1500i kirjoitti:Komia peli
Hyvä, että näitäkin viitsitään laitella eikä hävittää heti, kun alkaa kukkaa-tai muuta laittoa tulla.
Tuossako on korotus? Korotus palat, jouset vai millainen korotus?
Moi,
Olihan toi maalaus ihan hirveän työläs homma jossa itsekkin tuli tehtyä ainakin ainakin parin viikon verran 8 tuntisia työpäiviä. Jos kaikelle ajalle laskisi tuntipalkan autoon käytetty rahamäärä olisi aika iso. En muista sanoinko, mutta tuulilasi ja tuulilasin tiiviste vaihdettiin ja sitten uudet Saabin turvavyöt. Uudet vyöt toimivat pehmeämmin kuin alkuperäiset. Konepellin sisäpuolella on yritetty estää kondenssivesien valuminen pellin etupäähän ja siitähän syntyy toi etureunan ruostuminen. Lukemattomat ovat ne työtunnit joita olen käyttänyt auton pohjan ruostumisen estämiseen. Ei liene toista yhtä helposti ruostuvaa autoa kuin -95 mallinen samara.
Takapäässä on ollut reilu korotus (noin 5-7 cm) korotuspaloilla ja pidemmillä jousilla, mutta se ei näissä kuvissa näy selvästi, koska auto ei ole tasaisella alustalla. Sitten kuvakulma on myös sellainen ettei se kuvissa näy. Lisäksi kai reilu pakkanen vaikuttaa kaasuiskareiden kaasun tilavuuteen laskevasti? Kesäisin korotus takana on ollut paljon korkeampi. Voi olla myös että parin vuoden jälkeen takapää olisi hieman laskenut.
Piti aikanaa etupäätäkin korottaa, mutta se jäi tekemättä. Nyt se lienee seuraava rojekti sekä iskareiden vaihto eteen.
Autossa ainoa vika tällä hetkellä on hieman kukkivat etuiskareiden holvien etupuolet. Juuri niistä kohdista ei lokarit anna suojaa. Siia suunnilleen paisuntasäiliön ja pissapojan säiliön takaa. Niitä voisi korjailla iskareiden vaihdon yhteydessä. Onko venäjällä olemassa korjauspeltejä kysesiin kohtiin? Sellaiset voisi ostaa.
Vielä kaksi kuvaa autosta, ennen maalausta ja maalauksen jälkeen. Jospa takapään korotus noista näkyisi.
Siinä vaiheessa kun kone on loppu tai kiinnostus autoon hiipuu voin sen sitten ajaa Espoon automuseoon, se ei maksa mitään. Kuukauden päästä on katsastus, siksi pitää autoa nyt käyttää jotta kaikki toimisi katsastuksessa.