miks muuten etunavan ja vanteen välissä on nuo 5 millin levyt?
LADAAN VANTEET!
Re: LADAAN VANTEET!
mullakin on ajatus vaihtaa 195/55-15 kumit alle,kun noista loppuu pinta.ja et:stähän tuo mullakin hyvin paljon johtuu.esim jo noilla ladan omilla 5 millin "spacereilla" kosketus poistuisi varmasti.nyt kun tosiaan otti kiinni,niin takakotissa oli melkonen lasti tiiliä ja himpun otti kiinni kun jouset niias syvään.mutta vaan toiselta puolelta tavotti 
miks muuten etunavan ja vanteen välissä on nuo 5 millin levyt?
miks muuten etunavan ja vanteen välissä on nuo 5 millin levyt?
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Cortina 1,6 -70
Ford Cortina farkku 1,6 -69
Ford Capri -69
Ford Anglia 1,0 -65
Ford 17m turnier p5 2,3 -68
Plymouth Duster 360 -73
Ford Escort -74
Dodge Dart 273 -66
Ford Cortina 1,6 -70
Ford Cortina farkku 1,6 -69
Ford Capri -69
Ford Anglia 1,0 -65
Ford 17m turnier p5 2,3 -68
Plymouth Duster 360 -73
Ford Escort -74
Re: LADAAN VANTEET!
Nuo löytyy lähes kaikista Fiat/Fiat-pohjaisista vanhemmista autoista. Ilman sitä levyä 13" orkkisvanne hakkaisi kiinni jarrusatulan reunaan...kun levynkin kanssa siellä on liki olematon tila.duster73 kirjoitti:miks muuten etunavan ja vanteen välissä on nuo 5 millin levyt?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: LADAAN VANTEET!
juu.mullakin pari mirafioria ollu,niin niissä ihmettelin tuota myös.ei tullu tuo vannekosketus mieleen.Jokari kirjoitti:Nuo löytyy lähes kaikista Fiat/Fiat-pohjaisista vanhemmista autoista. Ilman sitä levyä 13" orkkisvanne hakkaisi kiinni jarrusatulan reunaan...kun levynkin kanssa siellä on liki olematon tila.duster73 kirjoitti:miks muuten etunavan ja vanteen välissä on nuo 5 millin levyt?
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Cortina 1,6 -70
Ford Cortina farkku 1,6 -69
Ford Capri -69
Ford Anglia 1,0 -65
Ford 17m turnier p5 2,3 -68
Plymouth Duster 360 -73
Ford Escort -74
Dodge Dart 273 -66
Ford Cortina 1,6 -70
Ford Cortina farkku 1,6 -69
Ford Capri -69
Ford Anglia 1,0 -65
Ford 17m turnier p5 2,3 -68
Plymouth Duster 360 -73
Ford Escort -74
Re: LADAAN VANTEET!
Kumma ku miula 195/50-15 ei raavi ja 165/70-13 raapii... 
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
-
zuhari
Re: LADAAN VANTEET!
Osaakohan kukaan sanoo mitkä vanteet kyseessä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=7312859.jpg
4x98 5,5" leveet, et 38. Made in Italy.
http://www.aijaa.com/v.php?i=7312859.jpg
4x98 5,5" leveet, et 38. Made in Italy.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: LADAAN VANTEET!
Edelliset ovat kai täysin samanlaiset kun TakaPotkujen Melber -ovaalialuvanteet. Ovatko Melber -alut Italialaiset sitä en tiedä.
Olisiko noissa vähän isommat ovaaliaukot kuin Melber -aluissa?
Olisiko noissa vähän isommat ovaaliaukot kuin Melber -aluissa?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: LADAAN VANTEET!
Takapotkun orkkis melberit on kuudella ovaalirinkulalla.
Njet problem, normal katastroof 
-
J.Mukkala
Re: LADAAN VANTEET!
Onkos kukaan laittanut/kokeillut 15" peltivanteita tuollaiseen pyöreälmppuiseen eli 1200l,kuinkas leveinä mahtuu alle ilman suurempi lokarin levittämisiä?
Re: LADAAN VANTEET!
Mikä on 13 tuumaisten vanteiden ET, eli off-set? http://www.nettivanne.fi/vanteen-et-luku/ Jos vanne on etuvetoiseen tarkoitettu, on ET yleensä liian suuri.ElManu kirjoitti:Kumma ku miula 195/50-15 ei raavi ja 165/70-13 raapii...
Väärästä ET:stä seuraa väärä olkapoikkeama. Kun olkapoikkeama eroaa liikaa alkuperäisestä, iskee ohjaus käsille montuista, ja vetelee pahemmin urista. Lisänä tietysti ohjausosien ja laakereiden nopeampi kuluminen. Jälkimmäisen joku kuittaa kuitenkin: "Olen ajanut jo 20tkm väärällä ET:llä, eikä mitään ongelmaa! Mitä välii!!".
-
Jambero
Re: LADAAN VANTEET!
tuli tässä mieleen että mistä mahtais saada tuommoiset uudet 5 millin levyt eteen kun tällä hetkellä puuttuu..
Re: LADAAN VANTEET!
ET:stä ei ole hajua, käännetyt Fiat Unon vanteet. Reilummalla vauhilla kun ajaa monttuun, niin korahtellee..E.P. kirjoitti:Mikä on 13 tuumaisten vanteiden ET, eli off-set? http://www.nettivanne.fi/vanteen-et-luku/ Jos vanne on etuvetoiseen tarkoitettu, on ET yleensä liian suuri.
Tuon sanoin ihan sillä, ettei se rengaskoko sano ollenkaan, ottaako kiinni jonnekkin vai ei. Vaikuttavana tekijänä on myös vanteen ET ja leveys. Nuo miun 15" vanteet on 28 ET:llä ja 6,5" leveet.. Eivät ottaneet kiinni minnekkään, vaikka oli toissakesänä vähän matalempi.
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
-
J.Mukkala
Re: LADAAN VANTEET!
Kun itsellä on suunnitelmissa levittää tuollaiset esim. ooppelin 4*100 jaolla olevat 15" peltivanteet,joten kun ne levitetään niin et luku saadaan sellainen kuin haluteen.Mahtaako mahtua pyöriin alla esim. edessä 7*15" et noin 25-30 ja takana 8*15" et noin 25-30 kanssa? jollakin noin 40-50mm madalluksen kanssa.
Re: LADAAN VANTEET!
Helposti. Kokemuksia on vakiokorkuisesta kanttilampusta seuraavilla spekseillä, madallus ei juuri muuta asiaa:
Etu: 7x15 ET15
Taka: 7x15 ET0
Eli mainitsemillasi spekseillä jää n. 15-20 mm sisemmäs vielä.
Kumit 195/50/15
Ainoastaan takakaaren reunoja saa hieman pokata, muuten nirhaisee ikävästi kovemmissa töyssyissä vauhdin ollessa luokkaa 50+. Muuten ei minkäänlaisia ongelmia.
Passaisin siis 8" takavanteen n. ET10 ja etupää voisi olla n. 15. jolloin ollaan turvallisissa, mutta näyttävissä lukemissa. Jos saksan poikien tyyliin kiinnostaa kumien venytys ainakin takapäässä, niin sitten voi vielä ET:tä pienentääkin.
Muista; kun takapää on 5 senttiä leveämmällä kuin etupää, raidevälit on vasta tasan.
Etu: 7x15 ET15
Taka: 7x15 ET0
Eli mainitsemillasi spekseillä jää n. 15-20 mm sisemmäs vielä.
Kumit 195/50/15
Ainoastaan takakaaren reunoja saa hieman pokata, muuten nirhaisee ikävästi kovemmissa töyssyissä vauhdin ollessa luokkaa 50+. Muuten ei minkäänlaisia ongelmia.
Passaisin siis 8" takavanteen n. ET10 ja etupää voisi olla n. 15. jolloin ollaan turvallisissa, mutta näyttävissä lukemissa. Jos saksan poikien tyyliin kiinnostaa kumien venytys ainakin takapäässä, niin sitten voi vielä ET:tä pienentääkin.
Muista; kun takapää on 5 senttiä leveämmällä kuin etupää, raidevälit on vasta tasan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
Soviet High-Tech
Re: LADAAN VANTEET!
Tuli kaverin luona mallattua sekä opelin että pikkubemarin valssia, molemmissa liian pieni keskireikä...
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: LADAAN VANTEET!
toissa talvena paikallis tojotan huollon takapihalta kaivetut vanteet, ilmeisesti variksesta. 4x100 ja 15
olivat edessä piikki pyörien kanssa, ja yllättävän vähän raapivat, keskireikää joutui tosin vinguttamaan.
takana allesion aluvalssit, samaa kokoa. ei myöskään suurempia ongelmia. et lukuja en äkkiseltään kumpikaan muista
toki autosta näki että piikeillä on ajettu, sen verta joskus raapaisivat
olivat edessä piikki pyörien kanssa, ja yllättävän vähän raapivat, keskireikää joutui tosin vinguttamaan.
takana allesion aluvalssit, samaa kokoa. ei myöskään suurempia ongelmia. et lukuja en äkkiseltään kumpikaan muista
toki autosta näki että piikeillä on ajettu, sen verta joskus raapaisivat
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...