110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
dj_jonttu

110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja dj_jonttu »

Hellurei kaikille.

Tein varmaan elämäni suurimman virheen, ja ostin Lada 111 vm-2000 itelle vara-autoks. :D

Muuten ihan ok auto, mut puhaltaa todella haaleaa ilmaa sisään, vaikka mittarin mukaan kone lämpenee 90 asteiseksi.
:D
Tämä malli on sillä "automaattisella" lämmityslaitteella, ja ajotietokoneella...

Lämpimänä ei aina välttämättä käynnisty kuin muutaman minuutin odottelun jälkeen, missähän tuo vika mahtaa olla, entinen omistaja epäili sytkäboksia?


:)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: 110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Lämmityslaitteen ilmaläppä jämähtänyt väärään asentoon.Säädin rikki,kääntöhammarattaat murskautuneet jne.....
Sytytysyksikkö sökö toimii kylmänä,muttei kuumana.
dj_jonttu

Re: 110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja dj_jonttu »

Jaska HKI kirjoitti:Lämmityslaitteen ilmaläppä jämähtänyt väärään asentoon.Säädin rikki,kääntöhammarattaat murskautuneet jne.....
Sytytysyksikkö sökö toimii kylmänä,muttei kuumana.
Vaihdan huomenna sytköboksin ja ilmoitan mikä on tulos. 8)

Pystyykö tuota ilmaläppää/venttiliä/hanaa jostain säätämään "käsin".
Talvella saisi olla aina siinä kuuma-asennossa.
Puhaltaa kyllä kylmää, kun siniselle kääntää, mut punaisessa asennos on kuin lehmän hönkäys.. :lol:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: 110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Käsittääkseni pystyy.Kääntömoottori hammasrattaineen on keskikonsolissa...joutuu purkamaan oikealta syrjältä.Lada 110:ssa ei ole venttiiliä,kenno on aina lämmin.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Näistä saattaisi olla apua:

Läpän säätömoottori:

http://www.autolada.ru/viewtopic.php?p=4488749#4488749

Läppä:

http://cpan.narod.ru/auto/otopitel/

Kuuluuko säätömoottorista ääntä, kun virta on päällä ja lämmönsäädintä kääntää ääriasentojen välillä? (Pitäisi tietysti kuulua. Ilmeisesti jotakin tapahtuu, kun vaihtuu kylmästä hönkäykseen.)

menestystä

SvS

Huom! On mahdollista, että em. linkit eivät esitä saman mallista lämmityslaitetta kuin autossasi on.
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Jaska HKI kirjoitti:Käsittääkseni pystyy.Kääntömoottori hammasrattaineen on keskikonsolissa...joutuu purkamaan oikealta syrjältä.Lada 110:ssa ei ole venttiiliä,kenno on aina lämmin.
Terve!

Ko. moottori ei ymmärrykseni mukaan ole keskikonsolissa, vaan kyse on kuvan

http://cpan.narod.ru/auto/otopitel/pb272496.jpg

osasta "моторедуктор".

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
dj_jonttu

Re: 110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja dj_jonttu »

Sytkäboksi vaihdettu uuteen, ei juurikaan vaikutusta tuohon lämpimänä käynnistymiseen. :?

Laturin vaihdoin kans uuteen, edellinen latasi 13,08V, nykyinen lataa suunnilleen 14V.

Nyt ois tarkotus lähtee pajalle etsimään tuota läpänsäätömoottoria, eilen ajoin 400km 15asteen pakkasessa, ja nyt on jostain syystä nuha.. :D
Sisällä oli varmaan saman verran pakkasta..
dj_jonttu

Re: 110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja dj_jonttu »

Iloinen paja-ilta vietetty, öljyt sain vaihdettua, pakoputken kans laitettua.

Lämppäriä tuli kans tutkittua, läpän säätömoottori toimii ääriasennosta ääriasentoon, tosin siihen välille sitä ei tahdo saada pysähtymään, eli aika on-off tyylinen.. :shock:
Myös läpät liikkuivat kiinni-auki..

Sisäkierto päällä sisällä jotenkuten tarkenee, tosin kaikki sivulasit jäässä. :D

Kojelaudan suuttimista ei tahdo saada mitenkään ilmaa ulos, vaan puhaltaa lähinnä tuulilasille, ja hyvin heikosti jaloille..

Ideoita? :?
Avatar
LADACAT
Viestit: 637
Liittynyt: 16.11.2005 10:32
Paikkakunta: Lahti,Uusikylä

Re: 110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja LADACAT »

Oletkos tarkistanut onko lämmityslaitteen kenno tukossa?
Samara 1.5 -03
Suzuki SX4 -13
dj_jonttu

Re: 110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja dj_jonttu »

LADACAT kirjoitti:Oletkos tarkistanut onko lämmityslaitteen kenno tukossa?
Miten se ois helpoin tuossa vehkeessä tarkastaa?

Jotain kennolle menevää letkua tuli puristeltua ja vaikutti lämpimältä, toista letkua en tajunnut kokeilla...
dj_jonttu

Re: 110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja dj_jonttu »

Se pökäletermostaatti oli paskana. Kaikki rojut sisällä irti... :shock:
Piti kuitenkin mittarin mukaan koneen lämmöt ihan ok, nyt lämpenee sisältäkin, mut jaloille ei puhalla ollenkaan.
Onkohan toi suuntaussäädin paha rasti tsekata..? :?
dj_jonttu

Re: 110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja dj_jonttu »

Jaahas, eipäs lämpene vieläkään, olivat korjaamolla testanneet, mutta lämpimässä hallissa, ja sisäkierto päällä.. :(

Viikonloppuna kävin ostamassa laser-lämpömittarin, ja mittailin lämppärin letkuja, kennolle näyttäisi menevän kuuma vesi, mutta itse kenno ei lämpene kuin 40-50 asteiseksi... :shock:

larssi21074 saan uuden kennon, ensiviikolla sit vaihtamaan, jos ei oo tajuton homma..
Sepi
Viestit: 230
Liittynyt: 13.10.2004 12:15
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Jonkinmoinen hommahan tuo on ensimmäisellä kerralla. Ensin muovit siitä tuulilasin alta ja se rintapahvi konehuoneen puolta pois. Sitten kannattanee avata mutterit (4kpl) sieltä jarrupolkimen luota, että saa jarrutehostinta vähän edes liikautettua sivummaksi. Oli muuten justiinsa nippanappa tiellä se tehostin, ettei mahtunut entinen kenno pois :( Sitten jälellä on vielä sen muovikopan aukaiseminen, josta löytyy aika monta klipsua/ruuvia vaikeistakin paikoista. Sen kun aukaisee ja ottaa tuulettajan moottorin pois, niin vielä pitää irrottaa sieltä se ohjainläppäsysteemi, ennen kuin saa kennon viiimein käsiinsä. Ja kun kasaa, niin on oltava tarkkana, että sen ohjainläpän hahlo tulee siihen säätömoottorilta tulevaan vipuun.
Hauskaa rassuuta :)
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
dj_jonttu

Re: 110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja dj_jonttu »

No niin.

Kenno vaihdettu, termari vaihdettu, vesipumppu vaihdettu, lämmönsäädin tsekattu, järjestelmä ilmattu.

Eikä lämpene vieläkään... :shock:

Kuski alkaa kyllä lämmetä ihan riittävästi.. :lol:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: 110 Ei lämpene sisältä, eikä käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

dj_jonttu kirjoitti:No niin.

Kenno vaihdettu, termari vaihdettu, vesipumppu vaihdettu, lämmönsäädin tsekattu, järjestelmä ilmattu.

Eikä lämpene vieläkään... :shock:

Kuski alkaa kyllä lämmetä ihan riittävästi.. :lol:
Ei voi olla totta.Entä jäähdytysnesteet...ettei olisi liian sakeat.Nyt kyllä menee magian puolelle.Vaatii jo hiukan insinööritaitoa rakentaa auto jota ei voi edes korjata.
Vastaa Viestiin