2101 1977 KRIINI
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2101 1977 KRIINI
Ratti kääntyy keskiasennosta kumpaankin ääriasentoon saman verran eli n. 1kokonainen kierros + 1/4 ja 1/2 välillä (laskennallisesti 1 3/8). Voi olla että se oikean ulomman raidetangonpään väljyys aiheuttaa sen että sinne jää se välys, joka mahdollistaa sen ohjausvarren osumisen juuri ja juuri alatukivarteen.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2101 1977 KRIINI
Nyt on sitten nippeliä ja nappelia hankittu KRIINIä varten. Onpas hauska joskus ostella itsellekin jotain kun ei tarvi kirjata kaikkea niin tarkkaan eikä hintojen perään kysellä.
Eipä ole korjauspeltivalikoimasta hyötyä takapaksin reunojen korjailuun. Eli värkättävä ja väännettäva itse kaikki.
Kardaania ei kyllä kannata korjailla. Varsinkaan jos joutuu jossain pajalla käyttämään purkamisen tai kasaamisen yhteydessä. Ja kun ottaa huomioon purkamisen vaivan tavallisilla työkaluilla ja mahdollisuuden tehdä huttaa kokoamisessa niin uutta kankea vaan alle. Yhdessä putkiikissa sanoivat että eipä ole kukaan kardaania kysellyt 2vuoteen. Siis ostan uuden.
Akun kiinnitykseenkin on lelut olemassa. Sitä aivan vanhan mallista suojalevyä akun ja moottorin väliin tosin ei ainakaan ihan helpolla saa, mutta noihin vanhan mallisiin akkutelineisiin on kunnon kiinnityshilpeet saatavana.
Mitä sitten kaikkea pientä ostelinkin niin niistäpä sitten kun aletaan laitella leluja kiinni. Päästään siis purkamisen jälkeen jotain kokoamaankin.
Sanoivat venäläisetkin että vielä varsinkin 70-luvulla Kopejkat tehtiin kunnon pellistä ja raudasta, jossa ei kierrätysmetalleja seassa ollut. Kunnon myrkkymaalaukset asbesteineen ja lyijyineen ja muutenkin tuhdit ruostesuojaukset. No, nykyäänhän homma voidaan hoitaa yliteippauksella. 2vuoden välein uudet teippaukset niin pysyy maalipinta alla priimana. Näin väittivät Puhkulissa vai mikä lie ohjelma se oli. Eli kun saadaan KRIINI timmiin niin yliteipataan se vaikka punalipun väreihin tai ajan suursuosikkiväriin eli LimeVihreään. Vai eikö tuo vihreä ole jo nyt
Eipä ole korjauspeltivalikoimasta hyötyä takapaksin reunojen korjailuun. Eli värkättävä ja väännettäva itse kaikki.
Kardaania ei kyllä kannata korjailla. Varsinkaan jos joutuu jossain pajalla käyttämään purkamisen tai kasaamisen yhteydessä. Ja kun ottaa huomioon purkamisen vaivan tavallisilla työkaluilla ja mahdollisuuden tehdä huttaa kokoamisessa niin uutta kankea vaan alle. Yhdessä putkiikissa sanoivat että eipä ole kukaan kardaania kysellyt 2vuoteen. Siis ostan uuden.
Akun kiinnitykseenkin on lelut olemassa. Sitä aivan vanhan mallista suojalevyä akun ja moottorin väliin tosin ei ainakaan ihan helpolla saa, mutta noihin vanhan mallisiin akkutelineisiin on kunnon kiinnityshilpeet saatavana.
Mitä sitten kaikkea pientä ostelinkin niin niistäpä sitten kun aletaan laitella leluja kiinni. Päästään siis purkamisen jälkeen jotain kokoamaankin.
Sanoivat venäläisetkin että vielä varsinkin 70-luvulla Kopejkat tehtiin kunnon pellistä ja raudasta, jossa ei kierrätysmetalleja seassa ollut. Kunnon myrkkymaalaukset asbesteineen ja lyijyineen ja muutenkin tuhdit ruostesuojaukset. No, nykyäänhän homma voidaan hoitaa yliteippauksella. 2vuoden välein uudet teippaukset niin pysyy maalipinta alla priimana. Näin väittivät Puhkulissa vai mikä lie ohjelma se oli. Eli kun saadaan KRIINI timmiin niin yliteipataan se vaikka punalipun väreihin tai ajan suursuosikkiväriin eli LimeVihreään. Vai eikö tuo vihreä ole jo nyt

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 2101 1977 KRIINI
Asbestia?? Maalissa?PöyhöinKuusaalt kirjoitti:myrkkymaalaukset asbesteineen ja lyijyineen

Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2101 1977 KRIINI
Asbestia käytettiin sen käyttökelpoisuuden keksimisen jälkeen ihan vaikka missä. Asbesti on niin hemmetin hyvä kiinteyttäjä, sitkistäjä ja se on melkein ikuinen materiaali. Asbesti ei ihan pieniin kemikaaleihin liukene eikä reagoi paljon minkään kanssa.
Asbestihan on kiveä, josta saa kuituista materiaalia. Asbestia on ollut ehkä eniten eristeissä, maaleissa, teollisuusliimoissa, erilaisissa rakennusmateriaaleissa ja melkein vaikka missä. Asbesti oli aikansa lujite ja eriste siksi, että sitä ei ihan pikkukuumuus sulattanut.
En tosin ole tarkastanut kaikkia tietojani prikulleen tieteellisistä lähteistä.
Asbestihan on kiveä, josta saa kuituista materiaalia. Asbestia on ollut ehkä eniten eristeissä, maaleissa, teollisuusliimoissa, erilaisissa rakennusmateriaaleissa ja melkein vaikka missä. Asbesti oli aikansa lujite ja eriste siksi, että sitä ei ihan pikkukuumuus sulattanut.
En tosin ole tarkastanut kaikkia tietojani prikulleen tieteellisistä lähteistä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2101 1977 KRIINI
Niin ja tulihan se uusi pakosarjakin ostettua. En edes viitsinyt katsoa varastosta olisiko siellä minkäkuntoisia tajolla.
Ei paljon muuta saatu tänään aikaan kuin kytkimentyösylinteri ja sekin meinasi alkaa Vhiithuuthaa. Menateltiinhan sitä vaikka mitä, mutta katsoin paremmaksi harrastella muuta. Mitä sitä lie aina minäkin päivänä sitten keksii tehdä. Ei ole paljon aikatauluteltu tätä leluprojektia.
Ei paljon muuta saatu tänään aikaan kuin kytkimentyösylinteri ja sekin meinasi alkaa Vhiithuuthaa. Menateltiinhan sitä vaikka mitä, mutta katsoin paremmaksi harrastella muuta. Mitä sitä lie aina minäkin päivänä sitten keksii tehdä. Ei ole paljon aikatauluteltu tätä leluprojektia.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2101 1977 KRIINI
Kävin sitten jarrujen kimppuun. Hommahan ei ole kummoinen, mutta jatkuva nostelu takaa ja edestä vuorotellen tympii. Etupää jäi pukeille ilman renkaita. Takapää piti saada ylös ja toisia pukkeja ei ole täällä. Siispä hinaamaan perssiitä ylös ja Vorkkalin vanteet alle. No, tietenkin oikea takapyörä jäi sen verran alas ettei millään suostunut vanne pyörähtämään alle. Moukaroin vaikka millä, mutta ei pyörähdä. Pikkuisen ilmaa pois renkaasta ja samaa rataa. No, lopulta sain sen renkaan vanteineen siihen alle. Eli näitten piharemonttien yksi ärsyttävimmistä hommista on tuo nostelu. Alla konttailu vielä menee. Pitää tuoda Kuusaalt lisää pukkeja ja kunnon nosturi.
Takajarruputkien laitto oli aika kivutonta kun oli hyvät, oikeanpituiset ja hyvin taivutellut putket. T-kappale uusittiin. Sain kierretapista lähtemään irti edellisen T-kappaleen hapettuneet jämät pulttitervalla ja kiertelemällä mutteria sisään. No, siellä ne nyt istuvat nätisti toisin vielä ilman nesteitä.
Oikean ulomman raidetangonpään kiinnikkeet irrottelin ja lähtivät hyvin kun oli liuoteltu viikona. Nyt vaan täytyy muistella ja kysellä miten se pää siitä parhaiten irtosikaan. Lesnaja Sobakalla on irrotushaarukka, mutta muistaakseni vaihdettiin samainen osa Ripan kanssa Kuusaal ilman mitään haarukkaa. Tai minä irrotin ja Ripa neuvoi. No, ei sitä nyt ihan heti kuitenkaan siitä vaihdeta.
Josko tässä ennen maanantaista Kuusaan reissua liruttelisi kytkin- ja jarrunesteet sisälle ja ilmailisi molemmat. Sittenpä joutaa tuossa taas lepäillä sen toistaviikkoa.
Pitänee joskus ottaa joku kuva ja liittää tähän. Vaikka eipä vekotin poikkea tällä hetkellä noin ulkoisilta puitteiltaan mitenkään noista tuolla aiemmin olleista kuvista.
Takajarruputkien laitto oli aika kivutonta kun oli hyvät, oikeanpituiset ja hyvin taivutellut putket. T-kappale uusittiin. Sain kierretapista lähtemään irti edellisen T-kappaleen hapettuneet jämät pulttitervalla ja kiertelemällä mutteria sisään. No, siellä ne nyt istuvat nätisti toisin vielä ilman nesteitä.
Oikean ulomman raidetangonpään kiinnikkeet irrottelin ja lähtivät hyvin kun oli liuoteltu viikona. Nyt vaan täytyy muistella ja kysellä miten se pää siitä parhaiten irtosikaan. Lesnaja Sobakalla on irrotushaarukka, mutta muistaakseni vaihdettiin samainen osa Ripan kanssa Kuusaal ilman mitään haarukkaa. Tai minä irrotin ja Ripa neuvoi. No, ei sitä nyt ihan heti kuitenkaan siitä vaihdeta.
Josko tässä ennen maanantaista Kuusaan reissua liruttelisi kytkin- ja jarrunesteet sisälle ja ilmailisi molemmat. Sittenpä joutaa tuossa taas lepäillä sen toistaviikkoa.
Pitänee joskus ottaa joku kuva ja liittää tähän. Vaikka eipä vekotin poikkea tällä hetkellä noin ulkoisilta puitteiltaan mitenkään noista tuolla aiemmin olleista kuvista.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2101 1977 KRIINI
Sain toiset pukit ja KRIINI on nyt hyvin ja tukevasti ylhäällä. Helpottaa huomattavasti hommia.
Jarrujen ja kytkimen ilmausta. Kyllä siitä saa rasittavan homman kun ilmausletkut eivät ole juuri sopivia ja pitää yksin tehdä. Aikaa kuluu ja ei koskaan tunnu olevan varma siitä, että onko se kaikki ilma varmasti ulkona järjestelmästä. Ja tietysti ilmaa on pajon kun koko järjestelmä on täysin tyhjä ja ollut auki ilman nestettä pitkään.
Kaipa ne ilmat sieltä sitten ulos tulivat. Kai sitä on seuraavaksi alettava iskarien kiinnitykseen ellei sitten aleta tosissaan suunnitella ja mittailla takakontin paikkaustapoja ja käytänteitä. Siinä sitä pähkäämistä taas riittääkin.
Jarrujen ja kytkimen ilmausta. Kyllä siitä saa rasittavan homman kun ilmausletkut eivät ole juuri sopivia ja pitää yksin tehdä. Aikaa kuluu ja ei koskaan tunnu olevan varma siitä, että onko se kaikki ilma varmasti ulkona järjestelmästä. Ja tietysti ilmaa on pajon kun koko järjestelmä on täysin tyhjä ja ollut auki ilman nestettä pitkään.
Kaipa ne ilmat sieltä sitten ulos tulivat. Kai sitä on seuraavaksi alettava iskarien kiinnitykseen ellei sitten aleta tosissaan suunnitella ja mittailla takakontin paikkaustapoja ja käytänteitä. Siinä sitä pähkäämistä taas riittääkin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2101 1977 KRIINI
Jonkun verran taas on tullut pähkäiltyä tuota takakonttikorjausta. Lienee viisainta ostaa valmis takakontipohja ja rakentaa siihen "helmat", joiden avulla se sitten kiinnitetään. Ei liene mitään järkeä yrittää kurkotella takakonttiin ja täpitellä sinne jotain paloja kiinni. Hemmetin vaikeaa, työlästä ja varmasti tulee huono. Pääseepä kerrankin harjoittelemaan hitsausta helpossa asennossa ja selkeissä linjoissa.
Muutenpa tuohon ei kannata nyt tehdä mitään eli seuraava projekti olkoon hitsailu takakontin osalta ja oikean etutunkinkorvakkeen sekä poikittaisen pienen kotelopalkin paikkeilta.
Muutenpa tuohon ei kannata nyt tehdä mitään eli seuraava projekti olkoon hitsailu takakontin osalta ja oikean etutunkinkorvakkeen sekä poikittaisen pienen kotelopalkin paikkeilta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2101 1977 KRIINI
Nelisen tuntia huudateltu kahta eri rälläkää perssiikontissa. Tiedä sitten jääkö tuo availu lopulliseksi. Piti poistaa takahiekkapellin yläpuolella takakontissa oleva poikittainen reikäkotelopalkki/vahvike. Ei sinne muuten mitään hitsauksia saa ellei roiku kontissa pää alaspäin. Voihan tuon kotelon sitten laitella myöhemmin vaikka ihan uuden. Täytyy katsoa jos hiekkapellin ja siinä sen kotelon kiinni niin laittaisi molemmat. Mutta kyllä sinne peltiä menee.
Olisikohan tässäkin aikoinaan, silloin kun oli vielä ruosterassaushimo pahimmillaan, pitänyt järkeistää ja hoitaa pakkelilla tuo homma. No, nyt se tulee tehtyä ehkä sitten vähän pidempikestoiseksi.
Merkkailin vielä takakontin sähköt vähän paremmin. Teippi ja kirjoitus siinä ei näyttänyt kovin hyvältä kun ne olivat lilluneet massatussa varapyöräkotelossa. Miksikäköhän sinnekin piti silloin sitä massaa survoa. No, kun ei paremmasta tiennyt.
Täytynee räiskiä tunkinkorvake + poikittaiskotelopalkki tässä eräänä päivänä paikoilleen. Ja yrittää keksiä alle kunnon pohjamaalaus, pintamaali ja jokin kikka millä saa kotelosuojan sinne sisään. Ruuttaa ei ole, joten olisikohan ostettava vain kilikalikotelosuojapullo.
Olisikohan tässäkin aikoinaan, silloin kun oli vielä ruosterassaushimo pahimmillaan, pitänyt järkeistää ja hoitaa pakkelilla tuo homma. No, nyt se tulee tehtyä ehkä sitten vähän pidempikestoiseksi.
Merkkailin vielä takakontin sähköt vähän paremmin. Teippi ja kirjoitus siinä ei näyttänyt kovin hyvältä kun ne olivat lilluneet massatussa varapyöräkotelossa. Miksikäköhän sinnekin piti silloin sitä massaa survoa. No, kun ei paremmasta tiennyt.
Täytynee räiskiä tunkinkorvake + poikittaiskotelopalkki tässä eräänä päivänä paikoilleen. Ja yrittää keksiä alle kunnon pohjamaalaus, pintamaali ja jokin kikka millä saa kotelosuojan sinne sisään. Ruuttaa ei ole, joten olisikohan ostettava vain kilikalikotelosuojapullo.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2101 1977 KRIINI
Räpläsin sitten kaasarin, imusarjan ja pakosarjan irti. Meinasin kasata paketin uusine pakosarjoineen, mutta puuttuipa ne pari ylimääräistä kierretappia, joihin tulee kaikkea turhaa kiinni kuten lämppärille menevän putken kovake ja lämpöpelti + pakosarjalta otettavan ilman ohjuri. Laitellaan ne nyt kuitenkin paikoilleen kun tällaisesta LeluAutosta on kyse.
Alottelin myös tunkinkorvakepaikan hitsausvalmisteluja sovittelemalla palaa ja ensimmäisellä pohjamaalauksella palan alle. Korjauspala sopii hyvin kokonausuudessaan paikoilleen vaikka koko poikittaispalkkipätkää ei poistakaan. Korjauspalassa on hyvt tartunnat ja sen saa kiinni helposti. En kyllä meinattele tehdä kuin sauman pätkiä sinne ja tänne. Aivan turhaa hitsailla kokonaan. Olkoon sitten mikä tahansa 2/3 vai minkä sääntö niin tuohon tulee sen verran paksulti massaa ja mössöä kuitenkin, että eipä toinna liikaa hitsailla. Ja jos ei kelpaa niin eipä se iso vaiva ole tökätä muutama täppi lisää.
Huomenna haettava vähän osia niin saa pakoputkipuolen kasaan kun vaan huvittaa tehdä.
Alottelin myös tunkinkorvakepaikan hitsausvalmisteluja sovittelemalla palaa ja ensimmäisellä pohjamaalauksella palan alle. Korjauspala sopii hyvin kokonausuudessaan paikoilleen vaikka koko poikittaispalkkipätkää ei poistakaan. Korjauspalassa on hyvt tartunnat ja sen saa kiinni helposti. En kyllä meinattele tehdä kuin sauman pätkiä sinne ja tänne. Aivan turhaa hitsailla kokonaan. Olkoon sitten mikä tahansa 2/3 vai minkä sääntö niin tuohon tulee sen verran paksulti massaa ja mössöä kuitenkin, että eipä toinna liikaa hitsailla. Ja jos ei kelpaa niin eipä se iso vaiva ole tökätä muutama täppi lisää.
Huomenna haettava vähän osia niin saa pakoputkipuolen kasaan kun vaan huvittaa tehdä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 2101 1977 KRIINI
Ne voi korvata ihan pulteillakin jos siltä tuntuu.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:mutta puuttuipa ne pari ylimääräistä kierretappia, joihin tulee kaikkea turhaa kiinni kuten lämppärille menevän putken kovake ja lämpöpelti + pakosarjalta otettavan ilman ohjuri. Laitellaan ne nyt kuitenkin paikoilleen kun tällaisesta LeluAutosta on kyse.
Ja se lämppärin putken kannatus ei ole hatusta vedetty, se tukee putkea. Putken laippa on hitsattu sinne vesipumpun päähän aika heppoisesti ja murtuu taatustu joskus joosei se ole kiinnitetty kunnolla sieltä mistä alkujaankin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2101 1977 KRIINI
Johan se takakonttiin tekemäni avanne alkoi harmittaa. Olisi pitänyt jättää joitain tartuntoja niihin alkuperäisiin pelteihin. Olisi ollut helpompi rakennella ja vaikka sinne olisi jäänyt huonoakin peltiä niin sen olisi voinut leikkailla myöhemmin pois. Ei näitä tahdo koskaan oppia ajattelemaan loppuun asti. Abstrakti avaruudellinen ajattelu näyttää olevan mahdotonta. Tämän takia minusta ei koskaan tullut insinööriä tai kirvesmiestä. Muurariksi olisin joskus halunnut, mutta ei siitä mitään olisi tullut. Kun ei näe rakennetta sielunsa silmin eikä osaa tai viitsi piirustuksia tehdä niin käsillehän se aina menee.
Ostin sen pakaasin pohjan korjauspalana. No, tietysti siihen täytyy ottaa vanhasta takaputken kannakkeiden korvakkeet. Niitäpä siinä ei ollut eikä niitä saanut irtopaloina. No, onneksi ne on olemassa. Ehkä tuo joskus saadaan rakennettua.
Olisi tuota epoksimaalia, liuotinta ja kovetetta tuolla jemmassa. En vaan tiedä onko itse epoksipurkki jo mennyt pilalle. Epoksista olisi paljon apua sinkkipohjamaalin päällä lisäpohjamaalina. No, tätäkin maalailujuttua on pähkättävä.
Kai se kontinpohjakin on pohjamaalailtava kunnolla ennen kiinnilaittoa. Tietysti reunat, joihin hitsaukset tulevat täytyy jättää sotkematta.
Sain ne kierretapit pakosarjaan. Eli lelut on kasassa kunhan laittelee kiinni. Yritin löytää kaasuttimenjalan ja sen vanhoissa kaasareissa olevan "läikytyskauluksen" välisen tiivisteen. Eipä ollut tarjolla. Oli sellaisia paksumpia eristetiivisteitä, mutta niissäkin oli toisen kurkun aukko pienempi kuin toisen. Tuossa tiivisteessä on kaksi saman kokoista aukkoa. No, onneksi tiiviste on vielä hyväkuntoinen, joten kelvannee sellaisenaan takaisin.

Ostin sen pakaasin pohjan korjauspalana. No, tietysti siihen täytyy ottaa vanhasta takaputken kannakkeiden korvakkeet. Niitäpä siinä ei ollut eikä niitä saanut irtopaloina. No, onneksi ne on olemassa. Ehkä tuo joskus saadaan rakennettua.
Olisi tuota epoksimaalia, liuotinta ja kovetetta tuolla jemmassa. En vaan tiedä onko itse epoksipurkki jo mennyt pilalle. Epoksista olisi paljon apua sinkkipohjamaalin päällä lisäpohjamaalina. No, tätäkin maalailujuttua on pähkättävä.
Kai se kontinpohjakin on pohjamaalailtava kunnolla ennen kiinnilaittoa. Tietysti reunat, joihin hitsaukset tulevat täytyy jättää sotkematta.
Sain ne kierretapit pakosarjaan. Eli lelut on kasassa kunhan laittelee kiinni. Yritin löytää kaasuttimenjalan ja sen vanhoissa kaasareissa olevan "läikytyskauluksen" välisen tiivisteen. Eipä ollut tarjolla. Oli sellaisia paksumpia eristetiivisteitä, mutta niissäkin oli toisen kurkun aukko pienempi kuin toisen. Tuossa tiivisteessä on kaksi saman kokoista aukkoa. No, onneksi tiiviste on vielä hyväkuntoinen, joten kelvannee sellaisenaan takaisin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2101 1977 KRIINI
Toista kerrosta sinkkispeitä sitten tunkinkorvakepalaan. Palikassahan oli se ohut musta varastopohjamaali. Ja tietenkin se spray korkkaa sen pohjimmaisen. Ei nyt kokonaan, mutta kun meni muutamaan kohtaa vähän liian paksulti niin sen siitä saa. Katsotaan miten sitten seuraavien kerrosten kanssa käy.
Harmittaa niin hemmetisti se takakontin pilaaminen eli se etten jättänyt yhtään tartuntoja vanhan pohjan taitteista. Työmäärä tulee lisääntymään huimasti tämän mokan takia. Sitten pitää vielä mallailla todella tarkkaan että pohja tulee edes kohtuuvaateriin auton koriin nähden.
Eipä ollut saatavana takakontin takapellin vahvikereikäkotelopalkkia. Jääpä sitten laittamatta. Ja mikä harmitus
kun viskasin romuhävityksessä kokonaisen takakontinpohjan pereäpeileineen romukuormaan. Tässä sitä ollaa: Ei sitä koskaan tiedä mitä tarvii ja ... Ja kakat! Hyvä että hävitin. Vaikka olisihan sitä toisaalta...
Harmittaa niin hemmetisti se takakontin pilaaminen eli se etten jättänyt yhtään tartuntoja vanhan pohjan taitteista. Työmäärä tulee lisääntymään huimasti tämän mokan takia. Sitten pitää vielä mallailla todella tarkkaan että pohja tulee edes kohtuuvaateriin auton koriin nähden.
Eipä ollut saatavana takakontin takapellin vahvikereikäkotelopalkkia. Jääpä sitten laittamatta. Ja mikä harmitus



Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2101 1977 KRIINI
Mitähän maalitököttiä kannattaisi laittaa pohjamaaliksi auton pohjaan? Nämä maalailut ovat vähän uutta enkä nyt ensimmäisenä viitsi juosta automaalikauppaan, vaikka siellä kyllä osaavat neuvoa.
Mitäs Teilläpäin laitellaan? Kertokaas joitain hyviä vaihtoehtoja. Pintamaalivaihtoehtojakin voi listata, kunhan huomioi niiden sopivuuden pohjamaalin kanssa.
Tuo pohjamaalaushan on sen takia oleellinen että takakontinpohjaan tulee melko iso maalattava alue ja siellä soisi maalien pysyvän kiinni edes jonkin verran.
Mitäs Teilläpäin laitellaan? Kertokaas joitain hyviä vaihtoehtoja. Pintamaalivaihtoehtojakin voi listata, kunhan huomioi niiden sopivuuden pohjamaalin kanssa.
Tuo pohjamaalaushan on sen takia oleellinen että takakontinpohjaan tulee melko iso maalattava alue ja siellä soisi maalien pysyvän kiinni edes jonkin verran.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?