Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Annoin tälle vehkeelle eilen vähän kenkää. Tuloksena oli aivan käsittämätön musta savu!!! En ole eläissäni nähnyt noin mustaa sankkaa savua
tuollaisessa määrässä bensakoneesta!! Monet dieselmoottoritkin savuaa vähemmän päästötestissä...
Olikohan katti noin tukossa vai tuliko se savu mahdollisesti irtoavasta karstasta? Nurmikkoon tuli 40cm halkaisijaltaan musta nokijälki pakoputken pään kohdalle...
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Päsäytti minunkin Samara Sedan Axtec SÄMPYni kerran Venäjältä lähdettäessä mahtavan pommin tiehen. Oli ollut vähän käynnistelyvaikeuksia rajajonoissa. Varmasti paloivat kerstat sieltä jostain ja levisivät tielle.
Weber on asennettu!
Käy paremmin kuin ikinä....
Käynti on erittäin tasaista ja nättiä. Kaasuvivusto kaipaa vielä pientä asennusta koska kaasupolkimen kulma muuttui täysin epäinhimilliseksi.
Täytyy repäistä koko Ässtek "tietokone" pois ja ottaa check engine polttimo pois.
Mutta nyt tälläistä edistystä.
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Nyt on vihdoin päästy ajamaan tällä Weberin asennuksen jälkeen hieman pidempiaikaisesti. Suorituskyky on aivan toista maata orkkiskaasariin verrattuna!
Saapa nähdä vaikuttaako katin poisto vielä suorituskykyä parantavasti. Uskoisin että kyllä...
Kysymys: missä se axtec tietokone on? En ole keksinyt sen sijaintia.
Pois ajattelin ottaa. Poistaa ajattelin myös check engine valon.
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
^joo ja meinattelitko laittaa ce-valon hehkumaan tyhjäkäynnillä...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Meinattelitko tämän kanssa, että katsastetaan aina täydellisellä Axtec -järjestelmällä ja välillä riisutaan lelut pois ja mennään Weberillä?
Olkoon Weberillä koko ajan.
pvdriver kirjoitti:^joo ja meinattelitko laittaa ce-valon hehkumaan tyhjäkäynnillä...
En meinannu. Käytetään Sierran suodatinta ja jotain muita kuin TB moniaste öljyjä...
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Pakko kysyä tässä kun en ole kaikkea Weber -keskustelua seurannut: Siis Weberillä päästään pakokaasutesteistä läpi? Vaiko ajellaan "väärennetyllä" päästölapulla? Tai ei kai tuota tarvitse kaikille kertoa. Epäilyttää tuo enesimmäinen vaihtoehto.
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Pakko kysyä tässä kun en ole kaikkea Weber -keskustelua seurannut: Siis Weberillä päästään pakokaasutesteistä läpi? Vaiko ajellaan "väärennetyllä" päästölapulla? Tai ei kai tuota tarvitse kaikille kertoa. Epäilyttää tuo enesimmäinen vaihtoehto.
Uskon vahvasti että sen saa ihan rehellisesti läpi. Mutta sen näyttää mittari.
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Ajattelin vaihtaa pakoputken alkukäyrän siihen vanhemman malliseen kaksiputkiseen. Mielestäni se orkkisputki on varsinkin alusta
liian ahdas. Imusarjan voisi vaihtaa sellaiseen missä ei ole koko EGR putkea. Saman voisi tehdä pakosarjalle...
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990