30 vuotta kuivuneesta puutavarasta tein 5,5 metriset tikkaat isäukolle jos sattuisi nuohooja tulemaan. Naulojakin sattui löytymään niin ei tarvinnut niitäkään ostaa.
Askartelin vielä alumiinipellistä pienet hatut tikkaiden yläosaan suojaamaan sateelta. Mutta maalatahan nuo pitäisi jossain vaiheessa.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Jarrulevyjen vaihto ja vasen etupyöränlaakeri piti alkaa vaihtaan. Helppo homma muuten mutta ei taas menny ihan niinkuin elokuvissa. Katkes piru alempi jarrusatulan pultti. Huomenna lähtee metästään kierretappia jotta saa vanhat pultin jämät pois reiästä kun ei vastakierretapillakaan lähteny vaikka kuumana käytti. Ja samalla kokeilla josko vahingossa löytäisi uuden pultinkin tuohon.
Tänään saatiin tehtyä remontti loppuun ja samalla tuli vaihdettua myöskin laturinremmi ja bensansuodatin. Pulttiliikkeestä saatiin uudet pultit ja sopiva kierretappikin löytyi.
Varaosamatststalaatikon kippasin kyljellensä ja ropasin alta poikkeen tankin ja takajouset sekä vetokoukun.
Sitten latjasin puoleenväliin pinon pölkkyjä ja kippasin niihen varaan niin män katkipoikki koko paska...
Vaihdoin kanttikseen alkuperäisten 2105 takavalojen tilalle 2107 mallin takavalot. Tämä siksi että orkkiksien lasit oli todella huonossa hapessa.
Oli halkeamaa, kosteutta lasin sisällä ja harmaantumaa.
Ja tulihan samainen kanttis myös pestyä konehuoneesta ja koko kori tuli myös vahattua.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Sellasen ostin rojektiksi. Kone on 1500cc kireällä nokalla, tc fiiun venajousilla, portatuilla kanavilla, volvon tuplilla ja pellisarjalla varustettu. Tuplat ja tuo pellisarjan kötöys lähtee originelli sarjojen ja pystyweberin tieltä pois. Kytkin pitää myös vaihtaa ja tilalle tulee joko Nivan tai sitten LUK valmiste.
Korissa vähän hepparoimista ja päälle kiiltävänmusta miranooli
Onkos tuo Matilta? tuosta naapuripitäjästä?? (siis Ilmajoelta)? Näyttää niin tutulta, kartturinpaikalla joskus istuessa suli kengänpohjat lattiaan kun pakoputkitunneli lämpiää hieman kuumaksi...
pressa kirjoitti:Onkos tuo Matilta? tuosta naapuripitäjästä?? (siis Ilmajoelta)? Näyttää niin tutulta, kartturinpaikalla joskus istuessa suli kengänpohjat lattiaan kun pakoputkitunneli lämpiää hieman kuumaksi...
Sama auto. Matin puheista tosin sain sellasen mielikuvan että ei olis paljon ehditty pakoputkea lämmiteleen kun meni kytkin rikki. No kuitenki tullaan vetämään se reikä umpeen ja laittamaan putki oikeaa kautta auton alle, sitten joskus.
Hieno putkirunkoautokin siellä oli, varustettu tietysti ladan tekniikalla
pressa kirjoitti:Ei se kovinpitkää ajoa vaadi että alkaa lämpöä tulla... Kaasuttimista pitää muistaa sitten öljyt tarkistaa, eikös siellä kuitenkin ne su:t ole?
On joo su:t. Toiseen jouduin öljyä laittamaan kun sitä ei ollut yhtään. Nuo kaasarit tosin saa lähteä dgv:n tieltä..