2101 1977 KRIINI

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Saatiinhan ne kardaanin takalaipan mutterit ja pultit irti. Tämähän on tunnetusti ikävä homma koska sinne mutteriin ei saa mitään lenkkiä mahtumaan ja on pelattava 13mm kiintoavaimella.

Liuotusta ja lyöntiä kiinnipäin. Vääntöä ja ähellystä. Lyöntiä aukipäin. 1 olikin jo siis löysällä ja 1 osittain pyöristynyt. Liuotusta melko paljon. Iso ruuvari takaristikon väliin ja taas vääntöä. 2 kiinniolevaa aukesi rusahtaen. 1 ei millään. Pyöristyy koko ajan. Lukkopihdeilläkään ei mihinkään. Pelkäsin jo että joutuu rälläköimään pultin juuresta poikki.

Lopulta keksin antaa vähän iskuja. Rengasrauta mutterin sivulle ja vasaralla rengasrautaan. Tätä niin monesta suunnasta kuin mahtui tekemään. Sittenpä pultin päähän samalla metodilla. Ja pyöreää oli. Taisi pultti sen verran liikahtaa että sain 13mm kiintoavaimella vähän neitseellisemmästä kulmasta pitoa ja juuri kun oli pyöristymässä niin aukesi. Halleluja. Mutta ainahan tämä on hankala paikka tietojeni mukaan. Uudet pultit ja mutterit tietenkin hankintalistalle.

Kardaanin etupään otin tietenkin irti pooreiltaan eli rasvatiiviste irti ja vetoa. Sieltähän se sitten soljui helposti pois kun pakoputkikaan ei ollut tiellä hänkslämättämässä. Seuraavaksi lähtee irti pakoputken alkupätkä. Kiinnike on jo irti ja pakosarjan laipan kierretapit ja mutterit ovat olleet liuotuksessa paripäivää.

Pähkäilin noita jarruja vielä. Kitkapintaa on vielä paljon jäljellä ja vertasin uusiin Samaran kenkiin. Lähes saman verran on vielä paksuutta kitkapinnassa. En kyllä muista, että onko noissa sama paksuus kitkapinnassa. Säätöäkään ei ole juurikaan kirrattu noissa jarruissa. Ainakin säätönokan epäkeskon paksumpi puoli riippuu alaspäin eli sitä ei ole kirrattu kohti kenkää. No, jää nähtäväksi.

Josko sitten siirtäisi pukkeja taka-akselin alle ja alkaisi irrottaa iskareita. Myös T -kappaleen vaihto-operaatio ainakin aloitetaan. Voi olla että jarrupainesäädintäkin on siirreltävä pois hitsausten tieltä. Ainakin sen käyttötanko on saatava pois edestä. No, katsotaan sanoi...
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Jarrupolitiikkaan löytyi vielä yksi uusi vaihtoehto. Kaivelin tuolta esiin täydelliset jarrukilvet kaikkine hiluineen. Paketit ovat tietysti käytetyt, mutta kunto on erittäin hyvä. Sylinterit ovat kai ainakin uudet. Kengätkin ovat vain vähän kuluneet. Nämä ovat Kanttiksen automaattisäätöiset kilvet, joissa siis säätö on sylintereissä. Näin olen käsittänyt asian. Eli laittamalla nämä paikoilleen tulisi KRIINIin automaattisäätöiset takajarrut. Mutta edelleen asia on levällään.

Takajarrujen T -kappaleen kanssa on ja aina ihmettelemistä. Sen irrotteluun tai letkun sekä putkien irrottamiseen siitä kannattaa aina valmistautua huolella. Vaikka T -kappale olisi kuinka hyvän näköinen ja vaikuttaisi lähes uudelta on syytä kiinnittää se taka-akseliin metallisilla klemmareilla tai tarpeeksi monella tukevalla nippusiteellä. Kierretappi napsahtaa todella helposti poikki tai T -kappale halkeilee miten sitä huvittaa. Myös irrotettaessa T -kappaleen kierretapin mutteria on syytä liuotella sitä kauan. Muuten palikka tai kierretappi napsahtaa varmasti rikki.

Vedin klemmarin kiinni palikan ja taka-akselin ympäri. Lämpöä ei ollut käytettävissä muuta kuin tuo +32astetta varjossa autokatoksessa (onneksi tuuli sentään huljuttelee siinä vähän). Pitänee ostaa pikkutoho. Helpottaa huomattavasti näitten pyöristymään pyrkivien osien irrottamista. Vasen takajarruputki irtosi nätisti. Samoin jarruletku T -kappaleesta, mutta oikean putken liitin pyöristyi. No, onneksi ei ole hankalat vedeltävät. Vaihdettaneen sitten molemmat samalla. Ostaa valmiit pätkät Venäjältä.

T -palikan kierretappi säilyi ehjänä, joten saadaan uusi kiinni ihan orginaalikonstein. Pyritään kyllä siihen, että ei missään tapauksessa aleta roplaamaan jarrupainesäädintä ja jarruputkia mitään muualta kuin T -kappaleelta kilville. Niin ovat tuhdin ja tuoreen massan peitossa, että ei kannata koskea ellei ole viimeinen pakko. Jarrupainesäätimen käyttötangon kannatinasetelma ja kumi ovat kyllä sellaisessa paikassa, että ne joutuu irrottamaan. Siihen on laitettava peltiä. Korjauspalassa ei varmaankaan ole kierretappeja niille kohdin, mutta voihan sitä porata sitten kontista reijät ja pultittaa ne haluamalleen kohdalle. Niihin pultteihin sitten kiinni se kannatinhässäkkä.

Mikä parasta aloin heti tätä KRIINI -remppaa aloittaessani pitämään ja täydentämään ostoslistaa. On sitten helpompi kun ei tarvi kerralla pähkätä mitä kaikkea sitä tarviikaan. Jokseenkin vaikuttaa ainakin vielä, että mennään melko rauhallisesti ja harkiten tämän kanssa. Yllätys kylläkin on se, että näin paljon on saatu aikaan tappavista helteistä huolimatta. No, ainoat paikat joissa voi edes kohtuullisesti olla tässä tontilla ovat autokatos tai sitten täällä sisällä.

Takaiskarit poistuivat ihan nätisti. Massatkin pysyivät niiden kiinnityspisteiden ympäristössä ehjinä kun otti rauhassa muttereita ja pultteja irti. Iskarien kunnosta en osaa sanoa irtoneisena mitään kun en ole ehjiä ja viallisia koskaan näpelöinyt käsissä vertailemalla niitä samalla. Vaihdetaan joka tapauksessa uusiin. Sillähän siitä selviää.

Ja mitäs me pojat seuraavaksi alettaisiin?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja Jokari »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ja mitäs me pojat seuraavaksi alettaisiin?
+500 cc....


:lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Entäs jos +800cc? 8)
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Aina parempi, there is no replacement for displacement niinkuin jenkit sanoo... 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Päätin jarrujen kohtalon. Mennään noilla Orggiskaluilla. Säätövaraa on vielä niin paljon, että ei tehdä vaihtoja. Eihän tuo paha homma ole tehdä joskus myöhemmin jos tarvetta ilmenee.

Laittelin vetarit takaisin paikoileen. Korjausopas komentaa "Älä unohda huulitiivistettä, mikä pitäisi mieluiten uusi. Äläkä O -rengasta jonka on ehdottomasti oltava uusi".

Mentiin molemmissa tapauksissa vanhoilla. Mikähän on ennuste noiden tiivisteiden suhteen kun niitä ei vaihdettu???

Menattelin laittaa rinkulat alle ilman takajarrurumpuja, mutta eihän niin voi tehdä. Pultit ottavat jarruleluihin kiinni ja autohan liikkuu melko varmasti kun keulaa nostellaan. Jätin perän pukeille ja katsotaan nyt mitä seuraavaksi tehdään. Toiset pukit ovat Kuusaal. Voihan noita pukkeja ostaa vielä yhdet.

Kokeilin sitten pakoputken etupään irrottamista. Liuotusta oli ollut yli vuorokauden. Varovasti koitin aukipäin yhtä mutteria. Yleensähän nasautan hieman kiinnipäin ensin. Vasemman puoleinen ylempi kierretappi katkesi löysästi kuin lakupatukka. Mitään nasahdusta ei edes kuulunut. Päätin jättää muut rauhaan. Liuotetaan vielä lisää. Kokemukseni mukaan pakoputken laippa pysyy pakosarjassa tiiviisti kiinni kolmellakin mutterilla, mutta toista ei parane katkaista. Sitten ei tiiviys riitä. Onhan tuolla noita pakosarjoja varalla, mutta ei huvittaisi irrotella ja vaihdella, mutta jos on veivattava niin ei voi mitään.

Pidettänee vähän taukoa tässä. Ilmatkin viilenevät niin voi tehdä muutakin kuin maata varjossa auton alla. Ja ToivoElmeriArmaskin tulee kesälomalta, joten meillä pojilla alkaa taas jotain muuta kivaa. Vekararokki on 2viikon päästä ja uimassa käydään ahkeraan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kiristin muuten vetarit momenttiin. Korjausoppaassa: "Vetopyörästön laakerikansien ruuvit 52Nm". Tarkoittavatko nämä vetarien pultteja ja muttereja?

Sisustasta voi kertoa vielä sen, että ainoat puutteet ovat kojetaulun valepuuliuskojen kulmien pienet irvistelyt. Muuta en ole keksinyt. Rikoin kylläkin repsikan turvavyön rullan kun tungin aiemmin kyytiin renkaita. Oikea turvavyö on uusittava ja miksei samalla vasenkin.

Miten muuten on rekisteröinnissä takaturvavöiden laita? Tässähän ei ole takaturvavöitä. Ei ole koskaan ollut. Nyt kun rekisteröin auton niin pitääkö siihen jälkiasentaa takaturvavyöt?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Vetopyörästö = perämurikka. Perämurikan laakerikansien momentti.

Vetarin muttereille momentti on asentajan "sopiva"...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Miten muuten on rekisteröinnissä takaturvavöiden laita? Tässähän ei ole takaturvavöitä. Ei ole koskaan ollut. Nyt kun rekisteröin auton niin pitääkö siihen jälkiasentaa takaturvavyöt?
Luulisin ainakin että auto syynätään ensimmäisen käyttöönottovuoden perusteella. Muutoinhan siitä pitäisi tehdä vähäpäästöinenkin :roll:
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja jonir »

Uitukki kirjoitti: Luulisin ainakin että auto syynätään ensimmäisen käyttöönottovuoden perusteella. Muutoinhan siitä pitäisi tehdä vähäpäästöinenkin :roll:
Olen erittäin vahvasti samassa uskossa. Muuten siltä vaadittaisiin sitten jo vähäpäästöisyys, euro IV vai mikäs nyt on menossa, valojen korkeussäätöä, OBD-pistoketta ynnä muuta. Siinä sitä olis rakentamista :lol:
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Niinhän se täytyy olla, että ne varusteet, jotka ovat olleet pakolliset 1977 on oltava ja niiden on pelattava. Saamari kun piti hajottaa se turvavyö. No, ihmehän se olisi jos kaikki sujuisi kuin leikki vaikka LeluAutostahan tässä on kyse.

Joku asiantuntija kun arvioisi tuon maalin ja samaa väriä olevat paikkamaalaukset Museokatsastussilmällä niin voisi harkita ihan museoitavaksikin. Moottoritilakin on siinä kunnossa että ei pitäisi paljon olla tekemistä museohyväksyntään.

No, eipä intoilla vaan annetaan ajan kulua. Hyvä siitä vielä tulee eikä Museointi nykyään LeluAutoille niin tärkeää ole, kun voi pelata noiden käyttöönottojen ja poistojen kanssa 4e per laaki.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eilen vähän edistyttiin ja junnattiin paikallaankin. Sitä takakontin reunojen paikkaamista joutuu ihmettelemään uudelleen ja uudelleen. Ehkä hyvä niin ettei tule tehtyä jollain vaikeimmalla tavalla.

Vasen takajarru kiukutteli. Ei tahtonut millään saada rumpua pyörimään. Säädettiin säätönokkaa mihin suuntaan tahansa niin aina jumitti ja pahasti. Meni pitkään ja joutui tekemään monta yritystä. Lopulta rummut irti molemmin puolin ja valon kanssa alle katsomaan jarrukilvestä niitä nokkia takaa päin. Sieltä epäkeskon suunta näkyy kun pultissa on kohouma toisessa laidassa. Vääntelin nämä niin että kohouma on jarrukenkiin päin eli silloin säätönokka ei koskata kenkiin.

Oikea toimi hyvin, mutta vasen ei vieläkään. Vaihtelin vielä eri rumpuja sinne vasemmalle taakse. Eikä pyöri kokomatkaa. Sylinterien männät olivat niin sisällä kuin voivat olla. Mitä ihmettä??? Lopulta kokeilin repiä käsijarrua päälle ja pois. Sitten vielä roplata käsijarrukahvaa vaijereineen. Ja lopulta alkuperäinen rumpu asettui ja alkoi pyöriä kevyesti kädellä pyörittäen. Ja meni hemmetisti aikaa moiseen pikkuhommaan.

Renkaat paikalleen ja keulan kimppuun. Saatiin sitten ne 3pakoputkenlaipan mutteria melko vaivatta auki. rengasrautaa käyttäen valikoituja ja varovaisia iskuja muttereihin eri syynnista. Liuotustahan oli ollut yli 2vuorokautta 2eri aineella. Silti pelotti että taas "lakupätkä" vaan löpsähtää poikki. Hiljalleen aivan vähän molempiin suuntiin vuorotellen vääntöä ja lopulta lähtivät.

Mitenkähän on? Onnistuneeko millään ilveellä saada sitä katkennutta kierretankoa sieltä laipasta pois pakosarjan ollessa kiinni? Mitenkäs päin se kierre siinä on, kun ei pähkäämällä älyä? Kiertyykö se auki samon päin kun mutterikin? Kierretanko on kai kierrettä koko matkaltaan? Näin ainakin näyttäisi olevan.

Tänään voisi sitten ravistella ja väännellä renkaita ja kokeilla välyksiä. Eilen jo vähän kokeilin ja ainoa missä oli varmasti liikaa välystä oli ohjaus. Ja siinä sitä olikin paljon. Olen tosin ajellut muutamalla kanttiksella jossa on ollut vähintään noin paljon välystä ja vielä katsastus voimassa, mutta ei tuo välys kyllä minulle sovi mitenkään eikä ehkä Konttuurillekaan.

Sittenpä pallonivelten ja raidetakojen tutkimista ajan kanssa. En ole liiemmin perehtynyt tuohon ohjauspuoleen. Tuossahan tuota joutaa pällistellä ja pyytää välillä jonkun muunkin vilkuilemaan. Lähinnä sellaisen, joka on noiden hommien kanssa tapallut aiemminkin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eipä se pakoputkenlaipan pultti lähde millään irti. Koitin viilata siihen pykäliä, että lukkopihti pysyisi kunnolla kiinni. Ei tunnu lähtevän. Vielä kolistelin pultin reiän ympärille iskuja, mutta ei. Täytyy vielä liuotella jonkun aikaa ja taas myöhemmin kolkotella, mutta tuskinpa tuo lähtee. Kolmella on luultavasti mentävä. Oikealla alhaalla oleva pulttikin näyttää melko huonolta kierteettömästä kohdastaan.

Tulipa sitten nosteltua ylemmä keulaa. Kokeilin niitä välyksiä etupäästä, mutta kyllä siihen on otettava joku kaveri, joka on noita joskus väännellyt. En minä niitä muuten osaa kunnolla katsoa.

Ohjauksessa on se iso heitto, mutta sehän voi tulla niin monesta kohdin. Korjausoppaassakin kerrotaan ettei ohjausvaihdetta voi kiristellä ja säätää kun se on kiinni autossa ja kaikki tangot ja välitykset ovat paikallaan. Voihan se kalappi ja väljyys olla muuallakin kuin vaihteessa.

Jos joku viitsii antaa jonkinlaista vinkkiä mahdollisesta ohjausvaihteen kiristämisestä niin otataan ilolla vastaan. Siis vinkkiä siitä, voiko sille tehdä mitään kun se on paikallaan.

Lootaöljy pihalle. Kirkasta kamaa oli, mutta saattoihan sieltä tulla irtokamaakin mukana. Vaihtoon joka tapauksessa. Tyhjennyspropussa oli kyllä metallisilppua. Sehän lienee magneettinen. Aina kai noissa on vähän hilpettä, jos ei aivan äsken ole vaihdeltu öljyjä.

Ja löytyihän sitä paikattavaa. Oikea etutunkinkorvake on jonkun verran päreinä. Ja sen edessä on tulitikkuaskin kokoinen ruostuma. Koputtelin ympäristöä ja kovaa peltiä löytyy ihan läheltä. Olin näköjään hionut ympäristöt tuosta kohdasta, pohjamaalannut ja massannut. Joskushan aloittelin tätä hommaa ja tein niitä hiontoja ja täppimaalauksia. Helmakotelothan tästä tuli hiottua kirkkaalle, pohjamaalattua, pintamaalattua jollain Hammerilla ja vedettyä kiveniskusuoja siihen päälle. Se oli vain varastointia ajaltellen tehty homma, kuten muutkin täpittelyt.

Jääpä siis askarrutaamaan tuo ohjaus ja etujousituspuoli toistaiseksi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kiitokset t.eskolalle ja Lesnaja Sobakalle värkkäysavusta. Helpompaa on lähestyä uusia (1977! :lol:) teknisiä ihmeitä kun on jollain sivustakatsojalla vähän kokemusta ja näkemystä siitä mitä meinataa tutkia.

Rattihan KRIINIssä liikkui ylös alas. Ratti oli paikoillaan ja vieläpä lyöty kiinni lukitusuraan! Enpä ole ennen moista nähnyt. Mutta ohjausakseli liikkui ohjausvaihteessa. Lukitupanta oli löysällä.

Ensin tutkittiin raidetankoja ja palloniveliä. Pallot lie kunnossa kun niiden vaikutussuuntaan ei kalappeja ollut. Mutta ohjaussuunnassa sitä siis oli. Oikea ulompi raidetangonpää on väljä. Vasemmalta vastaava on vaihdettu aiemmin. t.eskola oli tässä tutkimuksessa insinöörinä ja viisaajana.

Saatiin sitten ohjausvaihteen tutkija, Lesnaja Sobaka paikalle ja kiristettiin vähän vaihdetta ja rattiklappi väheni. Katsotaan nyt sitten miten jäykäksi meni, mutta vähän välystä jätettiin.

Moottoriöljyt olivat melkoista mustaa lirua. Onneksi otin litkut ulos. Suodatin oli kuin uusi, mutta kun ei ole paljon ajeltu niin menee vaihtoon kun kama oli noin huonoa.

Mitenkähän se on niiden APUSIMPUKOIDEN yhteensopimisen kanssa? Olisiko tietoa? Eipä viitsisi ostaa, kun on tuossa jouten 2 NIVAn kuulasimpukkaa jouten. No, voihan sen kysyä Venäjälläkin. Sillähän siitä selvitään.

Huomenna sahataan oikeaetutunkinkorvake pois, tutkitaan paikattavan aukon koko ja valmistellaan paikka hitsausta varten. Ja laiten muuten uuden TUNKINKORVAKKEEN. Täytyy kai se tunkinkorvake olla.

Vähän vilkuiltiin kardaania ja nyt kun itsekin tarkemmin mylkkäsin tukilaakeria niin sehän on ihan hyytelöä. Saa nähdä viitsinkö ryhtyä vaihtoon vai tuonko koko kangen Venäjältä. Näkeepä sen homman hankaluuden jos viitsii pylpyrää yrittää irrotella. Olisihan se oppia tietysti.

Äijät yrittivät jallittaa Museokatsastusjutuilla. Ei olisi muka paljoa tekemistä. Pitäisi vaan MAALATA vekotin. Museoimisessako siis ei hyväksytä paikkamaalauksia? Menee mahdottomaksi jos aletaan haaveilla moisia. Laitetaan nyt ensin ajokuntoon ja rekisteriin. Hulluksi menee muuten.

Järkytykeksi huomasin että kaikki 4 tehtaan pakkauksissa olevaa kromipeiliä ovat kolmiojalalla. KRIINIssä taas on ollut 2103 sukkulajalkapeili. Tai ainakin peilin jalan tiivisteessä on 2103-xxx alkuinen varaosanumero. No, taitaa jossain jemmassa olla sukkulajalkakin, joten peli ei ole menetetty. :lol:

Onpa kumma että tähän nyt intoa riittää näinkin paljon ja jälkeäkin syntyy. Monta pientä hommaa on tehtävänä ja kun yksi jumii niin voi tehdä vähän toista. Ei tule hakattua päätä puskuriin tai pohjapelteihin vaan jos ei suju niin näpeltää vähän toista.

Ei muuten sitten lähde millään pakoputkenlaipan katkennut pultti pois. Ei liikahdakaan. Jää nähtäväksi siis meneekö pakosarja vaihtoon. Saamari ostaa vaikka uuden, jos alkaa vhithuttaa.

Tällaisia tänään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Simpukan runko-osa pitäisi olla sama mutta kääntövarsi erilainen. Se ei tosin ole ongelma kun ei sitä itse kääntövartta tarvitse vaihtaa, vaan pelkän runko-osan..
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin