"Sunnuntaina! Kellot kilpaa kolkkaa kirkontorneissa." Tuomari Nurmio. Sunnuntaina. 1982.
Väitin että tänään on valmista. Eipä ole. Ikkunat on sisäpuolelta pesemättä. Ei jaksanut enää.
En ihmettele todellakaan sitä, miksi ihmiset ostavat niitä MyllytysLeluja. Taisin tämän ihmettelemättömyyden jo aiemminkin julki tuoda. Vahaaminen on sellainen homma että kuin sitä et tee syksyin keväin niin hommaa riittää ja aikaa palaa. Ensi kesänä vaikka sitten mylläytetään tai myllytetään itse. Nyt mentiin manuaalipelillä. Pannaan pari kuvaa:
Eli enää ei "Kuorrutus puutu"
Moottoritilankuva on tainnut olla jo aiemmin, mutta pannaan uudelleen jos se oli:
Homma siis alkaa olla melko hyvin pulkassa ja pulkka siirretään ensi viikolla Kovalaisen Konttorille. Siis "Pitäskö viijä ettei jähy?" Ei vielä passaa passata. Takajarrurummut taitavat olla kierot. Takajarrut kanittavat aina yhdessä kohtaa. Ja ihan tarpeeksi. Enpä aiemmin älynnyt. No, onneksi tuolla on hyviä rumpuja jemmassa. Siis huomenna vaihtoon.
Kytkintä säätelin. On harmillisen lopussa tuo kytkin. Kyllä sillä vielä melko pitkään pärjää, mutta kai se on jossain vaiheessa vaihdettava. Venäjällä se varmaan kannataa teettää. Ei huvita opetella sitä tämän kanssa.
Ratin suoristelin. Ei se tainnutkaan minulla olla ollut irti, kun oli niin hemmetin tiukassa. Ei lähtenyt nykimällä alta päin hakkaamalla eikä viitsinyt pakeliittia kovin paljon revittää. Tässä on nimittäin täysin halkeilematon ratti. Ei viirun viirua. Pakko oli taas tuurnan kanssa vähän hakata rattipylvään päähän. Ja lähtihän se sitten. Sinne pooreille oli viksusti laitettu lukiteliimaan. En kyllä ymmärrä miksi sitä laitetaan. Lisäksi mutteriin oli lyöty lukitelovet. Kai se ratti voi käsiin jäädä, jos mutteri löystyy, mutta onko kenellekään käynyt niin?
Täytynee vielä takakontista pyyhkiä hitsauspölyä ja laitella sinne vararengaskotelon pohjalle se takakonttimuovi. Vararengas ei liene pakollinen varuste katsastuksessa. Varoituskolmio on muistettava. Ja pissapojanneste.
Huomenissa lähden selvittämään sitä mahdollisuutta saada vakuutusyhtiöstä alusta/valmistenumerolle vakuutus. Siitähän täällä on kirjoitettu. Sittenpä selviää. Tai sitten ostaa 2vuorokauden siirtolaput. Maksaahan ne mutta on sitä vähän käytävä testailemassa. Ja jos tulee jälkitarkastuskehotus niin ehtii samoilla lapuilla korjata ainakin jotain.
Ai niin. Säätelin ne venat sitten. Väljää oli melkein jokaisessa. Oli siinä taas puuhaa. Joku nokka ei millään meinannut mennää kohdalleen. Ja 3nokka saattoi jäädä muita väljemmäksi. Pientä raksutusta siitä kuuluu. Mutta noilla pärjää.
Syyläripommitus onnistui hyvin. Ei vuoda mistään. Syylärin ylävesiletkuun kuin vielä vaihtaisi lemmarin sen orggiksen tilalle niin pitäisi pysyä. Se vähän tihkuttaa kun siitä ottaa kiinni ja vääntää. Juotossauma ei pitäisi vuotaa.
Käänsin ilmanputsarin jo talviasentoon kun se oli poistettava venasäätöjen yhteydessä. Mitenkähän on kaasarisäädöt? Ei kai aiheuta toimenpiteitä. Otetaankohan tästä minkäänlaisia päästöarvoja? Auto on valmistettu 1977, mutta rekisteröity ja otettu tieliikennekäyttöön 22.3.1978.
Niin ja pakokaasuista tuli mieleen että laitoin tuninkipakoputkenpään. Se taisi tässä ollakin ostettaessa. Eli krominen pää, jolla vähän pidennetään putkea. Ei pyöritä pakokaasuja ihan siinä puskurissa. Puskurikromissa on selvästi vähän jälkeä pakokaasuista eli himmentymää. Käynnistumisessä oli ongelmia. Laittelin liikaa ryyppyä eikä jaksanut. Lähtee parhaiten käyntiin kun vetää ryyppyä vain sormenleveydeltä. Ja käynnistyy silloin heti.
Se puujäljitelmälista jää liimailematta. Tuunataan sitten joskus toiste. Siis olisikohan tämä nyt sitten melkikuitee valmis. Ja jos saadaan rekisteröityä niin laitetaan vielä öljypohjapanssarin lisäksi se perus pohjapelti. Jos vaikka ajelisi jonkun viikon. Tietysti vain jos kelejä pitelee. Että tällaista.