Mun Lada 1200L Turbo..

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

update...

Ollut vähän rauhallista viime aikoina, mutta nyt ollaan taas mukana!

Raidetangonpäiden kiinnitykset oo valmiita, uudet jerrulevyt ja palat asennetut, kaikki kasattu, raidetangonkiinnitykset tehdyt ja maalatut.

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5453.jpg
raidetangon kiinnitys

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5456.jpg
Ohjaus-akselin välipala ja tuliseinän stefakiinnitys.

Ja turvakaaret olis seuraava projekti-osa.

Pääkaari tehtiin viime viikolla.

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5443.jpg
Jännnnäää....!!! :o

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5464.jpg
Pääkaari

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5484.jpg


Palataan kun lisää kuvia löytyy! :)
Lada 1200 TIC -85
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Tosi hienolta jälleen näyttää, kyllä tulee siistit kaaretkin 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Kiitoksia! :)

Eilen sain putket pääkaaresta takapyöränkoteloihin tehdyt! 3mm:n paksut peltipalat hitsasin koteloissa kiinni ja putket niihin. Kuvat tulee myöhemmin!

Terv. Roland
Lada 1200 TIC -85
niok

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja niok »

ei sulla sattuis löytymään vielä tota kaasarin ja imusarjan väliin tehtyä laippa/putki hässäkkää?? voisin olla kiinnostunu siitä ku tarkotus olis tehdä samasta 1,2 koneesta turbo vehje ja ajattelin käyttää juuri tuota lortton dhla kaasaria siinä.
niok

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja niok »

teitkö itse tuon painekotelon vai onko jostain muusta autosta?
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

niok kirjoitti:teitkö itse tuon painekotelon vai onko jostain muusta autosta?
kaasarin vai ruiskun? molemmat on oma-valmiste...

kaasari-kamoja ei enää löydy.. kaikki myyty...
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Turvakaaret valmiit! Otan kuvia myöhemmin viikolla ja laitan tänne. Saa nyt seuraavaksi tehdä pako- ja imusarjat. :)
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Kuva turvakaareista:

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5515.jpg
Kaipaa vielä vähän maalausta.

Olen kans tehnyt pakosarja ja imusarja.

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5574.jpg
Tässä kuvan konehuoneesta tällä hetkellä. Kaikki pienemmät hommat on myös hoidettu, esim. huohotintankki, jäähdyttimen ja välijäähdyttimen kiinnitykset, paisuntasäiliö Honda Civic:ltä + kiinntyskorva siiheen, kiinnitykset sytytyspuolalle ja bensapaineensäätimelle. Uus termostaattipesä on tehty, twincam-koneen vakio otti paloseinään kiinni, letkuliitin oli väärään suuntaan.

Jäähdyttäjän letkut jne on ostettu:
http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5585.jpg


Öljynpohjan kaikki osat on tehdyt, pohjan osat on pistehitsatut paikalle. Hitsataan valmiiks kun kone on irti ja avattu, pitää laitta pohja kiinni lohkoon ettei mene niin vinoksi kun hitsaa.

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5589.jpg
Öljynpohja.

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5593.jpg
Uusi öljynsihti hommattu ja hitsattu oikeaan asentoon!
Lada 1200 TIC -85
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Hyvältä näyttää öljypohjan osalta, pitäisi kyllä kestää kun sitä vähän parantelee. Katso muuten ettei tuohon öljypumpun imujalan hitsaukseen jää mitään nöölejä sisälle mitkä voisi irrota. Muuten ok.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Jokari kirjoitti:Hyvältä näyttää öljypohjan osalta, pitäisi kyllä kestää kun sitä vähän parantelee. Katso muuten ettei tuohon öljypumpun imujalan hitsaukseen jää mitään nöölejä sisälle mitkä voisi irrota. Muuten ok.

Kiitoksia!

Sisäpuolella se putki on kyllä ihan siisti. Vähän huono ulkopuolella, kun oli niin ohut putki että hitsasin varovasti pienellä virralla. Onneks ei polttanut läpi putkea, mutta tiivis se on ainakin!

Mittaritaulu on tehty, pari varoitusvalo jne pitää vielä hakea. Samalla ostan kiinnityskorvat bensaputkille niin saa nekin vetää tänä iltana. Relee- ja sulakerasiat asennan kans jos aikaa löytyy tänä iltana, sekä ratti-akselin kuori valmistan, johon vilkku- ja pyyhkijä-viiksit tulee kiinni. Ohjausyksikköön pitää myös keksiä joku kiinnitys.


Palataan lisäinfolla ja kuvilla! :)
Lada 1200 TIC -85
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Joo tosiaan tuon imuputken ehdoton tiiveys on tärkeä juttu. Muuten öljyn sekaan pääsee ilmakuplia ja ne on erittäin tuhoisia...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
apastori

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja apastori »

näinpä, itse olisin juottanut vielä hopealla mutta voisin luulla et taitaapi pitää :) On tässä tätä topiccia lukiessa huomattu että tätä projektityötä tehdään ajatuksen ja tunteen siivittämänä, hyvältä näyttää! :)
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Sisätila ja konehuone nyt maalatut. Moottori on avattu ja rempattu. Uudet laakerit, männänrenkaat, sylinterit hoonatut, uudet venttiilit, uusi öljy- ja vesipumppu ja kaikki tiivisteet. Moottori on kasattu, öljynpohja hitsattu ja maalasin eilen öljynpohja. Pitää sen asentaa seuraavaksi ja nostaa moottori paikalle lauantaina.

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5641.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5628.jpg
Kansi muokkasin vähän, oli niin kovat reunat palotiloissa.

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5632.jpg
Pako-nokka-akselin pukki muokkasin niin ettei öljyntaso tulee liian korkeaksi kun moottori on nyt käännetty suoraan.

Öljynsuodattimen jalassa oli moottorityyny samassa niin sen leikkasin rälläkällä pois ettei törmää alavesiletkuun. Suodattimen jalka on nyt asennettu uudella tiivisteellä.

Pitää nyt vain saada kaikki tavarat kasatut ja sähköt laitettu niin sais laittaa käyntiin. Olis ratapäivä 5-6.8 Jurvassa!!! Kiiirettä, kiirettä!

Palataan!!!
Lada 1200 TIC -85
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Hätiköimällä ei tule kuin sutta ja sekundaa. Näissä on mielestäni turha asettaa päivän takarajoja. Parempi tehdä kunnolla ja nauttia lopputuloksesta kuin repiä taas pataa paloiksi kun kaikki oli vähän sinnepäin ja sitten tulikin se kuuluisa "OHO"...

Ja kun kyseessä on TC, nämä ohot maksaa vielä aika paljon enemmän kuin Ladan koneiden kanssa leikkiessä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Sutta, sekundaa ja "sinnepäin ei oo mitään pakkoa vaikka olis "dead-line"! Kaikki tehdään kerralla kuntoon. Pitää vain jättää muut arkipäivän turhaat touhut tekemättä ja käyttää illat järkevästi kun on about 9-10tuntia päivässä työssä! Jokainen ilta 4 viikkoa eteenpäin on huolellisesti suunniteltu!
Stressi ja susityö on kaks eri asiaa...!!


Enää 4 viikkoa ratapäivään, tällä hetkellä hyvältä näyttää!
Tänään sain moottorin viimeiset komponentit kuten öljynsiivilä, öljynpohja, vauhtipyörä ja kytkin. Moottori on nyt nostettu paikalle ja muut osat konehuoneessa ovat löytäneet paikkojansa, kuten huohottimen tankki, jarru- ja kytkinnestesäiliöt ja letkut. Piti nyt otta iltaa kun meillä on perhejuhlat tänä iltana. Maanantaina jatketaan kasaamalla imu- ja pakosarjat, turboahdin ja -putket, öljypaineletkut ja -liittimet, vaihdelaatikko, cooleri, syyläri, kaikki letkut ja putket siiheen.. Sitt alkaa olla Megasquirt:in vuoro!!!
Lada 1200 TIC -85
Vastaa Viestiin