renkaita venäjältä?
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
renkaita venäjältä?
Onko renkaat rajan tuolla puolen halvempia? Tulin miettineeksi asiaa, kun tilasin renkaat saksasta. Ainakin saksasta saa pirun halpoja renkaita(siis samoja kuin suomessa, halvemmalla). Tilasin toiseen autooni pirun harvinaiset 165/45R15 renkaat 200€/sarja sis.kotiinkuljetuksen. Noita renkaita ei muut rengas liikkeet/nettisivut edes tunteneet...
Eli onko renkaat minkä hintaisia venäjällä. esim 195/50R15 koko???
Eli onko renkaat minkä hintaisia venäjällä. esim 195/50R15 koko???
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: renkaita venäjältä?
Neukkulassa on hieman halvempia renkaita, kun Suomessa. Käsittelin asiaa muinoin yhden kaverin kanssa ja yhteistuumin todettiin, ettei maksa vaivaa raahata sieltä asti huonomman laadun/takuuasioiden takia. (takuu on niin kauan kun lyöt rahat tiskiin)
Eikä niitä kukaan sieltä ilman tuo, paitsi erittäin pihi ihminen omaan käyttöön.. Toki johonkin harrasteautoon jolla ajetaan 3000km/vuosi vain kesäisin vois ihan ok mennäkin.
Henk. koht. En mielellään ajaisi Venäjällä valmistetuilla renkailla, Näin muutamat ko. maassa valmistetut nokialaiset (lienee sen maan parhaimmistoa) kokeneena!
Toki tämäkin on oma mielipiteeni, mutta niitä taisit kaivatakin.
Eikä niitä kukaan sieltä ilman tuo, paitsi erittäin pihi ihminen omaan käyttöön.. Toki johonkin harrasteautoon jolla ajetaan 3000km/vuosi vain kesäisin vois ihan ok mennäkin.
Henk. koht. En mielellään ajaisi Venäjällä valmistetuilla renkailla, Näin muutamat ko. maassa valmistetut nokialaiset (lienee sen maan parhaimmistoa) kokeneena!

Meidän taloudessa ostettu kahdet vanteet, toiset Volleen ja toiset Possuun, Venäjältä tarjonnan/hinnan takia. Molemmat olleet h*lvetin hyviä eikä tule samanlaisia joka toisessa autossa vastaan.
Muutamia vuosia sitten vielä renkaat kannatti ostaa sieltä, nykyään nettikaupoista saa samalla hinnalla ja isommat halvemmalla. Toki rengastyöt siellä halvempia kuin täällä.
Itse olen roudannut 6 sarjaa. 2 sarjaa Yokohamoja, yhden sarjan puolassa tehtyjä Misukoita ja kolme sarjaa Venäjällä tehtyjä Nokialaisia. Koneet siellä on uudempia kuin Nokialla, tosin työmotivaatio voi/saattaa olla parempi täällä. Nokian mukaan laatustandartit ovat samoja molemmissa maissa ja täyttyvät. Painoja asennuksissa laitettu vanteisiin ihan normaalit määrät. Nokialaiset olleet 2 sarjaa i3:sia ja yhdet Hakkapeliitta R:t. Kaikki toimineet hyvin, omat R:t pyörineet nyt kaksi talvea Vollessa ilman ongelmia ja ajaa vielä ainakin kolmannen talven vuosittaisen ajomäärän ollessa 30-40 tkm.
Itse en ole renkaissa pihi, vaan ostan hyviksi havaitut merkkirenkaat sieltä mistä ne saan kokonaistaloudellisesti halvimmalla.
Muutamia vuosia sitten vielä renkaat kannatti ostaa sieltä, nykyään nettikaupoista saa samalla hinnalla ja isommat halvemmalla. Toki rengastyöt siellä halvempia kuin täällä.
Itse olen roudannut 6 sarjaa. 2 sarjaa Yokohamoja, yhden sarjan puolassa tehtyjä Misukoita ja kolme sarjaa Venäjällä tehtyjä Nokialaisia. Koneet siellä on uudempia kuin Nokialla, tosin työmotivaatio voi/saattaa olla parempi täällä. Nokian mukaan laatustandartit ovat samoja molemmissa maissa ja täyttyvät. Painoja asennuksissa laitettu vanteisiin ihan normaalit määrät. Nokialaiset olleet 2 sarjaa i3:sia ja yhdet Hakkapeliitta R:t. Kaikki toimineet hyvin, omat R:t pyörineet nyt kaksi talvea Vollessa ilman ongelmia ja ajaa vielä ainakin kolmannen talven vuosittaisen ajomäärän ollessa 30-40 tkm.
Itse en ole renkaissa pihi, vaan ostan hyviksi havaitut merkkirenkaat sieltä mistä ne saan kokonaistaloudellisesti halvimmalla.
Olen ostanut moneen autoon venäjän nokia hakkapeliittat ja yksistäkään ei ole ollut mitään valittamista. Renkaat siis on ostettu Suomesta ja asennettu Suomessa, mutta hakkapeliitat valmistetaan Venäjällä... Made for Nokia FINLAND.
Ajamalla oman auton rengasliikkeen pihaan ja vaihtaa siellä renkaat alle se saattaa kannattaa rahallisest vähä enemmän,mut muuten jos ostelee,en mie oikee näkis vaivaa...
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Nivan alkuperäiskokoista rengasta saa aika huonosti Suomesta. Muissa automalleissa ei sitä rengaskokoa Suomessa käytetä. Venäjältä ja Virosta taitavat lähimmät rengasliikkeet löytyä, jos ei rengaskokoa halua lähteä muuttamaan. Maastossa isompi rengas pahemmin painautuu koria vasten joustoissa. Nivan alkuperäiskokoisista ja -mallisista maastorenkaista ainakin minä saattaisin olla kiinnostunut.
Venäjällä valmistetut Nokialaiset vaativat hieman enemmän painoja kuin Suomessa valmistetut. Ja talvirenkaissa olen huomannut muutamissa sarjoissa kohtalaisen rajuja sivuttaisheittoja, tiedä sitten syytä. Mutta ei ole yksikään sarja jäänyt painottamatta tähän mennessä, valmistusmaasta riippumatta.
Ja tuohon pressan kommenttiin, nykyään renkaissa kuuluu olla valmistusmaa merkittynä. Suuri haloo aikoinaan alkoi kun Nokian renkaissa luki että olisivat Suomessa tehdyt, mutta Venäjällä olivatkin tehtyjä. Merkintä vaihtui kesken kauden ja merkintä kuului Manuafactured in Russia Engineered in Finland.
Ja tuohon pressan kommenttiin, nykyään renkaissa kuuluu olla valmistusmaa merkittynä. Suuri haloo aikoinaan alkoi kun Nokian renkaissa luki että olisivat Suomessa tehdyt, mutta Venäjällä olivatkin tehtyjä. Merkintä vaihtui kesken kauden ja merkintä kuului Manuafactured in Russia Engineered in Finland.
^Veikkaan ennemmin vanteita kuin renkaita, tässä taloudessa kaksi sarjaa Hakkapeliitta R:ä (Venäjällä tehtyjä ja sieltä ostettuja) aluvanteilla ja painoja 0-20 g/rengas.
Neuvostoliitto romahti elokuussa 1991-naco kirjoitti:Neukkulassa on hieman halvempia renkaita, kun Suomessa. Käsittelin asiaa muinoin yhden kaverin kanssa ja yhteistuumin todettiin, ettei maksa vaivaa raahata sieltä asti huonomman laadun/takuuasioiden takia. (takuu on niin kauan kun lyöt rahat tiskiin)
Voip olla tahi olla olematta. Venäjällä valmistettuja Hakkapeliitta R:iä en ole asentanut yhtään sarjaa, mutta Hakka i3:ia olen vanteille laittanut enemmänkin. Tosin suurehkoon paino määrään vaikuttaa aina myös tasapainotuskone jolla työ tehdään ja kuten Jaakkimakin mainitsi, myös vanne on todella ratkaiseva.Jaakkima kirjoitti:^Veikkaan ennemmin vanteita kuin renkaita, tässä taloudessa kaksi sarjaa Hakkapeliitta R:ä (Venäjällä tehtyjä ja sieltä ostettuja) aluvanteilla ja painoja 0-20 g/rengas.
Esimerkiksi Michelinin Energy X koossa 175/70/13 vaati todella vähän painoja kun taas täällä armaassa kotimaassa valmistettu Hakka i3 samassa koossa, saman auton vanteille vaati jo kolmasosan enemmän painoja. Tosin en sitten tiedä millä tavalla peltivanne venyy käytön aikana. Ja oliko kyseistä rengaskonetta kalibroitu oikein sitten tehtaalta lähdön jälkeen.