Jonkunlaiset reunat saatu rakennettua pohjaan:



Kulmat jätin tarkoituksella hitsailematta kiinni. On helpompi asennella pala paikalleen kun on vähän mistä joustaa. Muutenkin kontin etukulmat ovat aika epämääräisen muotoiset, joten sinne tarvii joustovaraa.
Täpittämällähän tuo pääasiassa tehtiin. Koitin kyllä jatkuvaakin saumaa, mutta huonoa tulee. Ja muutenkin täpitin aina ensin sieltä täältä ja sitten väleistä lisää. Ja onnistuin ainakin siinä, että pelti ei vedellyt saumoja auki tai muutenkaan vääntyillyt kun ei kuumennettu isoa määrää yhdestä kohdin. Aikaahan tuo tietysti vie tuhottomasti, mutta kun ei tahdo tulla edes ajan kanssa hyvää niin entäpä kiireellä.
Saumat on vedetty kiinni molemmin puolin. Eli jokainen reuna on hitsattu sekä ala että yläpuolelta pohjapeltiä. Ei tuohon tällä kertaa osaa muuta kuin olla tyytyväinen. Homma kun lähti vetämään niin ei sitä malttanut lopettaa ennen kuin oli valmis.
Ai niin. Meillä käytettään ratakiskonpätkää niin viivottimena kuin alasimena ja tietysti kanttausvälineenä:



Helppohan se tosiaan on hitsailla kun ei tarvi aina olla kyljellään tai selällään auton alla. Vielä kun on puhdasta pintaa johon täpittää niin räiskimisestä voi jopa nauttia. Näkyypä tuossa tuo työkalukin. Ja suojakaasuletkuhan on koneen päällä tyhjänpanttina. Ehkä sitä joskus sellaisenkin kanssa harrastetaan.
Niin ja täytyyhän tähän laittaa itse kohde ja parhaan remonttikaverinikin, joka ei sähkötyökalujen ääniä säikähdä. Oli muuten muitakin jotka pitivät Miggyn repeävän kankaan äänestä. Harakka kävi välillä kilpaa nauramassa Miggy -naurulle. Selvästi koki kilpailijaksi tai joksikin harjoittelevaksi pennuksi. Epämääräistä räpätystähän se Hitsauskone pitää toimiessaan. Niin ja kävipä piikkipallokin tervehtimässä 2 kertaa. Ensimmäisellä kerralla kulki tuon hitsauspaikan ohi katokesseen KRIINIn perän taaitse ja myöhemmin sama reitti toiseen suuntaan. Yritin kuvata sitäkin, mutta enpä muistanut otoksen tarkoitusta ja poistin sen kuvan epämääräisenä.
