Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Oliskohan siinä tällainen peruutusvalokatkaisin? (keltainen nuoli) -näkyisi olevan tällainenkin käytössä Audeissa ja VW:eissä.
http://www.agthompsonfamily.com/vw/Reve ... Switch.jpg
Tässä vielä ko. katkaisijan omatoiminen korjaus:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ght-switch
Itse tein samanlaisen kontaktipintojen kunnostuksen joku vuosi sitten Transittiin ja hyvin on toiminut.
http://www.agthompsonfamily.com/vw/Reve ... Switch.jpg
Tässä vielä ko. katkaisijan omatoiminen korjaus:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ght-switch
Itse tein samanlaisen kontaktipintojen kunnostuksen joku vuosi sitten Transittiin ja hyvin on toiminut.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Kyllä se taitaa olla Samarain mainitsema malli.Kirjauduin Audi foorumille ja seillä eräs antoi saman vastauksen.Harmi vain kun Hessumobiili tarjosi 11€urolla "bolt on" tyyppistä katkaisinta jonka kanssa pyörin vaihdelaatikon ympärillä huuli pyöreänä.Se on sitten vähintään 100€ jos tuon Audilta hakee.Täytyy kait tehdä joku Mc Gyver patenttisamarai kirjoitti:Oliskohan siinä tällainen peruutusvalokatkaisin? (keltainen nuoli) -näkyisi olevan tällainenkin käytössä Audeissa ja VW:eissä.
http://www.agthompsonfamily.com/vw/Reve ... Switch.jpg
Tässä vielä ko. katkaisijan omatoiminen korjaus:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ght-switch
Itse tein samanlaisen kontaktipintojen kunnostuksen joku vuosi sitten Transittiin ja hyvin on toiminut.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
No vika oli kuitenkin luukun taitoksessa.Kaikki kaapelit poikki,löysää luukun sisältä,tinaus ja jeesusteippiä.Nyt toimii.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Hieno homma että sait kuntoon.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
no jos toimimattomat valot on takaluukun kannessa ei muualta tarvi vikaa etsiä ennenkun tuon luukun johtosarjan tarkastaa, ne katkeilee ajanmittaan kaikissa ei ole ajo-km sidonnainen... toki polttimot myös syytä tarkastaa, ovat takaluukun kannessa kulutustavaraa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Tuota vähän ihmettelen.Kuvitellaan että vuonna 1990 vietiin ajamaton Audi 80 tehtaan museoon.Siellä ne kaapelit vanhetessaan katkeavat vaikka luukkua ei ole avattu 20 vuoteen.Mistä se kupari tietää että se on taitoksen päällä,vai kuuluuko tämä näihin tieteelle käsittämättömiin ilmiöihin kuten kaivon paikan katsonta pajunvarvulla?pvdriver kirjoitti:no jos toimimattomat valot on takaluukun kannessa ei muualta tarvi vikaa etsiä ennenkun tuon luukun johtosarjan tarkastaa, ne katkeilee ajanmittaan kaikissa ei ole ajo-km sidonnainen... toki polttimot myös syytä tarkastaa, ovat takaluukun kannessa kulutustavaraa...
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Jos tuossa pilkkua haluaa viilata, ei kysymys niinkään ole ajokilometreistä kui luukun avauskerroista. Jonkun ajokäyttäytyminen vaatii luukun avaamista monta kertaa päivittäin, joku toinen tekee sen kerran viikonlopun kauppareissulla. vuosien mittaan avauskerroissa on iso ero.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
no mitähän perkelettä tuossa taas tarvii ihmetellä, enkö mä just sanonu että EI OLE AJOKILOMETRIMÄÄRÄÄN SIDONNAISTA JA ETTÄ KATKEAA AJANMITTAAN... ei siis syytä olettaa ettei siellä ole vikaa "kun vasta xxxtkm ajettu..." suurinosa varmaan ymmärsi asian niinkuin älylliset ja sisälukutaidolliset olennot yleensäkin ilman sen isompaa ihmettelyä, muutama tiesi ehkä jo itsekin, vaan mitäpä voi taas lukijakarjalta odottaa kun foorumin nimi ladaboard...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
No tietenkin voihan joku vanha stara ostaa Audin vain pihalle seisomaan ja käyttää peräkonttia varastona.Silloin kaapeleiden katkeaminen ei ole ajokilometri sidonnainen.Yleensä autot kuluu kun niillä ajetaan.Aivan sama kuin väittäis että alkoholi ei ole ongelma vaan sen puutepvdriver kirjoitti:no mitähän perkelettä tuossa taas tarvii ihmetellä, enkö mä just sanonu että EI OLE AJOKILOMETRIMÄÄRÄÄN SIDONNAISTA JA ETTÄ KATKEAA AJANMITTAAN... ei siis syytä olettaa ettei siellä ole vikaa "kun vasta xxxtkm ajettu..." suurinosa varmaan ymmärsi asian niinkuin älylliset ja sisälukutaidolliset olennot yleensäkin ilman sen isompaa ihmettelyä, muutama tiesi ehkä jo itsekin, vaan mitäpä voi taas lukijakarjalta odottaa kun foorumin nimi ladaboard...

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
jep jep, kirjoittajilla onneksi joku taso säilyy??pvdriver kirjoitti:mitäpä voi taas lukijakarjalta odottaa kun foorumin nimi ladaboard...
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Leima,vuosi huoletonta ajoaikaa edessä.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Hanskalokeron valo alkoi vilkkua koska hanskalokeron kansi hieman roikkuu reunastaan.Väänsin käsin peltilirvaketta jossa rajakatkaisin ja lamppu on ja nyt toimii.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Pääsin tänään tyyppämään tämän "isoveljen", Audi 100 (C3 korimalli)
- TÄYSIN ruosteeton, tällä ajaa vielä 10-15 vuotta vähintään
- todella hiljainen, jopa hämmästyttävän hiljainen. Monet uudet 30000€ ei ole näin hiljaisia sisältä.
- luonteva ajosento
- ei mikään raketti mutta todella vääntävä vitoskone. Tyhjäkäyntikierroksilta voi lähteä liikkeelle, vääntää kuin hyvä diesel
- rauhalliseen ajoon mukava peli, ison auton fiilistä ja tuntumaa
Tähän ei Lada pääse koskaan. Fakta juttu. Sympatiat Jaskalle.
- TÄYSIN ruosteeton, tällä ajaa vielä 10-15 vuotta vähintään
- todella hiljainen, jopa hämmästyttävän hiljainen. Monet uudet 30000€ ei ole näin hiljaisia sisältä.
- luonteva ajosento
- ei mikään raketti mutta todella vääntävä vitoskone. Tyhjäkäyntikierroksilta voi lähteä liikkeelle, vääntää kuin hyvä diesel
- rauhalliseen ajoon mukava peli, ison auton fiilistä ja tuntumaa
Tähän ei Lada pääse koskaan. Fakta juttu. Sympatiat Jaskalle.

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Kiitos kannustuksesta.Kohta puolitoista vuotta ajettu,eikä mitään dramaattista ole ollut.Se vainoharhainen olo joka oli edellisen auton omistuksen aikana on poistunut.Olen oppinut taas luottamaan kulkupeliini.Täällä hieman vinoiltiin kun autoon vaihdettiin yksi tulpanjohto tulppien vaihdon yhteydessä.Itse asiassa pitäisi hommata vanhanmallinen tulppa-avain jos sitä joskus tarvitsisi.Jokari kirjoitti:Pääsin tänään tyyppämään tämän "isoveljen", Audi 100 (C3 korimalli)
- TÄYSIN ruosteeton, tällä ajaa vielä 10-15 vuotta vähintään
- todella hiljainen, jopa hämmästyttävän hiljainen. Monet uudet 30000€ ei ole näin hiljaisia sisältä.
- luonteva ajosento
- ei mikään raketti mutta todella vääntävä vitoskone. Tyhjäkäyntikierroksilta voi lähteä liikkeelle, vääntää kuin hyvä diesel
- rauhalliseen ajoon mukava peli, ison auton fiilistä ja tuntumaa
Tähän ei Lada pääse koskaan. Fakta juttu. Sympatiat Jaskalle.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Katsoin netistä,mikä tämä C-3 malli on,no sehän on se ensimmäinen Audi 100 (aerodynaaminen),ilmanvastuskerroin 0,30.Mielestäni kauneimpia Audeja mitä koskaan on valmistettu.Vanha klassikko joka ei vanhene koskaan.5 koneella ajelee pintakaasulla maailman tappiin.En tiedä mikä näissä viehättää mutta kun seuraa uusimpien Audien teknikka keskustelua niin nämä ne oli autoja isolla A:lla.