Mistä Lada Niva?
Mistä Lada Niva?
Lada-kärpänen pääsi puremaan. Mistähän mahtaisi saada sopuhintaan käytetyn Lada Nivan? Olisi aika näppärä peli metsästyspuuhissa. Jos jollakin (tai tutulla) myynnissä, saa laittaa YV:tä.
Re: Mistä Lada Niva?
Nettiautossa on Nivoja vaikka kuinka ja paljon. Sieltä vaan seurailemaan, jos lähiseudulla ilmestyisi edullisesti myyntiin!
Re: Mistä Lada Niva?
On olemassa vähintään käsitteet: halpa, edullinen ja kallis.
Esim. 10t€ vuosimallin -8 Nivasta voi olla mikä tahansa yllämainituista, tulkitsijasta riippuen.
Itsekin haavelin Nivasta. En löytänyt halpaa, en edes edullista, mutta kalliita kyllä. Joten siinä mielessä ymmärrän aiheenaloittajan kysymyksen helposti.
Esim. 10t€ vuosimallin -8 Nivasta voi olla mikä tahansa yllämainituista, tulkitsijasta riippuen.
Itsekin haavelin Nivasta. En löytänyt halpaa, en edes edullista, mutta kalliita kyllä. Joten siinä mielessä ymmärrän aiheenaloittajan kysymyksen helposti.

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Mistä Lada Niva?
Ihan samoja kysymyksiä pohtii Paatunut ja Poispilattu harrastajakin. Eivät nuo aloittelijan etuoikeuksia ole.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Mistä Lada Niva?
Ei ollut vaikeeta, otin Nettiauton auki, 11 löytyi. Ja kas, yksi niistä jopa omalta paikkakunnalta ja hintakin mielestäni vähintäänkin kohtuullinen. Seuraavana päivänä käymään ja kaupat lukkoon. Mielestäni tuossa listassa oli useampikin ihan kohtuuhintainen. Vai katselenko hintoja jotenkin väärin? Pitääkö Ladan olla aina alle tonnin hintainen?
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Mistä Lada Niva?
tuntuu jotenkin että nuo vanhemmat nivat on suht rapeita koriltaan... itsellä nuita pari ollut ja yksi vielä rojektin alla. enne nuita muutamaa kävin katselemassa ja hitsatavaa reilusti. tuo mikä jäi itelle 78 vuosimalliseksi todella terve peltinen(helmat hitsattava) ja 88 oli vielä muutamalla paikalla leimalle.
ei tunnu kovin mielekäältä maksella pari tonnia vermeestä jota saat muutaman tovin mikkiliimata että on edes sinne päin. pikkuisen toista tonnia vielä nelikosta kärsii mitä ei ihan mahottomasti tarvii ropata. ei ole autot ainua minkä hinnat on nettiauton, koneen ym. kautta karaneet käsistä.
edeleenkin ne parhaat ja edukkaimat on löytyny keltaisesta pörssistä ja paikkalis lehistä. ja sen olen pistänyt merkille että mitä lyhyempi ilmoitus ilman turhia mainostuksia niin sen parempi hinta laatusuhde.
tuolla netti(kone,auto, moto) näkee nuita missä on kuvia pirusti ja teksitä romaanin verran mutta paikan päällä ollu yleensä suuri pettymys.
ei tunnu kovin mielekäältä maksella pari tonnia vermeestä jota saat muutaman tovin mikkiliimata että on edes sinne päin. pikkuisen toista tonnia vielä nelikosta kärsii mitä ei ihan mahottomasti tarvii ropata. ei ole autot ainua minkä hinnat on nettiauton, koneen ym. kautta karaneet käsistä.
edeleenkin ne parhaat ja edukkaimat on löytyny keltaisesta pörssistä ja paikkalis lehistä. ja sen olen pistänyt merkille että mitä lyhyempi ilmoitus ilman turhia mainostuksia niin sen parempi hinta laatusuhde.
tuolla netti(kone,auto, moto) näkee nuita missä on kuvia pirusti ja teksitä romaanin verran mutta paikan päällä ollu yleensä suuri pettymys.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Mistä Lada Niva?
Ihan tässä itseäni syyttäen kun en ostotilanteessa Nivaa tarkemmin tutkinut!
Miten ihmeessä sait tuon konelan varusteleman mallin leimalta läpi Team perseauki racing. Oliko tuttu katsuri?
Niva on seisonut korjattavana nyt kohta 3kk.
Peltiä olen hitsannut pari neliötä + etulokarit. Kaariahan tuossa ei ollut ollenkaan jäljellä, eikä pyöräkoteiloita. Takakakontin pohja puuttui peräpäästä ja ihmeellisiä popniitti- ja sikamassapatentteja joka kulmassa.
Vetarin kumit, raidetankon kumit ja parin pallonivelen kumit rikki. Bensavuoto tankin täyttöletkussa.
Sähkökytkennöistä puhumattakaan.
Miten ihmeessä sait tuon konelan varusteleman mallin leimalta läpi Team perseauki racing. Oliko tuttu katsuri?
Niva on seisonut korjattavana nyt kohta 3kk.
Peltiä olen hitsannut pari neliötä + etulokarit. Kaariahan tuossa ei ollut ollenkaan jäljellä, eikä pyöräkoteiloita. Takakakontin pohja puuttui peräpäästä ja ihmeellisiä popniitti- ja sikamassapatentteja joka kulmassa.
Vetarin kumit, raidetankon kumit ja parin pallonivelen kumit rikki. Bensavuoto tankin täyttöletkussa.
Sähkökytkennöistä puhumattakaan.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Mistä Lada Niva?
kaaret kyllä tiesin levikkeitten alta, niistä täällä kirjottelinkin.. pari ratsupaikkaa tuohon ite hitsasin. kovasti oli pohjaa massattu joten en niitä sen kummemmin sörkkiny.
etuvieterit vaihoin ja pohjaanlyönti kumit vaihtelin.
leimattuna tuosta oli kauppa itelle alkuun tehä mutta pakoventtiilin palamisen takia ei menny leimasta joten hinta neuvoteltiin kohilleen, oli kuulema leimaa varten jo jossain pajalla hitsuuttanu. ei siitä katsuri muuta jurissu ku haalistuneesta etuvilkusta, eikä kyl tuttavuus piiriin kuulunu
etuvieterit vaihoin ja pohjaanlyönti kumit vaihtelin.
leimattuna tuosta oli kauppa itelle alkuun tehä mutta pakoventtiilin palamisen takia ei menny leimasta joten hinta neuvoteltiin kohilleen, oli kuulema leimaa varten jo jossain pajalla hitsuuttanu. ei siitä katsuri muuta jurissu ku haalistuneesta etuvilkusta, eikä kyl tuttavuus piiriin kuulunu
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Mistä Lada Niva?
Viime syksynä tuli Nivaa metsästettyä, vaikka nettiautossa yksilöitä oli paljon tarjolla niin oikeasti hyvät yksilöt olivat kivenalla. Useammankin yksilön kanssa kävi lisäksi niin että yksinkertaisesti myöhästyin ja auto oli jo vaihtanut omistajaa kun sain myyjään yhteyden. Tuntuvat olevan haluttua tavaraa.
Pitkään pohdin vanhemman kaasarimallin ja uudemman ruiskumallin välillä, lopulta totesin että ei ole mitään järkeä maksaa muutamaa tonnia yli sata tonnia ajetusta 80-luvun vehkeestä. Näyttäisi nuo vanhatkin vehkeet pitäneen hintansa aika hyvin. Totesin että muutaman tonnin kun laittaa lisää niin saa lähes uudenveroisen menopelin mitä ei tarvitse olla heti hitsailemassa ja ruiskumallin pienempi polttoaineen kulutus oli myös plussaa kun tarkoitus oli Nivailla ihan täysipäiväisesti. Vanhemmissa vehkeissä ärsytti myös se että suurimpaan osaan oli tehty kaikenmaailman kyläseppävirityksiä.
Lopulta sopiva yksilö jäi haaviin, ei lähiseudulta kuten alunperin olin haaveillut, melkein 600 kilsan hakureissu tuosta muodostui mutta sain sitä mitä halusin. 25000 ajettu, 07 vuosimalli, punainen, monipisteruisku, eikä mitään edellisen omistajan tekemiä virityksiä.
Oliko se sitten halpa, edullinen vaiko kallis ? Sanoisin että sain koko rahalla hupia niin paljon ettei mielessä ole rahat käyneet hankinnan jälkeen. Samalla summalla olisi saanut priimakuntoisen länsiautonkin mutta olisiko sillä farmari primeralla ajaminen ollut yhtä hauskaa, juu ei. Pihassa on muuten tuollainen lähes saman ikäinen primerakin ja mieluummin minä tuolla Nivalla lähden liikenteeseen kuin primeralla, ajelkoot rouva sillä
Reilu pari tonnia tuolla on nyt kelattu ilman ongelmia. Muutama ruostekukkanen fiksattu, kaikki öljyt vaihdettu, kaasu- ja käsijarruvaijeri kiristetty, mittariston maadoitus korjattu, pyöränlaakeri kiristetty, takaluukun avausmekanismi korjattu, sivupeilit kiristetty, auto imuroitu. Kevään mittaan täytyy vielä vaihtaa jarrulevyt, palat ja kengät taakse. Eli normi pikku fiksailua edellisen omistajan jäljiltä tässäkin vaikka näin tuore tapaus olikin.
Pitkään pohdin vanhemman kaasarimallin ja uudemman ruiskumallin välillä, lopulta totesin että ei ole mitään järkeä maksaa muutamaa tonnia yli sata tonnia ajetusta 80-luvun vehkeestä. Näyttäisi nuo vanhatkin vehkeet pitäneen hintansa aika hyvin. Totesin että muutaman tonnin kun laittaa lisää niin saa lähes uudenveroisen menopelin mitä ei tarvitse olla heti hitsailemassa ja ruiskumallin pienempi polttoaineen kulutus oli myös plussaa kun tarkoitus oli Nivailla ihan täysipäiväisesti. Vanhemmissa vehkeissä ärsytti myös se että suurimpaan osaan oli tehty kaikenmaailman kyläseppävirityksiä.
Lopulta sopiva yksilö jäi haaviin, ei lähiseudulta kuten alunperin olin haaveillut, melkein 600 kilsan hakureissu tuosta muodostui mutta sain sitä mitä halusin. 25000 ajettu, 07 vuosimalli, punainen, monipisteruisku, eikä mitään edellisen omistajan tekemiä virityksiä.
Oliko se sitten halpa, edullinen vaiko kallis ? Sanoisin että sain koko rahalla hupia niin paljon ettei mielessä ole rahat käyneet hankinnan jälkeen. Samalla summalla olisi saanut priimakuntoisen länsiautonkin mutta olisiko sillä farmari primeralla ajaminen ollut yhtä hauskaa, juu ei. Pihassa on muuten tuollainen lähes saman ikäinen primerakin ja mieluummin minä tuolla Nivalla lähden liikenteeseen kuin primeralla, ajelkoot rouva sillä

Reilu pari tonnia tuolla on nyt kelattu ilman ongelmia. Muutama ruostekukkanen fiksattu, kaikki öljyt vaihdettu, kaasu- ja käsijarruvaijeri kiristetty, mittariston maadoitus korjattu, pyöränlaakeri kiristetty, takaluukun avausmekanismi korjattu, sivupeilit kiristetty, auto imuroitu. Kevään mittaan täytyy vielä vaihtaa jarrulevyt, palat ja kengät taakse. Eli normi pikku fiksailua edellisen omistajan jäljiltä tässäkin vaikka näin tuore tapaus olikin.