Kyseisellä yksilöllä on takana kilometrejä 253tkm ja omistaja sillä on ennestään kaksi. Edellisellä omistajalla se on ollut vuodesta 2006.
Kaunis peli tämä ei ole ja kaikin puolin vaillinainen. Leimaa oli ostehetkellä jäljellä viikko. Sen viikon aikana päästelin tällä 1000km ilman ongelmia. Matka-ajossa kulutuskin tuntui olevan hieman päälle 5l/100km, joten taloudellinenkin peli on kyseessä. Tästä syntyi sitten auton loppunen ideakin. Maaliskuun puolivälin jälkeen Polo menee seisontaa ja alan harrastaa masokismia ja meinaan ajaa tällä kaikki kilometrit aina lokakuun alkuun. Pakko se on todistaa, että ei nämä voi olla niin huonoja kun sanotaan. Objektiivista kerrontaa asian tiimoilta on siis tiedossa.
Ens viikolle on kaverin tallista varattu kolme päivää aikaa rakentaa. Työtä on melkoisest, mutta ilmeisesti rahaa ei juuri kulu vikojen luonteesta johtuen. Ensin tavoitteena on leima ja sitten vasta hienostelu.
Katsastukseen pitää korjata ainakin seuraavat: Käsijarru tehoton, päästöt pielessä, pari reikää kynnyksissä, pakoputki vuotaa ja valot takana palaa vähän miten sattuu. Lisätöitä tulee sitten siitä, kun purin faijan samaraan tästä osia ennen joulua kun se heittäytyi hankalaksi. Näitä osia ei vielä ole laitettu paikoilleen. Sieltä puuttuu bensaputkea, bensapaineen säädin ja kaikki mikä oli niiden irrottamisen edessä. Lisäksi tarkoitus näin alkuun on irroittaa venttiikoppa ja tiivistää se uudelleen. Myös jakohihnan joutuu laittaamaan, vanhalla on ajaettu jo 130tkm

Mutta katsotaan mitä tuleman pitää. Tarkoitus on kirjoittaa objektiivisesti siitä, miten kaikki sujui.