Kävi kolmella kylmänä. Tulpan vaihto auttoi.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Kävi kolmella kylmänä. Tulpan vaihto auttoi.
Näillä näkymin syy tulppien särkymiseen oli väärissä säädöissä oleva ryyppyläppä. Läppä oli liian kiinni, eli seos meni liian rikkaalle ryypyn ollessa päällä. Samalla olen muuttanut toimintamallia, eli pyrin lähtemään liikkeelle melko pian käynnistyksen jälkeen. Sen sijaan että auto kävisi ryyppy täysillä paikallaan jonkin aikaa.
Re: Kävi kolmella kylmänä. Tulpan vaihto auttoi.
Luin kerran muistaakseni Mobilistista että nykybensoilla tapahtuva tulppien kastuminen saattaa tuhota tulpan.
Tiiä siitä sitten. Vähän kyllä epäilisin että jos tulpat kerran kastuu, niin niistä tulee käyttökelvottomia.
Tiiä siitä sitten. Vähän kyllä epäilisin että jos tulpat kerran kastuu, niin niistä tulee käyttökelvottomia.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Kävi kolmella kylmänä. Tulpan vaihto auttoi.
Mobilistin eräs pakonoitsija kertoi palstallaan, että pelkkä paperilla kuivaaminen ei riitä nykybensoilla. Pitäisi saada tulppa kunnolla lämpimäksi, niin sen jälkeen saattaa toimia. Samansuuntaisia kokemuksia itsellänikin erään pienkoneen osalta. Eräällä tulpalla ei millään käyntiin, kun oli tulppa päässyt kastumaan. Toisella tulpalla käyntiin, ja hetken päästä tämä kastunut tulppa takaisin lämpimäksi ajettuun koneeseen, ja toimi.
Re: Kävi kolmella kylmänä. Tulpan vaihto auttoi.
Vihdoin sain otettua kaasuttimen pöydälle. Jotenkin oli ryyppyvivusto vinksallaan, eikä ryyppyläpän säätö riittänyt, joten läppä oli liian kiinni, kylmän kelin asennossa. Varaosakaasuttimesta vaihto-osia, niin johan alkoi säätövara riittämään. Joku aiemmista omistajista oli todennäköisesti ronannut vanhaa vivustoa, ilman ymmärrystä.
Syy koneen prötäämiseen, taikka kolmella käyntiin alkaa olemaan ratkaistu. Seos oli rankasti liian rikas. Sen puolesta puhuu sekin, että nyt kesäkeleillä toimi paremmin. Lopullinen varmuus tulee sitten vasta ensi talven pakkasilla.
Syy koneen prötäämiseen, taikka kolmella käyntiin alkaa olemaan ratkaistu. Seos oli rankasti liian rikas. Sen puolesta puhuu sekin, että nyt kesäkeleillä toimi paremmin. Lopullinen varmuus tulee sitten vasta ensi talven pakkasilla.