Epäonnistuneita autoja
Epäonnistuneita autoja
Kaikki autot ovat jonkun mielestä epäonnistuneita, mutta on useita sellaisia jotka eivät vain jostain syystä menneet kaupaksi. Autot, joita myytiin suuria määriä, eivät voi olla täysin epäonnistuneita.
Aika hyvä esimerkki on NSU Ro-80. Auto oli nätti, hyvin varusteltu, hyvä ajaa, mutta se Wankkeli.
Ja Volkkarilla 411 ja K70, josta alunperin piti tulla Audi.
Aika hyvä esimerkki on NSU Ro-80. Auto oli nätti, hyvin varusteltu, hyvä ajaa, mutta se Wankkeli.
Ja Volkkarilla 411 ja K70, josta alunperin piti tulla Audi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Epäonnistuneita autoja
Viimeisenä floppina tulee mieleen Volga Siber, joka ei enää hintaluokassaan pystynyt kilpailemaan saksalaisiin autoihin mieltyneistä venäläisistä.
Tucker tuli myös äkkiä mieleen. "Mies ja unelma"-elokuvan nähneet tietävät, että epäonnistuminen ei johtunut suurelta osaltaan kuitenkaan autosta.
Tucker tuli myös äkkiä mieleen. "Mies ja unelma"-elokuvan nähneet tietävät, että epäonnistuminen ei johtunut suurelta osaltaan kuitenkaan autosta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Epäonnistuneita autoja
Eiköhän tuo Jaltakin katsottane jonkinasteiseksi flopiksi?
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Epäonnistuneita autoja
Enpä pitäisi floppina, onhan noita paljon ent. Neuvostoliiton maissa.Vanja-eno kirjoitti:Eiköhän tuo Jaltakin katsottane jonkinasteiseksi flopiksi?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Epäonnistuneita autoja
Jos Ladaa joutui jonottamaan 10 vuotta ja Jaltaa 5 niin kait sekin oli parempi vaihtoehto kuin kävellälada.h.s kirjoitti:Enpä pitäisi floppina, onhan noita paljon ent. Neuvostoliiton maissa.Vanja-eno kirjoitti:Eiköhän tuo Jaltakin katsottane jonkinasteiseksi flopiksi?

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Epäonnistuneita autoja
Eurosamara. Ei kai kelvannut kuin suomalaisille alennuksella.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Epäonnistuneita autoja
Olipa hieno huomio! Euro-Samara nimenomaan edustaa tätä sarjaa aivan kärjessä.AI kirjoitti:Eurosamara. Ei kai kelvannut kuin suomalaisille alennuksella.
Sehän oli alunperin tarkoitettu Saksan markkinoille. Olikohan sama konsultti asialla kun Soneran piti valtaa Saksan UMTS-markkinat.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Epäonnistuneita autoja
P*skaakin on paljon enkä siltikään pitäisi sitä p*skaa parempana vaikka sitä olisi kuinka paljon. Ei se määrä vaan laatu.lada.h.s kirjoitti:Enpä pitäisi floppina, onhan noita paljon ent. Neuvostoliiton maissa.Vanja-eno kirjoitti:Eiköhän tuo Jaltakin katsottane jonkinasteiseksi flopiksi?
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Epäonnistuneita autoja
Kyllähän se Jalta oli tosiaan täysi pommi. Konelassakin sen myynti tyrehtyi miltei alkuunsa kun huomattiin millaisesta "autosta" oli kysymys. Muistan miten yhden kaverin äidillä joka oli kova kommunisti oli alkuun Jalta, mutta vaihtui hyvin nopeasti Mosseen.
Neuvostoliitossa ei tietysti edes tunnettu sellaista käsitettä kuin "epäonnistunut tuote". Markkinoilla ei ollut mitään kilpailua ja tavallinen ihminen sai olla tyytyväinen jos pääsi edes Jaltaan kiinni. Sekin tietysti edellytti autonostolupaa ja useamman vuoden jonotusta.
Tulikin mieleen tuosta Vanjan Kuplasta tähän sarjaan sopiva - Chevrolet Corvair. Sehän suunniteltiin juuri "Kuplan tappajaksi", mutta eihän siitä siihen ollut lähellekään - flopiksi meni ja pahasti.
Joskus 80-luvun vaihteissa oli lähellä ettei sellaista tullut ostettua autoliikkeestä Järvenpäästä.

Neuvostoliitossa ei tietysti edes tunnettu sellaista käsitettä kuin "epäonnistunut tuote". Markkinoilla ei ollut mitään kilpailua ja tavallinen ihminen sai olla tyytyväinen jos pääsi edes Jaltaan kiinni. Sekin tietysti edellytti autonostolupaa ja useamman vuoden jonotusta.
Tulikin mieleen tuosta Vanjan Kuplasta tähän sarjaan sopiva - Chevrolet Corvair. Sehän suunniteltiin juuri "Kuplan tappajaksi", mutta eihän siitä siihen ollut lähellekään - flopiksi meni ja pahasti.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Epäonnistuneita autoja
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Epäonnistuneita autoja
Edsel
"Ford Motor Companyssa huomattiin 1950-luvun alussa, että valikoimasta puuttui sopivan hintainen merkki Fordien ja Mercuryjen välistä. Tätä porrasta täyttämään suunniteltiin uusi merkki joka nimettiin Henry Fordin pojan, 1943 kuolleen Edsel Fordin mukaan. Edsel oli kokonaan oma automerkki, jolla oli oma jälleenmyyjäverkosto. Joskus puhutaan virheellisesti Ford Edselistä, ikäänkuin kyseessä olisi Fordin yksi malli.
Tällä välin markkinat olivat kuitenkin muuttuneet ja kuluttajat halusivatkin pienempiä autoja. Myynti jäi huomattavasti ennakoitua pienemmäksi. Edselin tuotanto lopettettiin vain kolmen vuoden jälkeen. Sittemmin käsite "edsel" on vakiintunut tarkoittamaan uuden merkin lanseeramisen vaikeutta tai laajemmin mitä tahansa epäonnistumista."
(Lähde: AutoWiki)
"Ford Motor Companyssa huomattiin 1950-luvun alussa, että valikoimasta puuttui sopivan hintainen merkki Fordien ja Mercuryjen välistä. Tätä porrasta täyttämään suunniteltiin uusi merkki joka nimettiin Henry Fordin pojan, 1943 kuolleen Edsel Fordin mukaan. Edsel oli kokonaan oma automerkki, jolla oli oma jälleenmyyjäverkosto. Joskus puhutaan virheellisesti Ford Edselistä, ikäänkuin kyseessä olisi Fordin yksi malli.
Tällä välin markkinat olivat kuitenkin muuttuneet ja kuluttajat halusivatkin pienempiä autoja. Myynti jäi huomattavasti ennakoitua pienemmäksi. Edselin tuotanto lopettettiin vain kolmen vuoden jälkeen. Sittemmin käsite "edsel" on vakiintunut tarkoittamaan uuden merkin lanseeramisen vaikeutta tai laajemmin mitä tahansa epäonnistumista."
(Lähde: AutoWiki)
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Epäonnistuneita autoja
Eikös siberiä tehdä sit enää? Onhan niitä venäjällä aika paljon liikenteessä että eikai nyt voi flopista puhua?samarai kirjoitti:Viimeisenä floppina tulee mieleen Volga Siber, joka ei enää hintaluokassaan pystynyt kilpailemaan saksalaisiin autoihin mieltyneistä venäläisistä.
Tucker tuli myös äkkiä mieleen. "Mies ja unelma"-elokuvan nähneet tietävät, että epäonnistuminen ei johtunut suurelta osaltaan kuitenkaan autosta.

Mulla on ollu mielessä ostaa rysleri ja meikata siitä siber ihmisten iloksi. Jos löytyis hyvä sebring vaikka kevyesti keula ja peräkolaroituna niin muutos olis helppo ja halpa toteuttaa. Taitaa vaan olla mahdotonta löytää hyvää yksilöä järkevään hintaan.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Epäonnistuneita autoja
Siberin tuotanto loppui marraskuussa 2010. Minä vielä täällä sitä "nopeissa" ilmoitinkin, mutta ketään ei kiinnostanut.
Gazilla ei ole siis tällä hetkellä omaa henkilöautotuotantoa lainkaan, sillä myös 31105:n tuotanto päättyi jo aikaisemmin. Muistaakseni tuotantolinjalla kasataan nykyisin Skodia tai VW:tä.
Tästä 13.8.2010 kommentin linkistä löytyy Siberin myös myyntiluvut ja ne on ennustivat silloin, että loppu on lähellä:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... er#p286951
Myyntimäärien perusteella voidaan puhua todellisesta flopista jolla oli kovat odotukset.

Gazilla ei ole siis tällä hetkellä omaa henkilöautotuotantoa lainkaan, sillä myös 31105:n tuotanto päättyi jo aikaisemmin. Muistaakseni tuotantolinjalla kasataan nykyisin Skodia tai VW:tä.
Tästä 13.8.2010 kommentin linkistä löytyy Siberin myös myyntiluvut ja ne on ennustivat silloin, että loppu on lähellä:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... er#p286951
Myyntimäärien perusteella voidaan puhua todellisesta flopista jolla oli kovat odotukset.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Epäonnistuneita autoja
Eikös Teistä HyvätToverit kukaan ole tehnyt MäkiAutoa, joka on hajonnut kesken ensimmäisen mäkilaskunsa? Sellaista autoa voi sanoa epäonnistuneeksi. Tai polkuautoa, jossa ketjut eivät pysy päällä kun kilpailu on kovimmillaan. 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Epäonnistuneita autoja
Mitäs mieltä olette siitä että voivatko nämä sanotaan viimeisen 10vuoden aikana markkinoille tulleet autot olla epäonnistuneita kun eihän niitä tehdä enää kuin hyvin lyhyitä sarjoja. Ja eikä niitä ole tehty kestämään kuin sen reippaan takuuajan.
Tämän päivän vekottimissa on niin paljon elektroniikkaa ja se vaihtuu vähän joka toinen vuosi, että eihän 5vuotta sitten tehtyä autoa voi samaksi sanoa kuin tänä vuonna tehtyä, vaikka siellä perssiissä olisikin joku sama nimi.
Onko näitä nykyisiä elektroniikkahirviöitä tarkoitetta ajettavaksi 10vuotta tai edes se 5vuotta?
Siis millä se epäonnistuminen mitataan kun ei enää tehdä kuin lyhyitä sarjoja samaa autoa?
Tämän päivän vekottimissa on niin paljon elektroniikkaa ja se vaihtuu vähän joka toinen vuosi, että eihän 5vuotta sitten tehtyä autoa voi samaksi sanoa kuin tänä vuonna tehtyä, vaikka siellä perssiissä olisikin joku sama nimi.
Onko näitä nykyisiä elektroniikkahirviöitä tarkoitetta ajettavaksi 10vuotta tai edes se 5vuotta?
Siis millä se epäonnistuminen mitataan kun ei enää tehdä kuin lyhyitä sarjoja samaa autoa?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?