
Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Nyt on sit meikäläisen ladailut ladailtu ainakin näiltä osin. Töistä ajelin eilen illalla kotiin niin tuli takaiskari kaaresta läpi. Vauriot olivat sen verran laajat et eipä tuosta olisi omilleen päässyt mitenkään kun ei itsellä ole tiloja tehdä niin annoin raadon hinausmaksua vastaan pois.
Oikein mitään muuta pahaa vikaa ei sitten tämän vuoden omistusajan ja 12tkm aikana kerinnytkään tapahtumaan.

Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Ikävästi on käynyt, "aon".
Mikä oli edesmenneen vuosimalli?
Mikä oli edesmenneen vuosimalli?
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Paljonko olivat kokonaisajokilometrit?
Autolliton jäsenyydestä ja AL -turvasta on se hyöty että eipä tarvi hinausmaksuja maksella. Onhan siinä se vuosimaksu, mutta jos vanhemmilla vekottimilla ajelee niin saattaa joskus kertyä jopa säästöjä.
Autolliton jäsenyydestä ja AL -turvasta on se hyöty että eipä tarvi hinausmaksuja maksella. Onhan siinä se vuosimaksu, mutta jos vanhemmilla vekottimilla ajelee niin saattaa joskus kertyä jopa säästöjä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Pitipä sattua 
Tämähan vaikuttaa jo sen sortin ongelmakohdalta, että piti omastakin käydä katsomassa takaiskarinkiinnityksen ympäristöt korista. Varsinaista ongelmaa siellä ei vielä ole, mutta selvästi on nähtävissä mistä tuo laho alkaa. Iskunvaimentimen yläpuollella takasivulasin alapuolella on kaksi peltiä päällekkäin missä iskarin "kuppi" on pistehitsattu koriin. Siellä välissä on nähtävissä alkavaa ruostumista. Pitänee yrittää jollain keinoin hidastaa sen etenemistä.

Tämähan vaikuttaa jo sen sortin ongelmakohdalta, että piti omastakin käydä katsomassa takaiskarinkiinnityksen ympäristöt korista. Varsinaista ongelmaa siellä ei vielä ole, mutta selvästi on nähtävissä mistä tuo laho alkaa. Iskunvaimentimen yläpuollella takasivulasin alapuolella on kaksi peltiä päällekkäin missä iskarin "kuppi" on pistehitsattu koriin. Siellä välissä on nähtävissä alkavaa ruostumista. Pitänee yrittää jollain keinoin hidastaa sen etenemistä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Vm. 2000 tuo oli ja n. 101tkm mittarissa. Autoliiton jäsenhän olen ja turvajäsenyyskin oli tarkoitus ottaa ekasta kesän palkasta (joka tuli eilen) ja niin teinkin, mutta eipä kerinnyt tulla voimaan vielä tähän hätään.
Ei tuo sikäli edes kovin paljoa harmita kun kuitenkin oli tarkoitus kohtapuoliin vaihtaa kulkinetta, olis tietysti saanut hieman kauemmin kestää niin ei tarvis lainakalustolla kulkea töissä.
Ei tuo sikäli edes kovin paljoa harmita kun kuitenkin oli tarkoitus kohtapuoliin vaihtaa kulkinetta, olis tietysti saanut hieman kauemmin kestää niin ei tarvis lainakalustolla kulkea töissä.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Auttaisikohan näihin takaiskaritorniongelmiin takasisälokasuojat? En tunne tuon systeemin rakennetta, mutta joku kuvitelma on siitä, että mössö pääsee sinne takasiipirakenteen takia ja kertyy iskarien yläpään tietämille pahasti.
Venäjällähän asentavat ainakin nykyään nuo takasisälokarit kaikkiin. Liekö tuo asennus jo tehtaalla vaiko autoliikkeissä. Lähes kaikissa ne näyttäisi olevan ainakin tuolla Värtsilä - Sortavala -akselilla.
Venäjällähän asentavat ainakin nykyään nuo takasisälokarit kaikkiin. Liekö tuo asennus jo tehtaalla vaiko autoliikkeissä. Lähes kaikissa ne näyttäisi olevan ainakin tuolla Värtsilä - Sortavala -akselilla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Joo kyllä ne Venäjän malleissa,mitä mie oon nähny,nii taitaa melkein kaikissa olla.Sisälokareitten kanssa pitäis myös yrittää muistaa pestä lokarin sisäpuolelta auton sisästä elämää.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Mitenkähän tämän 211x -sarjalaisten autokannan käy, kun 100tuhannessa nuo iskaritornit ovat täysin valmiita. Noistahan on täällä saanut lukea melko paljon.
Mitkähän muut paikat ovat erityisen herkkiä ruostumaan pilalle? Lähinnä kiinnostaisi tietää muista tuollaisista hankalista paikoista. Ovien alareunat tai kynnykset nyt eivät kovin hankalia ole laittaa ja huomata.
Mitkähän muut paikat ovat erityisen herkkiä ruostumaan pilalle? Lähinnä kiinnostaisi tietää muista tuollaisista hankalista paikoista. Ovien alareunat tai kynnykset nyt eivät kovin hankalia ole laittaa ja huomata.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Suurin osa 110-sarjasta alkaa olla jo siinä 10v tai yli iässä, monetkaan eivät ole saaneet ruosteenestokäsittelyä, saati sitten hyvää huolenpitoa osakseen. Eiköhän tuo ala olla luonnollista poistumaa. Eivätpä nuo 2000-luvun Samaratkaan kaksisessa kunnossa näytä nykypäivänä olevan - noin keskimäärin.
Eli eiköhän 110-sarjan kohtalo ole aivan sama kuin monen muun 2000-luvun halvemman auton. Paaliin viimeistään siinä n. 10v iässä, kun leimalle tarvisi tehdä muutakin kuin laittaa tankkiin bensaa.
Eipä tuo nyt niin hankala paikka ole korjauksen kannalta tuo tornikaan - ainakaan farkussa, hankala vain siinä suhteessa että sitä ei välttämättä huomaa ennen kuin on päässyt pitkälle.
Eli eiköhän 110-sarjan kohtalo ole aivan sama kuin monen muun 2000-luvun halvemman auton. Paaliin viimeistään siinä n. 10v iässä, kun leimalle tarvisi tehdä muutakin kuin laittaa tankkiin bensaa.
Eipä tuo nyt niin hankala paikka ole korjauksen kannalta tuo tornikaan - ainakaan farkussa, hankala vain siinä suhteessa että sitä ei välttämättä huomaa ennen kuin on päässyt pitkälle.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Mitäpä sitä selittelemään, kaikkihan sen tietää että samarat ja satakympät on täysiä p*skoja. 

Lada - Lähtöö ku talakkari liukkaalta katolta
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Moi,
Viimeisin "kokemukseni" satakympistä oli kun hain eräältä toverilta ylijäämä osia eilen Vantaalta. Hänellä on viimeisiä Suomeen tuotuja satakymppejä 1,6l 16V koneella. Varmaankin Suomen hienoin HB satakymppi, harmi kun ei tullut kameraa mukaan.
Alla 15 tuuman aluvanteet ja 195 leveät renkaat, korotettua ja jäykennettyä alustaa. Ohjaustehostinta, oven aukaisu kahvat kromiset. "Juhlamallin" takavalot, erikoismittaristo joka näyttää nykyaikaiselta länsiauton mittaristolta jne.
Toi korotus näyttää tekevän autosta huomattavasti hoikemman ja linjakkaamman. Auto oli maksanut jotain 4000 euroa vähän ajettuna, eikös noi Ligier mopoautotkin maksa pitkälti yli 10 000 euroa??
Viimeisin "kokemukseni" satakympistä oli kun hain eräältä toverilta ylijäämä osia eilen Vantaalta. Hänellä on viimeisiä Suomeen tuotuja satakymppejä 1,6l 16V koneella. Varmaankin Suomen hienoin HB satakymppi, harmi kun ei tullut kameraa mukaan.
Alla 15 tuuman aluvanteet ja 195 leveät renkaat, korotettua ja jäykennettyä alustaa. Ohjaustehostinta, oven aukaisu kahvat kromiset. "Juhlamallin" takavalot, erikoismittaristo joka näyttää nykyaikaiselta länsiauton mittaristolta jne.
Toi korotus näyttää tekevän autosta huomattavasti hoikemman ja linjakkaamman. Auto oli maksanut jotain 4000 euroa vähän ajettuna, eikös noi Ligier mopoautotkin maksa pitkälti yli 10 000 euroa??
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Moro, itselläni on nykysin ollut jo jonkin aikaa tuo 112 (rekisteri otteen mukaan). Ajettu jo 151 450. Vuosimallia 2001.
Ei ole vielä tullut iskari läpi takaa, ennemmin on iskareista pettänyt tuo yläpään rauta
Hienoa kun ensi auto oli kaasari samara ja nyt on sitten äidiltä tullut 112
Perus 150 000 huolto tehty ajallaan.
Takaluukun spoilerista halkesi pala irti, korjattu viime kesänä.
Kaikkea mitä tuossa on sattunut on tuo iskari yläpään metallin periksi antaminen, onneksi ei auton oma pelti ollut antanut periksi vain iskari.
Öljykopan tiivisteen vaihto.
Kytkimen säätö.
Polttoaine suodattimen vaihto.
Pienien pintaruosteiden korjaamista kynnyskoteloiden seutumilta takaa.
oven etuhelmasta ruosteenpaikkaus tiivisteen yläpuolelta.
Jännä pieni ruosteläiskä ilmestyi sillepuolen autoa missä on se lokaritankki, pintaruosteessa oli.
Lambda anturi? tästä laitoinkin kysymyksen.
Vielä vaan kulkee eikä tuossa ole ainakaan vielä historiansa aikana älyttömiä ollut, koputan puuta.
Ei ole vielä tullut iskari läpi takaa, ennemmin on iskareista pettänyt tuo yläpään rauta

Hienoa kun ensi auto oli kaasari samara ja nyt on sitten äidiltä tullut 112

Perus 150 000 huolto tehty ajallaan.
Takaluukun spoilerista halkesi pala irti, korjattu viime kesänä.
Kaikkea mitä tuossa on sattunut on tuo iskari yläpään metallin periksi antaminen, onneksi ei auton oma pelti ollut antanut periksi vain iskari.
Öljykopan tiivisteen vaihto.
Kytkimen säätö.
Polttoaine suodattimen vaihto.
Pienien pintaruosteiden korjaamista kynnyskoteloiden seutumilta takaa.
oven etuhelmasta ruosteenpaikkaus tiivisteen yläpuolelta.
Jännä pieni ruosteläiskä ilmestyi sillepuolen autoa missä on se lokaritankki, pintaruosteessa oli.
Lambda anturi? tästä laitoinkin kysymyksen.
Vielä vaan kulkee eikä tuossa ole ainakaan vielä historiansa aikana älyttömiä ollut, koputan puuta.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Siis onko 150 tkm 10-vuotiaalle autolle jokin merkkipaalu josta kannattaisi erityisesti ylpeillä?
Kysyy epätietoinen.
Kysyy epätietoinen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
ei omasta mielestäni mutta ajattelin mainita kun lukenut täältä noita kauhutarinoita että 100 000 päästä tulee iskarit takaa läpi.
Omassa kyllä saattaa olla sekin vaikuttaja että olen itse vetänyt massat pohjaan yms ja jos on tarvinnut jeesiä niin kysynyt isältä. Sillä kuitenkin ollut noita ladoja muutaman sukupolven edestä.

Omassa kyllä saattaa olla sekin vaikuttaja että olen itse vetänyt massat pohjaan yms ja jos on tarvinnut jeesiä niin kysynyt isältä. Sillä kuitenkin ollut noita ladoja muutaman sukupolven edestä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

112 HB 8v vm 2006, ajettu 45000 km läpäisi puhtain paperein ja ilman huomautuksia
yhden vapaavuoden jälkeisen viisivuotiskatsastuksen.
Takuun (5v) vuosihuoltojen lisäksi ei ole tarvinnut merkittävämmin sepitellä. Ei paha

Takuu päättyy marraskuussa...

Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006