sarka kirjoitti:
Takalasinlämmitin menee päälle sumuvalojen napista.
Oisiko kytketty väärään katkaisijaan jos on auottu.
sarka kirjoitti:
Joku pyöreä musta nappula ratin vasemmalla puolella, ei tunnu olevan mitään funktiota?
Pyöritettävä? Oisiko mittarivalojen säädin.
sarka kirjoitti:
Mistähän tuohon vetäis helpoimmiten mankalle muistipiuhan, tupakinsytkäänkin tulee näköjään sähkö virta-avaimen asennosta riippumatta? Ihmettelin myös vähän valokatkaisijan toimintaa - kun talviasennossa sammuttaa auton niin kaikki valot sammuu paitsi mittaristosta Onko tämä ihan normaalia
talviasento? Kokeileppa pyörittää sitä mittarivalojen säädintä sammuisiko/häviäiskö valot. Voisiko olla maadotus/kosteus ongelmaa, koska varaosa autossa on hieman samaa vikaa, mutta siinä valojen säätö vaikuttaa myös ajovaloihin niin, että ne löytyy toisinaan vasta, kun nupista pyöräyttää tosin tuossa on (-88) myös valoautomatiikka.
sarka kirjoitti:
Joku pyöreä musta nappula ratin vasemmalla puolella, ei tunnu olevan mitään funktiota?
Pyöritettävä? Oisiko mittarivalojen säädin.
Ei kun painettava, se on mittarivalojen säätimen ja valojen korkeussäädön välissä, hieman alempana.
1500i kirjoitti:
sarka kirjoitti:
Mistähän tuohon vetäis helpoimmiten mankalle muistipiuhan, tupakinsytkäänkin tulee näköjään sähkö virta-avaimen asennosta riippumatta? Ihmettelin myös vähän valokatkaisijan toimintaa - kun talviasennossa sammuttaa auton niin kaikki valot sammuu paitsi mittaristosta Onko tämä ihan normaalia
talviasento? Kokeileppa pyörittää sitä mittarivalojen säädintä sammuisiko/häviäiskö valot. Voisiko olla maadotus/kosteus ongelmaa, koska varaosa autossa on hieman samaa vikaa, mutta siinä valojen säätö vaikuttaa myös ajovaloihin niin, että ne löytyy toisinaan vasta, kun nupista pyöräyttää tosin tuossa on (-88) myös valoautomatiikka.
Tarkennetaampas hieman, kun valokatkaisijan yläreuna on painettuna alas, valot syttyy kun auton käynnistää ja sammuu kun sammuttaa, pitkiä ei saa päälle.
Jos katkaisija on keskiasennossa, tai alareuna painettuna alas, niin mittarivalot jää päälle ku sammuttaa auton. Vain ala-asennossa pitkät pysyy päällä.
sarka kirjoitti:Tarkennetaampas hieman, kun valokatkaisijan yläreuna on painettuna alas, valot syttyy kun auton käynnistää ja sammuu kun sammuttaa, pitkiä ei saa päälle.
Jos katkaisija on keskiasennossa, tai alareuna painettuna alas, niin mittarivalot jää päälle ku sammuttaa auton. Vain ala-asennossa pitkät pysyy päällä.
Valoautomaatiikka siis kuten tuossa -88:sakin keskellä parkit alhaalla saa pitkät päälle ja parkit ja mittarivalot jää päälle, kun auton sammuttaa.
Siitä napista en tiedä lampun pesimenkin katkaisijahan on toisella puolen.
sarka kirjoitti:
Joku pyöreä musta nappula ratin vasemmalla puolella, ei tunnu olevan mitään funktiota?
Tarkoitatko ratin alapuolella? Tässä on kaikki mitä omassa 95:ssa siellä on: http://www.aijaa.com/v.php?i=7313549.jpg
Eli järjestyksessä vasemmalta oikealle: etuvalojen korkeussäätö, lamppujen pesuri, mittariston valonsäädin ja ihan ratin alapuolella on tripin nollaus.
1500i kirjoitti:Oliko se tuolla vanhemmissa voi -----, että on erkonomisessa paikassa tai eihän sitä alvariinsa varmaan tarte pyöritellä
Valojen korkeussäätöhän hajoaa kaikissa eikä korjata ellei katsastusmies huomaa (ei tarvitsekaan toimia ennen 14.6.1995 rekisteröidyissä autoissa), lamppujen pesuri yleensä myös hajoaa (itselläni jostain syystä vielä toimii), mittariston valonsäätimellä ei ole virkaa ennen kuin vaihtaa ehjät lamput mittaristoon. Joten jos kaikki on rikki niin ihan samahan se on missä ne sijaitsee (:
Viimeksi muokannut innov, 18.1.2011 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ahaa, se on lampun pesuri. Siitä on tuo kuva kadonnut kokonaan Hyvä tietää tuo trippimittarin napin sijaintikin Tässä kyllä kaikki pelaa, paitsi lampunpesimet (ei niissä ole sulkiakaan )
Mistä tuota pyyhkijöiden tihkuasennossa simahtelua kannattais ensin alkaa tutkia? Vähän tympeä, kun joskus simahtaa ihan näkökentälle... Ja jos on ideoita tuohon tyhjäkäyntihommaan niin nekin kelpaa
sarka kirjoitti:Mistä tuota pyyhkijöiden tihkuasennossa simahtelua kannattais ensin alkaa tutkia? Vähän tympeä, kun joskus simahtaa ihan näkökentälle... Ja jos on ideoita tuohon tyhjäkäyntihommaan niin nekin kelpaa
Taitaa viiksi vain katkaista liian aikaisin, joten menee vaihtoon ellei pesimissä, pesimien kulmassa tai tuulilasissa näy mitään mekaanista estettä sille että tihkuasennossa toimisi oikein.
Kannattaa ne perusasiat joka tapauksessa vaihtaa aluksi, jos silloin vielä käynti vaeltelee niin voi olla jokin anturivika minkä takia seosta tai polttoaineen syöttöä säädetään tyhjäkäynnillä kaiken aikaa. Tuon vuosimallin Samaroissa ei ole OBD2-yhteensopivaa ajotietokonetta jonka avulla voisi tutkia tarkemmin sensorien antamaa informaatiota.
Eihän se viiksi sitä tihkua katko, vaan pyyhkijöiden rele sulaketaulussa. Se voipi olla tullut tiensä päähän. Toki tuo viiksikin voi olla rikki, tuntuu olevan lähes kulutuskamaa etuvetoisissa.
Itsellä on ollut myös tuota simahtelua, varsinkin jos on vähän pitempään kosteaa keliä. Vikana itsellä on se liitin, mikä tulee pyyhkijänmoottorilta. Yrityksistä huolimatta en ole saanut niitä kontaktipintoja kuntoon "pitemmällä aikavälillä".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Tulipahan taas viriteltyä. Purkaamolta löytyi hattuhylly, sivumuovit sekä kuskinpuoleinen peili neljäänkymppiin. Peilin muovikuoressa kolo, pitänee vaihtaa muovit ristiin joskus. Pyyhkijät pitäisi vielä fiksata ja takapenkin selkänojan toinen reuna ei lukitu ollenkaan. Miksei myös sisätilanlämmittimen asennus vielä... Ulkopuolen fiksaukset saavat odotella kesää.