Mm. kahdessa osassa taittuvaa takapenkkiä, parannettuja penkin runkoja eteen, avokattoa, dieselmoottoria...1500i kirjoitti:Millaisia?manni kirjoitti:Valmet Automotivella oli autoon vielä paljon hyviä ideoita, jotka eivät pääseet tuotantoon asti.
Epäonnistuneita autoja
Re: Epäonnistuneita autoja
En nyt kyllä oikein ole Mannin kanssa samaa mieltä tuosta myyntihinnasta. Kyllä sitä muistaakseni n. 12000 DEMin (6000e) hinnalla yritettiin Saksassa lopulta myydä (ohjehinnat taisi olla jotain 7500-8500e) Suomessakin se alkoi mennä kaupaksi vasta ale-myynnissä.
Omasta mielestäni syy löytyy lähinnä vanhasta perusdesignista, se olisi pitänyt päästä markkinoilla viimeistään 90-luvun alussa, mieluimmin jo 80-luvun puolella.
Scaldia Volgahan teetti belgialaisella EBS-Cabrio koripajalla "Natacha" avo-Samaroita v. 92-96. Ajallisesti ne olivat paremmin markkinoilla mutta ei niistäkään mitään menestystä tullut, kuten ei siitä saksalaisen "Bohsen" avokattoisesta Samara Funistakaan. Nekin olivat jo silloin liikaa ajastaan jäljessä designissa, että se olisi herättänyt suurempaa kysyntää.
Euro-Samara ei varmasti itse autona ole mikään floppi. Itse en epäilisi hetkeäkään ostaa sitä omaksi autoksi vaikka se ei muille kelpaisikaan.
Tässä on hinnaksi 51900 FIM. Itse muistelen, että Euroa myytiin Suomessa lopulta alle 40 000. Muistaako kukaan oliko näin?
http://lada1970.1g.fi/lehtimainokset/19 ... samara.jpg
Omasta mielestäni syy löytyy lähinnä vanhasta perusdesignista, se olisi pitänyt päästä markkinoilla viimeistään 90-luvun alussa, mieluimmin jo 80-luvun puolella.
Scaldia Volgahan teetti belgialaisella EBS-Cabrio koripajalla "Natacha" avo-Samaroita v. 92-96. Ajallisesti ne olivat paremmin markkinoilla mutta ei niistäkään mitään menestystä tullut, kuten ei siitä saksalaisen "Bohsen" avokattoisesta Samara Funistakaan. Nekin olivat jo silloin liikaa ajastaan jäljessä designissa, että se olisi herättänyt suurempaa kysyntää.
Euro-Samara ei varmasti itse autona ole mikään floppi. Itse en epäilisi hetkeäkään ostaa sitä omaksi autoksi vaikka se ei muille kelpaisikaan.
Tässä on hinnaksi 51900 FIM. Itse muistelen, että Euroa myytiin Suomessa lopulta alle 40 000. Muistaako kukaan oliko näin?
http://lada1970.1g.fi/lehtimainokset/19 ... samara.jpg
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vakoilin netistä sen verran että Auto Jalonen osti Euro Samaroita nipussa edullisesti koska myi niitä poipäin vähän päälle 20 000markan hintaan.Valmistusmäärä jäi neljäsosaan tavoitellusta.Mielestäni auto ei ollut floppi koska se takasi Uudenkaupungin autotehtaan työllisyyden.Kaupallinen floppi se oli joillekkin muttei Auto Jaloselle.