Samara -86, löytyykö samanlaista?
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Samara -86, löytyykö samanlaista?
Päivää taloon,
Lopettelin ladailuni tuossa viime vuosikymmenen puolella. Tapeltuani Delta-Auton kanssa 110:n ostosta meni vähän maku koko hommaan, joten myytiin koko perheen itäkalusto pois ja suuntasin harrastemielenkiintoa länsivaltoihin päin. Olenkin jenkkilotjapaskaillut tyytyväisenä jo useamman vuoden, vaikka etenkin Samara jäikin mieleeni ensimmäisenä oikeasti omana autona, sillä kun tuli liki 200 tkm ajettua.
Nyt kävi kuitenkin niin, että minä en valinnut harrasteautoa, vaan harrasteauto valitsi minut. Jussi vinkkaili IRC:ssä (jossa olen edelleen roikkunut kaikki nämä vuodet) että joku myy vuoden 1986 Samaraa "osiksi tai pellolle" verorästien takia. Kurkkasin kuvat Nettiautosta ja laite näytti vähän turhan hyvältä mennäkseen paaliin. Näytin autoa veljelleni ja se oli sitten sitä myöten selvä, auto piti käydä hakemassa. Traileri Octavian perään ja kävimme pelastamassa tällaisen Niinisalosta (kauppahinta oli nimellinen):
http://gallery.me.com/ville.heinonen#100067
Auton entinen rekisterinumero on EBO-507 - myyjä oli ehtinyt juuri palauttaa kilvet, mutta nehän voi toki pyytää takaisin jos eivät ehdi mennä. Verorästejä oli 330 euroa, osa niistä vanhoja. Auto on nyt kuitenkin kuivassa tallissa, eikä sitä ole tarkoituskaan ottaa ajoon ennen vuotta 2016, johon mennessä se pitäisi saada museohyväksyttyyn kuntoon. Pelleiltään peli on tosi hyvä, ilmeisestikin suojattu hyvin aikanaan. Päällisin puolin näyttää, että kemppiliimaa ei tarvita, pinnassa on vain muutama kukka. Sisusta sen sijaan on kuin rotan syömä, ilmeisesti verhoilukankaan käyttöikä on alle viisi 5-vuotissuunnitelmaa.
Nämä kyljen teippaukset näyttävät siltä, että auto on ollut esittelykäytössä. Siihen viittaa myös huolellisesti tehty ruostesuojaus. TM:n koeajossa olleessa autossa oli täsmälleen sama väritys ja samat teipit. E-alkuinen kilpi taas menisi entiseen Turun ja Porin lääniin, ja Turusta auto taisi ollakin kotoisin. Muistaako joku nähneensä autoa? Onko tietoa muista vielä ajokuntoisista vm. 1986 Samaroista, vai saako tätä mennä yksin museoleimaan tarjoilemaan viiden vuoden päästä?
Ja jos jollain on tietoa, mistä saisi tuota alkuperäistä verhoilukangasta, niin sekin toki kiinnostaa...
Lopettelin ladailuni tuossa viime vuosikymmenen puolella. Tapeltuani Delta-Auton kanssa 110:n ostosta meni vähän maku koko hommaan, joten myytiin koko perheen itäkalusto pois ja suuntasin harrastemielenkiintoa länsivaltoihin päin. Olenkin jenkkilotjapaskaillut tyytyväisenä jo useamman vuoden, vaikka etenkin Samara jäikin mieleeni ensimmäisenä oikeasti omana autona, sillä kun tuli liki 200 tkm ajettua.
Nyt kävi kuitenkin niin, että minä en valinnut harrasteautoa, vaan harrasteauto valitsi minut. Jussi vinkkaili IRC:ssä (jossa olen edelleen roikkunut kaikki nämä vuodet) että joku myy vuoden 1986 Samaraa "osiksi tai pellolle" verorästien takia. Kurkkasin kuvat Nettiautosta ja laite näytti vähän turhan hyvältä mennäkseen paaliin. Näytin autoa veljelleni ja se oli sitten sitä myöten selvä, auto piti käydä hakemassa. Traileri Octavian perään ja kävimme pelastamassa tällaisen Niinisalosta (kauppahinta oli nimellinen):
http://gallery.me.com/ville.heinonen#100067
Auton entinen rekisterinumero on EBO-507 - myyjä oli ehtinyt juuri palauttaa kilvet, mutta nehän voi toki pyytää takaisin jos eivät ehdi mennä. Verorästejä oli 330 euroa, osa niistä vanhoja. Auto on nyt kuitenkin kuivassa tallissa, eikä sitä ole tarkoituskaan ottaa ajoon ennen vuotta 2016, johon mennessä se pitäisi saada museohyväksyttyyn kuntoon. Pelleiltään peli on tosi hyvä, ilmeisestikin suojattu hyvin aikanaan. Päällisin puolin näyttää, että kemppiliimaa ei tarvita, pinnassa on vain muutama kukka. Sisusta sen sijaan on kuin rotan syömä, ilmeisesti verhoilukankaan käyttöikä on alle viisi 5-vuotissuunnitelmaa.
Nämä kyljen teippaukset näyttävät siltä, että auto on ollut esittelykäytössä. Siihen viittaa myös huolellisesti tehty ruostesuojaus. TM:n koeajossa olleessa autossa oli täsmälleen sama väritys ja samat teipit. E-alkuinen kilpi taas menisi entiseen Turun ja Porin lääniin, ja Turusta auto taisi ollakin kotoisin. Muistaako joku nähneensä autoa? Onko tietoa muista vielä ajokuntoisista vm. 1986 Samaroista, vai saako tätä mennä yksin museoleimaan tarjoilemaan viiden vuoden päästä?
Ja jos jollain on tietoa, mistä saisi tuota alkuperäistä verhoilukangasta, niin sekin toki kiinnostaa...
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Re: Samara -86, löytyykö samanlaista?
Onpa hienossa kunnossa oleva Sammy. Ettei olisi vaan kaikki kilsat mittarissa?
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Samara -86, löytyykö samanlaista?
Voi olla, toisaalta penkkien kamala kunto voisi viitata myös siihen että kerran on kierretty. Kone kävi huonosti siirrettäessä, mitä en sinällään pidä ihmeenä parin vuoden seisotuksen jälkeen, mutta mitään öljyvuotoja tms. vanhan koneen vaivoja ei ollut.
Nätisti tätä on kuitenkin joku pitänyt jossain vaiheessa.
Nätisti tätä on kuitenkin joku pitänyt jossain vaiheessa.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Re: Samara -86, löytyykö samanlaista?
Hyvä että meni harrastajalle eikä pellolle/romuksi.. Itsekin ihailin tuota nettiautossa, mutta oli turhan kaukana 

Njet problem, normal katastroof 

Re: Samara -86, löytyykö samanlaista?
Moi,
Komea samara ja vaikuttaa harvinaisen ruosteettomalta.
Nyt on hyvä aika pelastaa näitä harrasteautoiksi, kukaan ei halua vanhaa samaraa ja hinnat ovat maltillisia. En ole nähnyt automuseoissa yhtään tavallista Samaraa, euro-Samaroita kylläkin.
"Ennen näitä oli paljon" muisteli tuttu, 65 vuotias entinen Konela autonasentaja ja jatkoi että "pienellä maaseutupaikkakunnalla saattoi olla 80-luvulla viikossa kahdeksankin Samaran ensihuolto" .
Komea samara ja vaikuttaa harvinaisen ruosteettomalta.
Nyt on hyvä aika pelastaa näitä harrasteautoiksi, kukaan ei halua vanhaa samaraa ja hinnat ovat maltillisia. En ole nähnyt automuseoissa yhtään tavallista Samaraa, euro-Samaroita kylläkin.
"Ennen näitä oli paljon" muisteli tuttu, 65 vuotias entinen Konela autonasentaja ja jatkoi että "pienellä maaseutupaikkakunnalla saattoi olla 80-luvulla viikossa kahdeksankin Samaran ensihuolto" .
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Samara -86, löytyykö samanlaista?
Hienossa kunnossa näkyy olevan, pellien perusteella ei tosiaan uskoisi noin iäkkääksi Samaraksi, kuskin penkki tosin paljastaa jotain. Hyvä, että tuli pelastettua, itsekin tuli tuota nettiautossa vilkuiltua, kun taisi täällä foorumilla olla linkki. Tosin itsellä harrasteautoja onkin niin paljon tällä hetkellä, että kerhon merkkiä ei ole mahdollista pitää kuin ihan käyttöautona.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Samara -86, löytyykö samanlaista?
Minä taisin sen linkin tänne laittaa. Olipas hyvä, kun meni harrastajalle!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Samara -86, löytyykö samanlaista?
Mikko teki hyvän työn, kun taltioi tuon yksilön. Itsellä on vielä jemmassa lähes uudenveroinen -87 samanlainen, mutta toi -86 on niitä ensimmäisiä ja tulevaisuudessa yhtä haluttu kuin nyt on -71 nappikset. Toivottavasti Samara harrastus alkaa nousta lähivuosina, sillä ne alkaa olemaan harvassa.

Re: Samara -86, löytyykö samanlaista?
Yhdessä kuvassa näkyy Standox-tarra, jossa luvut 15 ja 86.
Tarrassa on myös Lada-logo.
TM:n testissä ollut koeajo-Lada oli ylimaalattu uudelleen. Onkohan tuolle tehty sama homma. Selittäisi osin maalipinnan hyvää kuntoa ja tuon tarran.
Meillä oli -86:n Samara, joka oli ollut esittelyautona ilmeisesti Lauttasaaressa. Oli aivan eri auto kuin rivistä kaivetut uudet vastaavat. En tiedä, mitä niille esittelyautoille oikein tehtiin, mutta jo moottorin toiminnasta lähtien eroa uusiin riviautoihin oli havaittavissa. Samoin ohjaus oli selkeästi jämäkämpi ja sitä kautta kulku vakaampaa.
Tarrassa on myös Lada-logo.
TM:n testissä ollut koeajo-Lada oli ylimaalattu uudelleen. Onkohan tuolle tehty sama homma. Selittäisi osin maalipinnan hyvää kuntoa ja tuon tarran.
Meillä oli -86:n Samara, joka oli ollut esittelyautona ilmeisesti Lauttasaaressa. Oli aivan eri auto kuin rivistä kaivetut uudet vastaavat. En tiedä, mitä niille esittelyautoille oikein tehtiin, mutta jo moottorin toiminnasta lähtien eroa uusiin riviautoihin oli havaittavissa. Samoin ohjaus oli selkeästi jämäkämpi ja sitä kautta kulku vakaampaa.
Re: Samara -86, löytyykö samanlaista?
Jep, tuo Standox-tarra kiinnitti oman huomioni myös, samoin lasit ovat Ruotsista kotoisin eikä CCCP:stä. Parempi maali ja tuo ruostekäsittely, josta on myös tarra, selittäisi kyllä paljon.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Samara -86, löytyykö samanlaista?
mun -87 mallissa oli kans noi Ruotsalaiset lasit, mutta -89 oli jo venäläiset Bor merkkiset tai jotain, joka vielä -99 mallissakin, jossain uudemmissa olen nähnyt Saratov-laseja. Jotain legendaa olen kuullut, että alkuperäiset lasit olisi ollut niin kieroja, että ne on pitänyt vaihtaa, että niistä näkee maiseman oikean muotoisena.

-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Re: Samara -86, löytyykö samanlaista?
Jos en nyt väärin muista, niin yhdestä uutena ostamastani Samarasta vaihdettiin tuulilasi kierouden takia; kolme uutta Samaraa on tullut hankittua.
Re: Samara -86, löytyykö samanlaista?
Eikös se ollut samarassa niin tehokas lämmityslaite, että väänsi lasin kieroon...
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Samara -86, löytyykö samanlaista?
isäukolla nuita nyt 2kpl ollut.. ensimäinen oli 1300cc kassutin, tarkaa vuosmallia en muista mutta ensimäisiä mitä tuotiin suomeen ja jälkimäinen euromalli kuitenkin mustilla puskureilla ja epäilen pahasti että sillä lehmän henkäyksellä mitä nuista tuli/tulee ei lasia kieroon tai edes halki saa.pressa kirjoitti:Eikös se ollut samarassa niin tehokas lämmityslaite, että väänsi lasin kieroon...
Viimeksi muokannut Team perseauki racing, 5.10.2011 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Re: Samara -86, löytyykö samanlaista?
No jos "hyvyyttä" on se, että puhaltaa keskelle haaleaa ilmaa ja kuskin eteen vähiten sitä haaleaapressa kirjoitti:Eikös se ollut samarassa niin tehokas lämmityslaite, että väänsi lasin kieroon...
