Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

On yksilöjuttu.

Jos hajua ei saa pois, voi sen peittää:

Kuva

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

HavanaClub kirjoitti:Eilen olin ensimmäistä kertaa 110 kyydissä ja autoon mennessä huomasin voimakkaan pahan hajun auton sisällä. Sisusta haisee aivan pitkäksi aikaa lämpimään jätetyltä maitotölkiltä, seassa ehkä hieman jotain kontaktiliiman hajua myös. Käryääkö muilla samalla tavalla vai oliko yksilökohtainen juttu? :? Oli kuitenkin niin puhtaan näköinen sisältä ettei penkkien alla ainakaan ollut mitään kalanruotoja haisemassa.
Moi,

Haju voi olla osittain ammoniakin aiheuttamaa?? Silloin siellä on varmaankin vettä päässyt esim. auton verhoiluihin.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Sepi
Viestit: 230
Liittynyt: 13.10.2004 12:15
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Eipä ollutkaan laturin irrottaminen autosta niin helppoa mitä aluksi luulin. Se kireydensäätömutteri ei mahtunut tulemaan ulos siitä kolostaan, kun sen "kannattimen" taivutettu reuna on siinä tiellä, kääntipä laturia sitten mihin asentoon tahansa :( Tuossa kuvassa tuo on muka onnistunut, mutta ei minulla: http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... 2_3b_4.jpg. Pitänee vähän muotoilla sitä kannatinta jatkon varalle.
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Mitäpä jos olisit ottanut laturin irti asetelmineen?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Sepi
Viestit: 230
Liittynyt: 13.10.2004 12:15
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Niinhän se sitten pitikin tehdä. Sitten joutu vaan vielä tunkkailemaan moottoria, että sai pultit takaisin paikoilleen.
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja mush »

Kun on niin paljon ollut juttua näistä etuvetojen sisätilojen lämpenemisistä, niin pitihän sitä mitata tänään ihan mielenkiinnosta meidän 111:n sisätilojen lämpenemistä verrattuna matkaan/moottorin lämpöön.

BK näytti ulkolämpötilaksi -15C, lohkolämmitintä ei ollut käytössä ja auto oli seissyt yön yli. Sen verran kävi tyhjää ennen lähtöä, että lasit raappasin. Liikkeelle lähdettäessä BK näytti moottorin lämmöksi 0C.

Kilometrin ajon jälkeen moottorin lämpö +43C, tuulilasille puhaltaa haaleata.
Kahden kilometrin kuluttua moottorin lämpö +52C, puhaltaa selvästi lämmintä

Tästäkin eteenpäin moottorin lämpö nousi noin 10C/1km.

5,6km kohdalla +22C tavoitelämpötila kabiinissa saavutettu (sisälämpömittaria ei ollut, auton oman säätimen mukaan) moottorin lämmön ollessa 78C. Sisätilat mukavan lämpimät, tuulilasi sulanut lähes kaikista jään jämistä ihan reunoja lukuunottamatta, sivulaseissa vielä jäätä.

Ajo oli alkuun pihasta lähtö ja perään 50-60km/h tasaista ajoa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Viime viikolla sain ensimmäisen kerran tämän talven aikana oman Ladani talliin sulamaan. Ei sen takia että nesteet hyyhmäytyisi, mutta ne takakaaret... Täynnä lunta, jää ja muuta mukavaa. No tulipa siinä samalla sitten tasattua käsijarru ja takakengät. Hieman otti vasemmalla hätäisemmin kuin oikealla.

Samalla kertaa korjasin viime kesänä esiin tulleen pesuri ongelman. Eli kuten tuolla aikaisemmin kirjoittelin, ihmettelin yksi kaunis kesä päivä, miksi ei tule nestettä lasille asti. No vika oli yksinkertainen. Alkuperäiset suuttimet olivat irronneet kiinnityksistään. Valitettavasti murtuneet. Korjasin tämän ongelman poraamalla heti konepellin jälkeen olevaan muovikaukaloon pienet reiät, joihin sitten läpipulttauksella kiinnitin suuttimet. Nyt jatkojalostin suuttimia. Ostin Motonetistä Transitin tai olivatko Hondan suuttimet, ja kiinnitin ne kyseisen kaukalon päälle. Molemmissa suuttimissa nyt paljon parempi neste suihku. Eli pesuneste tulee tasaisemmin tuulilasille.

Ihme kyllä, yhtään poltinta ei ole palanut nyt syksyn jälkeen. Ja tietysti olen siirtynyt käyttämään tätä uutta ja ihmeellistä E10 bensaa. Pikkuisen on kulutus noussut, muuta en ole huomannut. Jäänestoa ei ole tarvinnut käyttää, vielä. Tosin pahimmat pakkaset alkavat olla takana päin, joten en usko että sille jäänestolle on mitään tarvistakaan.

Keulalle en ole koko talven aikana laittanut pahvia tai muuta vastaavaa syylärin eteen. On tarennut. Ja aamulla töihin lähtiessä ja illalla kotiin lähtiessä sisätilanlämmittimellä on saanut inhimilliset olotilat kabiiniin. No mukavuus varustehan se onkin. Tosin ikkunoihin ei ole kertynyt huurua, koska sisätilatkin ovat kuivemmat.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Vuonna 2004 tai 5 kun Lada 112 oli "uuden karhea".Delta alkoi lähettää postissa Fiat Albea mainoksia.Tämä Turkin tuotos on todettu katsastustesteissä 3 vuotiaitten huonoimmaksi :lol: :lol: :lol: :lol: .Enpä haksahda Deltan tuotteisiin ikinä.
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja aon »

Sain vihdoinkin aikaiseksi vaihtaa lämmityslaitteen tuulettimen ja samalla vähän puljasin tehottomien takajarrujen kanssa. Eivätpä tulleet vielä ainakaan käsijarrun osalta leimakuntoon vaikka auto nyt pysyykin mäessä paikallaan vapaalla. Toisen puolen vaijeri menee ainakin varmaan vaihtoon. Muuten ei ole mitään ihmeellistä tapahtunut, kohta 100tkm mittarissa, tän vuoden puolella kaikki ajelut 95E10:llä ilman mitään havaittavaa muutosta missään.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Tervehdys!

Kesärenkaille vaihtaessani löysin erikoisen ja ehkä harvinaisen vian:
Vasemman takapyörän laakerin pölykapseli oli jostakin syystä niin
väljä, että se lonksui joka suuntaan eikä tiivistynyt kunnolla.

Takaa löytyi kosteutta ja ruostettakin pölyn kera. Löytyneekö Deltalta
uusi kapseli (osa nro 2110-3103065) tiivisterenkaineen. Selvää on
ettei vesi ja pöly ole lääkettä laakeripesässä.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Jos on kysymys siitä muovisesta kupista, niin se korjaantuu helposti. Taivutat niitä kynsiä ulospäin, eivät katkea, vaan taipuvat, irrotat sen kumirenkaan ja hieroskelet silikonilla notkeaksi ja vielä samalla silikonilla käsittelet muoviosankin ja vot! ihan kuin uusi osa, pysyy ja tiivistää.

Noin käsiteltyjä minulla on pari ylimääräistäkin, mutta ne ovat Korialla eivätkä täällä Savossa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Pavlovits kirjoitti:Jos on kysymys siitä muovisesta kupista, niin se korjaantuu helposti. Taivutat niitä kynsiä ulospäin....................
Tuosta muovikupistahan se on kyse! Pavlovits antoi hyvän neuvon, mutta koska
takuuta on vielä, aion kokeilla mitä Delta keksii! :wink:
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Avatar
pressa
Viestit: 10446
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kuva helpottaisi aina kun joku "eksoottisempi" osa on kyseessä...
Kuva
Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pinpate »

pressa kirjoitti:Kuva helpottaisi aina kun joku "eksoottisempi" osa on kyseessä...
Totta, yksi kuva tai tuhat sanaa!
Eksotiikkaahan Ladan muoviosista löytyy, esimerkiksi tämä ajovalon
"takaluukku" joka putosi tielle koska muovinen säppi ei pitänyt. Takapyörä muotoili
kuppia aika rajusti mutta kelvollinen siitä tuli. Uusi säppi on taivuteltu pyöränpinnasta
ja toimii hienosti!

Kuva
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja mush »

Vuosi ja vaivaiset 13tkm tuli jo farkulla meillä täyteen, eipä ole ollut hirveästi raportoitavaa. Mittarissa nyt 80300.

Tehty/vaihdettu:
-jakopää
-öljyjen vaihdot
-etujarrulevyt ja palat
-takaluukun kaasujouset
+kosmeettista ylläpitoa,

Öljyä ei häviä tikusta kuin millin-pari vaihtovälillä ja sekin taitaa löytää tiensä ulos jostain öljynpinnankorkeusanturin tienoilta. Uusi anturi on jo hommattu kun vanha ei toimi, joten kokeillaan sillä ensin.

Vetonivel hieman, juuri ja juuri kuuluvasti naputtaa tietyissä olosuhteissa oikealle käännyttäessä. Uusi nivel odottamassa. Renkaanvaihdon yhteydessä kokeilin välyksiä, en pystynyt sanomaan siltä seisomalta kummalla puolella oireillaan.

Indonesialaiset Nokian NRe kesärenkaat on surkeat. Meluisat, liukkaat sateella ja yksi ainakin kaipaa tasapainotusta. Puoli talvea alla oli uudet Barumin nastat ja järkytys oli kohtalainen kun kesärenkaille vaihdon jälkeen rengasmelu kasvoi ja ajettavuus huononi.

No, auto lienee hintansa tienannut vaikka leviäisi kappaleiksi huomenna.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Vastaa Viestiin