Kokemuksia autovahoista
Re: Kokemuksia autovahoista
mikässe oisi tuota vanahaa starcleania vastaavaa, alakaa olla kortilla eikä lisää taida saada... tuo valakee käyttörotisko pitäs kai jollaki kliinerillä hinkata aluks ei oo järkee paskan päälle vahata, alakylet ihan keltaset suolasta tai jostahin ja muutenki likasen laikukas koko kottero...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Kokemuksia autovahoista
Doddii. Muistin tässä omaa surkeaa maalipinnan ulkonäköä tuskaillessa että mullahan oli vintissä vielä putelit tuota mainostamaani Meguairsin settiä. Joten jotta mainostaminen ei jäisi pelkäksi sanahelinäksi, tässä vähän vahvempaa todistetta noiden aineiden kyvyistä.
Muutama kuva alkutilanteesta:
Tummentumat katossa
Mattaa pintaa tuulilasin nurkassa
Kattoa
Eli melko surkeeta. Mustia jälkiä, matta pinta ja ties mitä. Ei kun hommiin. Ensimmäinen aine vaihe yksi, paint cleaner. Hierotaan pintaan melko pienelle alueelle, jynssätään, pyyhitään pois ilman että ehtii kuivua.
Ensimmäisen vaiheen vaikutus
Ensimmäinen vaihe katossa
Repeilin ääneen kun tuota pintaa jynssäsin ja mietin että mitenhän noi muut aineet tästä vielä pistää paremmaksi. No pistihän ne...
Tuon aineen ideana siis on että mömmö pyyhitään pinnasta pois. Sitä kakkaa kuitenkin irtosi niin paljon että tämän käsittelyn jälkeen pesin auton tällä aineella.
Toinen vaihe oli sitten kiillotus, system polish, käyttö samaan tapaan kuin vaiheessa yksikin, eli ei anneta kuivua.
Toisen aineen vaikutus
Tässä vaiheessa pinnasta alkoi siis nähdä kuvansa ja päältä lähti ikään kuin harmaa kalvo pois. Vaikutus oli silmin nähtävä ja näkyyhän se tuossa kuvassakin.
Seuraavaksi oli vuorossa sitten vahaus, carnauba wax. Vahan annetaan kuivua ja sitten kiillotetaan.
Ja koska kun nyt kerran ruvettiin, niin iskin vielä kierroksen quick detaileria pintaan. Tuo sumutetaan pinnalle esim paneeli kerrallaan, ja ekalla rätillä hierotaan ja levitetään ja toisella (kuivalla) rätillä kuivataan pinta saman tien.
Kromiosat jynssäsin eilen hammastahnalla, ja tänään ne saivat päällensä tuon saman viimeisen vaiheen vahan. Ihan nätit tuli niistä kohdista jotka eivät ole vielä ruostuneet...
Lopputulos
Valmis konepelti
Mömmöpotretti
Palkinto
Että semmonen nakki tälle päivälle.
Kuvistakin selkeästi näkee mikä merkitys jokaisella vaiheella tässä setissä on. Uuden auton kanssa noi eivät oikein pääse oikeuksiinsa mutta kun lähtökohta on tämmönen niin rupeaa merkitys näkymään...
Samalla paljastui n+1 erisävyistä paikkamaalausta sieltä täältä ja välillä epäilin että onko auto oikeasti punainen vai oranssi... No, sisäpuolen pelleissä se kyllä punainen on
edit: Niin, piti vielä mainita että pesurit ovat tietysti jättäneet jälkensä tämänkin auton maalipintaan, joten pyörteinenhän tuo maali on. Siitä ei taas pääse eroon ilman myllytystä, jos silläkään, enkä nyt viitsinyt ruveta siihen kun nuo aineet kuitenkin löytyivät jo valmiiksi. Senkin kanssa on vähän niin ja näin kun noita ruostereikiä pitäisi kuitenkin paikata jotta pinnasta saisi priiman ja niitä kuitenkin tulisi niin paljon että käytännössä ainoa oikea asia olisi päällemaalaus.
Muutama kuva alkutilanteesta:
Tummentumat katossa
Mattaa pintaa tuulilasin nurkassa
Kattoa
Eli melko surkeeta. Mustia jälkiä, matta pinta ja ties mitä. Ei kun hommiin. Ensimmäinen aine vaihe yksi, paint cleaner. Hierotaan pintaan melko pienelle alueelle, jynssätään, pyyhitään pois ilman että ehtii kuivua.
Ensimmäisen vaiheen vaikutus
Ensimmäinen vaihe katossa
Repeilin ääneen kun tuota pintaa jynssäsin ja mietin että mitenhän noi muut aineet tästä vielä pistää paremmaksi. No pistihän ne...
Tuon aineen ideana siis on että mömmö pyyhitään pinnasta pois. Sitä kakkaa kuitenkin irtosi niin paljon että tämän käsittelyn jälkeen pesin auton tällä aineella.
Toinen vaihe oli sitten kiillotus, system polish, käyttö samaan tapaan kuin vaiheessa yksikin, eli ei anneta kuivua.
Toisen aineen vaikutus
Tässä vaiheessa pinnasta alkoi siis nähdä kuvansa ja päältä lähti ikään kuin harmaa kalvo pois. Vaikutus oli silmin nähtävä ja näkyyhän se tuossa kuvassakin.
Seuraavaksi oli vuorossa sitten vahaus, carnauba wax. Vahan annetaan kuivua ja sitten kiillotetaan.
Ja koska kun nyt kerran ruvettiin, niin iskin vielä kierroksen quick detaileria pintaan. Tuo sumutetaan pinnalle esim paneeli kerrallaan, ja ekalla rätillä hierotaan ja levitetään ja toisella (kuivalla) rätillä kuivataan pinta saman tien.
Kromiosat jynssäsin eilen hammastahnalla, ja tänään ne saivat päällensä tuon saman viimeisen vaiheen vahan. Ihan nätit tuli niistä kohdista jotka eivät ole vielä ruostuneet...
Lopputulos
Valmis konepelti
Mömmöpotretti
Palkinto
Että semmonen nakki tälle päivälle.
Kuvistakin selkeästi näkee mikä merkitys jokaisella vaiheella tässä setissä on. Uuden auton kanssa noi eivät oikein pääse oikeuksiinsa mutta kun lähtökohta on tämmönen niin rupeaa merkitys näkymään...
Samalla paljastui n+1 erisävyistä paikkamaalausta sieltä täältä ja välillä epäilin että onko auto oikeasti punainen vai oranssi... No, sisäpuolen pelleissä se kyllä punainen on

edit: Niin, piti vielä mainita että pesurit ovat tietysti jättäneet jälkensä tämänkin auton maalipintaan, joten pyörteinenhän tuo maali on. Siitä ei taas pääse eroon ilman myllytystä, jos silläkään, enkä nyt viitsinyt ruveta siihen kun nuo aineet kuitenkin löytyivät jo valmiiksi. Senkin kanssa on vähän niin ja näin kun noita ruostereikiä pitäisi kuitenkin paikata jotta pinnasta saisi priiman ja niitä kuitenkin tulisi niin paljon että käytännössä ainoa oikea asia olisi päällemaalaus.
Re: Kokemuksia autovahoista
Iso on muutos
Hyvä nähdä toimivia aineita

-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: Kokemuksia autovahoista
sen enempää vertailuja tai tämän kaltaisia väittelytopikkeja lukematta muiden ostosten joukossa koriin tarttui tällainen satsi:



saapaha nähä mitä noilla tullee, saavat tohon kotteroon välttää...


saapaha nähä mitä noilla tullee, saavat tohon kotteroon välttää...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Kokemuksia autovahoista
Komean sait aikaseksi! Hyvältä näyttää!Cocceli kirjoitti:Doddii. Muistin tässä omaa surkeaa maalipinnan ulkonäköä tuskaillessa että mullahan oli vintissä vielä putelit tuota mainostamaani Meguairsin settiä. Joten jotta mainostaminen ei jäisi pelkäksi sanahelinäksi, tässä vähän vahvempaa todistetta noiden aineiden kyvyistä.
Muutama kuva alkutilanteesta:
Tummentumat katossa
Mattaa pintaa tuulilasin nurkassa
Kattoa
Eli melko surkeeta. Mustia jälkiä, matta pinta ja ties mitä. Ei kun hommiin. Ensimmäinen aine vaihe yksi, paint cleaner. Hierotaan pintaan melko pienelle alueelle, jynssätään, pyyhitään pois ilman että ehtii kuivua.
Ensimmäisen vaiheen vaikutus
Ensimmäinen vaihe katossa
Repeilin ääneen kun tuota pintaa jynssäsin ja mietin että mitenhän noi muut aineet tästä vielä pistää paremmaksi. No pistihän ne...
Tuon aineen ideana siis on että mömmö pyyhitään pinnasta pois. Sitä kakkaa kuitenkin irtosi niin paljon että tämän käsittelyn jälkeen pesin auton tällä aineella.
Toinen vaihe oli sitten kiillotus, system polish, käyttö samaan tapaan kuin vaiheessa yksikin, eli ei anneta kuivua.
Toisen aineen vaikutus
Tässä vaiheessa pinnasta alkoi siis nähdä kuvansa ja päältä lähti ikään kuin harmaa kalvo pois. Vaikutus oli silmin nähtävä ja näkyyhän se tuossa kuvassakin.
Seuraavaksi oli vuorossa sitten vahaus, carnauba wax. Vahan annetaan kuivua ja sitten kiillotetaan.
Ja koska kun nyt kerran ruvettiin, niin iskin vielä kierroksen quick detaileria pintaan. Tuo sumutetaan pinnalle esim paneeli kerrallaan, ja ekalla rätillä hierotaan ja levitetään ja toisella (kuivalla) rätillä kuivataan pinta saman tien.
Kromiosat jynssäsin eilen hammastahnalla, ja tänään ne saivat päällensä tuon saman viimeisen vaiheen vahan. Ihan nätit tuli niistä kohdista jotka eivät ole vielä ruostuneet...
Lopputulos
Valmis konepelti
Mömmöpotretti
Palkinto
Että semmonen nakki tälle päivälle.
Kuvistakin selkeästi näkee mikä merkitys jokaisella vaiheella tässä setissä on. Uuden auton kanssa noi eivät oikein pääse oikeuksiinsa mutta kun lähtökohta on tämmönen niin rupeaa merkitys näkymään...
Samalla paljastui n+1 erisävyistä paikkamaalausta sieltä täältä ja välillä epäilin että onko auto oikeasti punainen vai oranssi... No, sisäpuolen pelleissä se kyllä punainen on
edit: Niin, piti vielä mainita että pesurit ovat tietysti jättäneet jälkensä tämänkin auton maalipintaan, joten pyörteinenhän tuo maali on. Siitä ei taas pääse eroon ilman myllytystä, jos silläkään, enkä nyt viitsinyt ruveta siihen kun nuo aineet kuitenkin löytyivät jo valmiiksi. Senkin kanssa on vähän niin ja näin kun noita ruostereikiä pitäisi kuitenkin paikata jotta pinnasta saisi priiman ja niitä kuitenkin tulisi niin paljon että käytännössä ainoa oikea asia olisi päällemaalaus.

Hyvää jälkeä tulee noillakin, mutta itse koin vaan tuon Turtlen vahan kestoltaan hieman heikoksi. Kiilto on kyllä hyvä.pvdriver kirjoitti:sen enempää vertailuja tai tämän kaltaisia väittelytopikkeja lukematta muiden ostosten joukossa koriin tarttui tällainen satsi:
saapaha nähä mitä noilla tullee, saavat tohon kotteroon välttää...
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Kokemuksia autovahoista
kävin tuota nanokliineriä kopasee tuonne varaosapaskan kattoon, sekun on just semmonen haalistunu punanen niiku tuo coccelin laatokka tuolla vähän ylempänä... verrattuna vanhaan starcleeniin, jota vielä vähän purkinpohjalla oli: tulos parempi, pienemmällä vaivalla ja vähemmällä ainemäärällä. tuo siis punaisessa tosihaalistuneessa, parempipintasessa useemminkäsitellyssä ero varmasti pienempi mutta äkkiä tuolla tulosta saa aikaseksi...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.