Epäonnistuneita autoja
Re: Epäonnistuneita autoja
Rahallahan sen autonvalmistaja ainakin mittaa ja samahan se on muussakin teollisuudessa - ts. tuote joka ei mene kaupaksi on epäonnistunut. Verrataan myyntibudjettia tilikauden lopussa toteutuneeseen myyntiin.
Sehän ei tietenkään välttämättä kerro, onko itse tuote välttämättä huono vai onko vika markkinoinnissa, kilpailutilanteessa tms. Tavaran myyntihän olisi muuten helppoa, mutta kun on ne perhanan kilpailijat. Tässähän on hyvä esim. tuo Tucker-auto, mikä oli varmasti itse tuotteena edellä aikaansa, mutta isojen kilpailijoiden kateus johti epäonnistumiseen.
Esim. tuon Volga Siberin myynti oli v.2009 vain 2780kpl. Alunperin oltiin suunniteltu vuodessa n. 100 000 tuotantomäärää.
Sehän ei tietenkään välttämättä kerro, onko itse tuote välttämättä huono vai onko vika markkinoinnissa, kilpailutilanteessa tms. Tavaran myyntihän olisi muuten helppoa, mutta kun on ne perhanan kilpailijat. Tässähän on hyvä esim. tuo Tucker-auto, mikä oli varmasti itse tuotteena edellä aikaansa, mutta isojen kilpailijoiden kateus johti epäonnistumiseen.
Esim. tuon Volga Siberin myynti oli v.2009 vain 2780kpl. Alunperin oltiin suunniteltu vuodessa n. 100 000 tuotantomäärää.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Epäonnistuneita autoja
Markkinaliberalistikapitalistin puhetta jos pelkkä: "Rahallahan sen autonvalmistaja ainakin mittaa ja samahan se on muussakin teollisuudessa - ts. tuote joka ei mene kaupaksi on epäonnistunut" riittää. Vai onko tämä ketju perustettu kertomaan asia autoteollisuuden näkökulmasta?
Keksitään nyt jotain muutakin epäonnistumismittareita. Esim. juuri käyttäjänäkökulma tai kestävyysnäkökulma.
Onko tuo Volga epäonnistunut vai onko se vaan niin että markkina-alueella kotoperäiset autot, olkoot mitä vekottimia tahansa, edustavat sanaa ja leimaavat omistajansa samanlaiseksi eli: KÖYHÄ!
Keksitään nyt jotain muutakin epäonnistumismittareita. Esim. juuri käyttäjänäkökulma tai kestävyysnäkökulma.
Onko tuo Volga epäonnistunut vai onko se vaan niin että markkina-alueella kotoperäiset autot, olkoot mitä vekottimia tahansa, edustavat sanaa ja leimaavat omistajansa samanlaiseksi eli: KÖYHÄ!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Epäonnistuneita autoja
Kyllä tämä ketju kai alunpitäen oli juuri lähinnä autoteollisuuden näkökulmasta. Kysyttiin: "jotka eivät vain jostain syystä menneet kaupaksi".
Harvallahan on varmaan kokemuksia esim. näistä NSU R0-80 ja muista esille tulleista. Näitähän ei tehty pitkinä sarjoina vaan tuotanto loppui melkein alkuunsa, paitsi tuon Jaltan kanssa. Tulihan tuossa jo se Jalta haukutuksi kestävyysnäkökulmasta, vaikka omia kokemuksia ei siitä olekaan, keksikööt muut sitten lisää niistä näkökohdista haukuttavia.
Pavlovits avauksessaan lisäksi toteaa: "Autot, joita myytiin suuria määriä, eivät voi olla täysin epäonnistuneita "
Juuri tämä on mielestäni se ainoa mittari, mikä erottaa sen esim. miksi Euro-Samara oli floppi, mutta päinvastoin se kertoo että Samara itsessään sitä ei ole. Auto joka on ollut tuotantolinjalla v. 1984 tähän päivään saakka, ei voi olla floppi, vaikka me sen täällä Ladafoorumilla monessa miehessä moneen kertaan haukkuisimme.
Volga Siber sitä vastoin ehti olla tuotantolinjalla vain reilut 2 vuotta. Se ei varmasti autona ollut epäonnistunut (sen enempää kuin Sebringään), mutta se jäi jo em. seikoista johtuen saksalaisten hammasrattaiden väliin. Hinta siinä kai eniten ratkaisi. Itse omistajat voivat olla hyvinkin tyytyväisiä Volga Siberiinsä.
Ja varmasti tuolla auton mukana "köyhäksi" leimautumisella onkin juuri Venäjällä suuri merkitys ostajalle psykologisesti. Naapuria varten on tietysti tärkeää, että pihassa seisoo mieluimmin Mersu sen Volgan sijasta. Neuvostomenneisyydelläkin on varmasti siihen osansa.
Jaa minäkö kapitalisti, mullahan on mätä vanha Samara.
Harvallahan on varmaan kokemuksia esim. näistä NSU R0-80 ja muista esille tulleista. Näitähän ei tehty pitkinä sarjoina vaan tuotanto loppui melkein alkuunsa, paitsi tuon Jaltan kanssa. Tulihan tuossa jo se Jalta haukutuksi kestävyysnäkökulmasta, vaikka omia kokemuksia ei siitä olekaan, keksikööt muut sitten lisää niistä näkökohdista haukuttavia.
Pavlovits avauksessaan lisäksi toteaa: "Autot, joita myytiin suuria määriä, eivät voi olla täysin epäonnistuneita "
Juuri tämä on mielestäni se ainoa mittari, mikä erottaa sen esim. miksi Euro-Samara oli floppi, mutta päinvastoin se kertoo että Samara itsessään sitä ei ole. Auto joka on ollut tuotantolinjalla v. 1984 tähän päivään saakka, ei voi olla floppi, vaikka me sen täällä Ladafoorumilla monessa miehessä moneen kertaan haukkuisimme.
Volga Siber sitä vastoin ehti olla tuotantolinjalla vain reilut 2 vuotta. Se ei varmasti autona ollut epäonnistunut (sen enempää kuin Sebringään), mutta se jäi jo em. seikoista johtuen saksalaisten hammasrattaiden väliin. Hinta siinä kai eniten ratkaisi. Itse omistajat voivat olla hyvinkin tyytyväisiä Volga Siberiinsä.
Ja varmasti tuolla auton mukana "köyhäksi" leimautumisella onkin juuri Venäjällä suuri merkitys ostajalle psykologisesti. Naapuria varten on tietysti tärkeää, että pihassa seisoo mieluimmin Mersu sen Volgan sijasta. Neuvostomenneisyydelläkin on varmasti siihen osansa.
Jaa minäkö kapitalisti, mullahan on mätä vanha Samara.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Epäonnistuneita autoja
Pahoitteluni provokatiivisista väitteistä ja aloitusviestin lukemattomuudesta tai sen ymmärtämättömyydestä. 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Epäonnistuneita autoja
Alfa-Sud (kirjoitetaankohan noin ?) Tässä autossa näkyi se, miten toverin suora kierous voittaa makaronin kieron suoruuden.
Myös brittien yritelmät pusata Minin ideaan nojaten vähän isompaa menopeliä passaavat sakkiin. Käy sinne toki hevosnaamasaarelta moni muukin, esimerkiksi Morris Marina.
Tiedä häntä kelpaako, mutta kyllä norskien Troll jonninmoinen floppi oli sekin.
Dementia hiipii, vaan mikä oli se ameerikan ihme,joka peräkolarissa tapas leimahtaa liekkeihin. Tehdas yritti ensin rahalla hiljentää uhrien omaisia, vaan pää se tais tulla vetäjän käteen. Oisko nimi ollut Pinto ? ?
Myös brittien yritelmät pusata Minin ideaan nojaten vähän isompaa menopeliä passaavat sakkiin. Käy sinne toki hevosnaamasaarelta moni muukin, esimerkiksi Morris Marina.
Tiedä häntä kelpaako, mutta kyllä norskien Troll jonninmoinen floppi oli sekin.
Dementia hiipii, vaan mikä oli se ameerikan ihme,joka peräkolarissa tapas leimahtaa liekkeihin. Tehdas yritti ensin rahalla hiljentää uhrien omaisia, vaan pää se tais tulla vetäjän käteen. Oisko nimi ollut Pinto ? ?
Re: Epäonnistuneita autoja
Hevosnaamarien ex-tuotannosta taitaa löytyä kuitenkin kaikkein pisimpään markkinoilla pysynyt automalli tällä hetkellä (Kupla oli 65 vuotta): Hindustan Ambassor, jonka tuotanto Intiassa alkoi jo v. 1958 ja edelleen tuotantolinjalla. Siis 53 vuotta!
http://www.hmambassador.com/showroom.asp
Joitain nykyisiäkin automalleja on nimellisesti ollut hyvinkin pitkään tuotannossa. Corvette, Mustang, Transit, Toyota Landcruiser jms. Niissä on kuitenkin niin paljon jo useampien sukupolvien tuomia muutoksia varsinkin desingnissa, ettei voida puhua samasta mitä Ambassorin kanssa. Takapotku Ladan ja Nivan kylläkin.
http://www.hmambassador.com/showroom.asp
Joitain nykyisiäkin automalleja on nimellisesti ollut hyvinkin pitkään tuotannossa. Corvette, Mustang, Transit, Toyota Landcruiser jms. Niissä on kuitenkin niin paljon jo useampien sukupolvien tuomia muutoksia varsinkin desingnissa, ettei voida puhua samasta mitä Ambassorin kanssa. Takapotku Ladan ja Nivan kylläkin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Epäonnistuneita autoja
Se Möhkömini (Austin/Morris 1800) oli varmaan BMC:lle pettymys. Ei siinä ideana ja paperilla katsoen vikaa ollut, mutta ei vain mennyt kaupaksi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Epäonnistuneita autoja
Kommunistista propagandaa-italialaista suunnitelua,etuvaloilla sokaistaan imperialistien silmät
http://www.autobild.fi/artikkeli/11100/ ... ton-video/


- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Epäonnistuneita autoja
Miten oikea autolehti voi väittää tuollaista nörttiteinin tekemää pilamainosta oikeaksi mainokseksi! Jos tuo on totta niin lehmät lentää ja niin edespäin. Eli en ihan heti tuota usko. Pohjoiskorea ei sentään niin pimeydessä ole kuin tuo mainos antaa olettaa.Jaska HKI kirjoitti:Kommunistista propagandaa-italialaista suunnitelua,etuvaloilla sokaistaan imperialistien silmät![]()
http://www.autobild.fi/artikkeli/11100/ ... ton-video/
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Epäonnistuneita autoja
^^ En ole päässyt tarkistamaan mutta todeten yleisen neuvotoliittolaisen laadun ja tietäen entisen nauvostoliiton pimennon tuo ei ole mahdollista tänäpäivänä. Sosialististen tuotteiden laatu kun hakkaa lähes poikkeuksetta puhtaasti nykyisen laadun.
Mulla muuten kernaimmin haluttu lomakohde on pohjoiskorea. Sen jälkeen tulee pripjat ja suljetut alueet. Pohjoiskorean lomamatkasta olisin valmis maksamaan enemmän kuin moni kerskasuomalainen etelän lomamatkoistaan. Pripjatin loma meni sivu suun kun hävitin suomessa vaihto opiskelleen ukrainalaisen tytön yhteystiedot jonka isovanhemmat asuivat suljetulla alueella. Hyö ois voinu hommata kulkuluvan jolla ois päässy pripjattiin omalla autolla. Oishan se ollu hienoa kuvata kaksi voimalaitosta samaan kuvaan.
Mulla muuten kernaimmin haluttu lomakohde on pohjoiskorea. Sen jälkeen tulee pripjat ja suljetut alueet. Pohjoiskorean lomamatkasta olisin valmis maksamaan enemmän kuin moni kerskasuomalainen etelän lomamatkoistaan. Pripjatin loma meni sivu suun kun hävitin suomessa vaihto opiskelleen ukrainalaisen tytön yhteystiedot jonka isovanhemmat asuivat suljetulla alueella. Hyö ois voinu hommata kulkuluvan jolla ois päässy pripjattiin omalla autolla. Oishan se ollu hienoa kuvata kaksi voimalaitosta samaan kuvaan.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Epäonnistuneita autoja
Politiikaksi meni. Videon voisi uskoa paikallisen Kummelin tekemäksi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Epäonnistuneita autoja
En tiennytkään että italialaiset disainerit ovat suunnitelleet auton kun pätkässä kehutaan että auton on suunnitelleet samat tyypit jotka suunnitelivat Pohjois Korean ensimmäisen ydinohjuksen.
Re: Epäonnistuneita autoja
En pitäisi Eurosamaraa varsinaisena floppina. Vika oli lähinnä kustannuspuolessa joka heijastui turhan kovina myyntihintoina. Halvaksi hinnoiteltuna Eurosamaralle olisi ollut kotimaassakin valtavasti markkinoita. Tuote on sinänsä erittäin onnistunut. Valmet Automotivella oli autoon vielä paljon hyviä ideoita, jotka eivät pääseet tuotantoon asti.AI kirjoitti:Eurosamara. Ei kai kelvannut kuin suomalaisille alennuksella.
Re: Epäonnistuneita autoja
manni kirjoitti:Tuote on sinänsä erittäin onnistunut.

Lada - Lähtöö ku talakkari liukkaalta katolta
Re: Epäonnistuneita autoja
Siis perustuote? Puskurit ja koelauta sitä tuskin juuri muuttavat...vaikka toisiin ne kai tekevät vaikutuksen, vaan kauneushan on katsojan silmässä kuten sanotaan.
Millaisia?manni kirjoitti:Valmet Automotivella oli autoon vielä paljon hyviä ideoita, jotka eivät pääseet tuotantoon asti.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00