalle on, että yläkuolokohdassa sekä imu että pakovena ovat yhtä paljon auki.
Optimiajoitus kuulemma tälle nokalle on, että yläkuolokohdassa sekä imu että pakovena ovat yhtä paljon auki.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Mutta kun otetaan vielä huomioon ketjun venyneisyys, voi hampaan-parin siirto olla paikallaan. Kiristinpuolelle voisi olla ihan hyvä idea tehdä ketjupyörällinen kiristin. Sopiva ketjupyörä on kampiakselin päässä. Jossain näin myös normaalin pultin olevan ketjunkiristimenä, lukitusmutterin kanssa toki. Jos välineet ja aikaa olisi, tuo ensimmäinen kiinnostaisi.NesteHukka kirjoitti:Virtanen laskeskeli tosin, että kannen laskun ja nokkapukin laskun takia nokka menisi jotakin neljä astetta myöhäiselle, mutta oli sitä mieltä, että se ei välttämättä vielä haittaa, joskin alavääntöä voi viedä vähän.