Epäonnistuneita autoja

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Epäonnistuneita autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kaikki autot ovat jonkun mielestä epäonnistuneita, mutta on useita sellaisia jotka eivät vain jostain syystä menneet kaupaksi. Autot, joita myytiin suuria määriä, eivät voi olla täysin epäonnistuneita.
Aika hyvä esimerkki on NSU Ro-80. Auto oli nätti, hyvin varusteltu, hyvä ajaa, mutta se Wankkeli.
Ja Volkkarilla 411 ja K70, josta alunperin piti tulla Audi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Epäonnistuneita autoja

Viesti Kirjoittaja samarai »

Viimeisenä floppina tulee mieleen Volga Siber, joka ei enää hintaluokassaan pystynyt kilpailemaan saksalaisiin autoihin mieltyneistä venäläisistä.

Tucker tuli myös äkkiä mieleen. "Mies ja unelma"-elokuvan nähneet tietävät, että epäonnistuminen ei johtunut suurelta osaltaan kuitenkaan autosta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Epäonnistuneita autoja

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Eiköhän tuo Jaltakin katsottane jonkinasteiseksi flopiksi?
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Epäonnistuneita autoja

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Vanja-eno kirjoitti:Eiköhän tuo Jaltakin katsottane jonkinasteiseksi flopiksi?
Enpä pitäisi floppina, onhan noita paljon ent. Neuvostoliiton maissa.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Epäonnistuneita autoja

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

lada.h.s kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Eiköhän tuo Jaltakin katsottane jonkinasteiseksi flopiksi?
Enpä pitäisi floppina, onhan noita paljon ent. Neuvostoliiton maissa.
Jos Ladaa joutui jonottamaan 10 vuotta ja Jaltaa 5 niin kait sekin oli parempi vaihtoehto kuin kävellä :lol:
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Epäonnistuneita autoja

Viesti Kirjoittaja AI »

Eurosamara. Ei kai kelvannut kuin suomalaisille alennuksella.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Epäonnistuneita autoja

Viesti Kirjoittaja samarai »

AI kirjoitti:Eurosamara. Ei kai kelvannut kuin suomalaisille alennuksella.
Olipa hieno huomio! Euro-Samara nimenomaan edustaa tätä sarjaa aivan kärjessä.
Sehän oli alunperin tarkoitettu Saksan markkinoille. Olikohan sama konsultti asialla kun Soneran piti valtaa Saksan UMTS-markkinat. :lol: Samara-floppi ei maksanut kuitenkaan 4,5 Miljardia euroa veronmaksajille kuten Sonera-floppi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Epäonnistuneita autoja

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

lada.h.s kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Eiköhän tuo Jaltakin katsottane jonkinasteiseksi flopiksi?
Enpä pitäisi floppina, onhan noita paljon ent. Neuvostoliiton maissa.
P*skaakin on paljon enkä siltikään pitäisi sitä p*skaa parempana vaikka sitä olisi kuinka paljon. Ei se määrä vaan laatu.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Epäonnistuneita autoja

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kyllähän se Jalta oli tosiaan täysi pommi. Konelassakin sen myynti tyrehtyi miltei alkuunsa kun huomattiin millaisesta "autosta" oli kysymys. Muistan miten yhden kaverin äidillä joka oli kova kommunisti oli alkuun Jalta, mutta vaihtui hyvin nopeasti Mosseen. :lol:

Neuvostoliitossa ei tietysti edes tunnettu sellaista käsitettä kuin "epäonnistunut tuote". Markkinoilla ei ollut mitään kilpailua ja tavallinen ihminen sai olla tyytyväinen jos pääsi edes Jaltaan kiinni. Sekin tietysti edellytti autonostolupaa ja useamman vuoden jonotusta.



Tulikin mieleen tuosta Vanjan Kuplasta tähän sarjaan sopiva - Chevrolet Corvair. Sehän suunniteltiin juuri "Kuplan tappajaksi", mutta eihän siitä siihen ollut lähellekään - flopiksi meni ja pahasti. :) Joskus 80-luvun vaihteissa oli lähellä ettei sellaista tullut ostettua autoliikkeestä Järvenpäästä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Epäonnistuneita autoja

Viesti Kirjoittaja AI »

VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Epäonnistuneita autoja

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Edsel

"Ford Motor Companyssa huomattiin 1950-luvun alussa, että valikoimasta puuttui sopivan hintainen merkki Fordien ja Mercuryjen välistä. Tätä porrasta täyttämään suunniteltiin uusi merkki joka nimettiin Henry Fordin pojan, 1943 kuolleen Edsel Fordin mukaan. Edsel oli kokonaan oma automerkki, jolla oli oma jälleenmyyjäverkosto. Joskus puhutaan virheellisesti Ford Edselistä, ikäänkuin kyseessä olisi Fordin yksi malli.

Tällä välin markkinat olivat kuitenkin muuttuneet ja kuluttajat halusivatkin pienempiä autoja. Myynti jäi huomattavasti ennakoitua pienemmäksi. Edselin tuotanto lopettettiin vain kolmen vuoden jälkeen. Sittemmin käsite "edsel" on vakiintunut tarkoittamaan uuden merkin lanseeramisen vaikeutta tai laajemmin mitä tahansa epäonnistumista."

(Lähde: AutoWiki)
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Epäonnistuneita autoja

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

samarai kirjoitti:Viimeisenä floppina tulee mieleen Volga Siber, joka ei enää hintaluokassaan pystynyt kilpailemaan saksalaisiin autoihin mieltyneistä venäläisistä.

Tucker tuli myös äkkiä mieleen. "Mies ja unelma"-elokuvan nähneet tietävät, että epäonnistuminen ei johtunut suurelta osaltaan kuitenkaan autosta.
Eikös siberiä tehdä sit enää? Onhan niitä venäjällä aika paljon liikenteessä että eikai nyt voi flopista puhua? :shock:
Mulla on ollu mielessä ostaa rysleri ja meikata siitä siber ihmisten iloksi. Jos löytyis hyvä sebring vaikka kevyesti keula ja peräkolaroituna niin muutos olis helppo ja halpa toteuttaa. Taitaa vaan olla mahdotonta löytää hyvää yksilöä järkevään hintaan.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Epäonnistuneita autoja

Viesti Kirjoittaja samarai »

Siberin tuotanto loppui marraskuussa 2010. Minä vielä täällä sitä "nopeissa" ilmoitinkin, mutta ketään ei kiinnostanut. :)
Gazilla ei ole siis tällä hetkellä omaa henkilöautotuotantoa lainkaan, sillä myös 31105:n tuotanto päättyi jo aikaisemmin. Muistaakseni tuotantolinjalla kasataan nykyisin Skodia tai VW:tä.

Tästä 13.8.2010 kommentin linkistä löytyy Siberin myös myyntiluvut ja ne on ennustivat silloin, että loppu on lähellä:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... er#p286951

Myyntimäärien perusteella voidaan puhua todellisesta flopista jolla oli kovat odotukset.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Epäonnistuneita autoja

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eikös Teistä HyvätToverit kukaan ole tehnyt MäkiAutoa, joka on hajonnut kesken ensimmäisen mäkilaskunsa? Sellaista autoa voi sanoa epäonnistuneeksi. Tai polkuautoa, jossa ketjut eivät pysy päällä kun kilpailu on kovimmillaan. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Epäonnistuneita autoja

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Mitäs mieltä olette siitä että voivatko nämä sanotaan viimeisen 10vuoden aikana markkinoille tulleet autot olla epäonnistuneita kun eihän niitä tehdä enää kuin hyvin lyhyitä sarjoja. Ja eikä niitä ole tehty kestämään kuin sen reippaan takuuajan.

Tämän päivän vekottimissa on niin paljon elektroniikkaa ja se vaihtuu vähän joka toinen vuosi, että eihän 5vuotta sitten tehtyä autoa voi samaksi sanoa kuin tänä vuonna tehtyä, vaikka siellä perssiissä olisikin joku sama nimi.

Onko näitä nykyisiä elektroniikkahirviöitä tarkoitetta ajettavaksi 10vuotta tai edes se 5vuotta?

Siis millä se epäonnistuminen mitataan kun ei enää tehdä kuin lyhyitä sarjoja samaa autoa?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin