Kuolleita automerkkejä
Re: Kuolleita automerkkejä
Barkas tuomittiin aiemmin ketjussa pakettiautoksi. Joskus 60-luvulla oli derkkuporukka napapiirillä Barkasilla, jossa oli kolme penkkiriviä. Siis suomalaisittain henkilöauto ?
Mites Panhard, Trojan, Heinkel, Kalmar, Bristol ?
Jos jo mainittu, niin lyhytmuisti pätkii, myönnän. Mutta kertotaulut osaan vielä ulkoa. Samoin anaufhinterinneeberuntervortvissenit. Ja paljon muuta. . .
Mites Panhard, Trojan, Heinkel, Kalmar, Bristol ?
Jos jo mainittu, niin lyhytmuisti pätkii, myönnän. Mutta kertotaulut osaan vielä ulkoa. Samoin anaufhinterinneeberuntervortvissenit. Ja paljon muuta. . .
Re: Kuolleita automerkkejä
En jaksanut lukea koko ketjua läpi joten en tiedä onko tätä sanottu: NSU
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Kuolleita automerkkejä
^yhdeksän viestiä taempaa löytyy
goggomobilia ei sattunu silmään ollenkaan...
goggomobilia ei sattunu silmään ollenkaan...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Kuolleita automerkkejä
On siellä Goggokin, tosin vähän väärin kirjoitettuna.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kuolleita automerkkejä
Vuonna 2005 tässä ketjussa arvuuteltiin FSO:n kohtaloa. Itse FSO-niminen tehdas on edelleen olemassa, mutta ilman omaa autoa. Jostain aikaisemmin muistan lukeneeni, että Chevrolet Aveon lisenssi oli tänä vuonna loppumaisillaan ja tilalle olisi tulossa kiinalainen Chery.
http://www.fso-sa.com.pl/en-GB/home.html
http://www.fso-sa.com.pl/en-GB/home.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kuolleita automerkkejä
Palataan vielä tuohon FSO:n nykyiseen kohtaloon. Tehdas on ollut suljettu jo tämän vuoden helmikuusta heti Aveon lisenssin loppumisen jälkeen. Ja Chery ei tehnytkään sopimusta FSO:n kanssa vaan rakensi oman tehtaansa Turkkiin.
Sattui vielä niin, että juuri tänään 6.11.2011 vietettiin FSO:n 60-vuotispäivää tyhjällä tehtaalla.

Kuvasarja FSO 60v. 6.11.2011:
http://www.stadobaranow.pl/?page_id=23166
Sattui vielä niin, että juuri tänään 6.11.2011 vietettiin FSO:n 60-vuotispäivää tyhjällä tehtaalla.

Kuvasarja FSO 60v. 6.11.2011:
http://www.stadobaranow.pl/?page_id=23166
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kuolleita automerkkejä
Moi,
Bongasin tuollaisen Barkaksen toissapäivänä Itä-Berliinissä. Pakkohan siitä on kuva laittaa...

Bongasin tuollaisen Barkaksen toissapäivänä Itä-Berliinissä. Pakkohan siitä on kuva laittaa...

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Re: Kuolleita automerkkejä
HÄ?? Ihmettelin tuota lava-Pollea tuolla kuvasarjassa! Sehän on jatkettu ja levennetty!!??samarai kirjoitti:Palataan vielä tuohon FSO:n nykyiseen kohtaloon. Tehdas on ollut suljettu jo tämän vuoden helmikuusta heti Aveon lisenssin loppumisen jälkeen. Ja Chery ei tehnytkään sopimusta FSO:n kanssa vaan rakensi oman tehtaansa Turkkiin.
Sattui vielä niin, että juuri tänään 6.11.2011 vietettiin FSO:n 60-vuotispäivää tyhjällä tehtaalla.
Kuvasarja FSO 60v. 6.11.2011:
http://www.stadobaranow.pl/?page_id=23166
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Re: Kuolleita automerkkejä
Kuolleita automerkkejä (v.1999) ovat myös autosavotat Slovakiasta: TAZ (Trnava)
http://sk.wikipedia.org/wiki/Trnavsk%C3 ... %C3%A1vody
ja Bratislavan autosavotta: BAZ
http://sk.wikipedia.org/wiki/Bratislavs ... %C3%A1vody
http://sk.wikipedia.org/wiki/Trnavsk%C3 ... %C3%A1vody
ja Bratislavan autosavotta: BAZ
http://sk.wikipedia.org/wiki/Bratislavs ... %C3%A1vody
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kuolleita automerkkejä
Kyllä ainakin yksi Hispano Suiza on todistetusti liikkunut Suomen teillä. Joskus vuoden 38-39 tienoillaPavlovits kirjoitti:Jotta homma ei menisi ihan Hispano-Suiza osastolle, rajataan aihe Suomen teillä liikkuneisiin henkilöautoihin.
isäni oli juuri oppinut koulussa, Lahdessa, lukemaan kun välitunnilla koulun pihaan tuli iso kaara jota ajoi kuljettaja
ja joku hiton iso viranomaispamppu istui takapenkillä. Isäni tavasi auton keulassa olevasta logosta
H i s p a n o - S u i z a

Voitto
Re: Kuolleita automerkkejä
http://www.autobild.fi/artikkeli/15082/ ... yos-video/
Ei nyt ihan ajankohtainen, mutta v.2013 loppuu Maybach merkkinä jo toisen kerran.
Ei nyt ihan ajankohtainen, mutta v.2013 loppuu Maybach merkkinä jo toisen kerran.
Entinen Ladisti, nykyisin SAABisti ja Radisti. S-posti: rapakaari(at)gmail.com. Puh. 050 4917511
Re: Kuolleita automerkkejä
Izh-27175 tuotannon loputtua syyskuun puolivälissä loppui myös Izh-merkillä valmistettujen autojen 46 vuotta kestänyt tuotantohistoria.
Autotehdas perustettiin v. 1965 ja Izh- merkillä aloitettiin autojen tuotanto v.1966 Moskvits 408:an perustuvalla mallilla.
Ensimmäisenä tehtaan omana versiona voidaan kai pitää v.1973 tuotantoon tullutta Izh-2175 mallia.
Viimeiseksi Izhiksi jäi vuonna 2004 tuotantoon tullut Lada 2104:än (v.2011/21076) perustuva "koppiauto" Izh 27175, jonka tuotanto päättyi nyt syyskuussa Izhevskissä yhdessä Lada 2104:n kanssa.
Tällä hetkellä Izh-Avto valmistaa Lada Grantaa ja KIA:n eri malleja.
Keväällä 2012 tehdas siirtyi Avtovazin tytäryhtiön OAG:n hallintaan.
Vuonna 2011 tehtaan tuotantomäärä oli yli 70 000 autoa.
Autotehdas perustettiin v. 1965 ja Izh- merkillä aloitettiin autojen tuotanto v.1966 Moskvits 408:an perustuvalla mallilla.
Ensimmäisenä tehtaan omana versiona voidaan kai pitää v.1973 tuotantoon tullutta Izh-2175 mallia.
Viimeiseksi Izhiksi jäi vuonna 2004 tuotantoon tullut Lada 2104:än (v.2011/21076) perustuva "koppiauto" Izh 27175, jonka tuotanto päättyi nyt syyskuussa Izhevskissä yhdessä Lada 2104:n kanssa.
Tällä hetkellä Izh-Avto valmistaa Lada Grantaa ja KIA:n eri malleja.
Keväällä 2012 tehdas siirtyi Avtovazin tytäryhtiön OAG:n hallintaan.
Vuonna 2011 tehtaan tuotantomäärä oli yli 70 000 autoa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kuolleita automerkkejä
Moi,
Lisätään vielä EMW, eli BMW:n "lisenssivalmistaja". Suomeenkin näitä päätyi vuoden 1952 jälkeen ja yksi kappale näkyy olevan myös Espoon automuseon kokoelmissa.
Lisätään vielä EMW, eli BMW:n "lisenssivalmistaja". Suomeenkin näitä päätyi vuoden 1952 jälkeen ja yksi kappale näkyy olevan myös Espoon automuseon kokoelmissa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kuolleita automerkkejä
Aikaa on siitä, kun koko ketjun läpi kävin, joten jos tässä läpiä päähäni tekstaan, niin korjailkaa ihmeessä.
Jos kerran reissöpautit kelpaa, niin kait myös RPB ja Tiara ?
Morgan mainitaan joku sivu taappäin. Saattoi kuolla, vaan heräsi kyllä myöhemmin henkiin. Voinut toki kuolla uudelleen. Olin aikoinaan MAT:n ostajan kyydissä Lontoossa, kun hän yhtäkkiä pyöräytti auto ympäri. Palattiin ihailemaan parkissa olevaa Morgania. Hän selvitti meille urheiluautoista vähemmän tietäville: "Puukori alumiinisilla pintapelleillä ja moottorina veekasi !" Veljeni kysyessä, oliko alumiini- vai puukasi, jatkoimme matkaa. Kaveri kertoi, että lopetetun mallin kysyntä oli niin kovaa, että sitä ruvettiin valmistamaan uudenaikaistettuna. Toimitusaika yli vuoden.
Ei oo Mersut enää Mersuja, eikä Volvot Volvoja, väitetään. Ja Saabi on Ooppeli. Minun mielikuvissani karsein merkin pahoinpitely on Chevrolet. Toi ennen mieleen jenkkilaivan, vaan pienin nykyletukka mahtuis melekeen jonkun Impelan peräkonttiin. Tosin ei kansi menis kiinni.
Jos kerran reissöpautit kelpaa, niin kait myös RPB ja Tiara ?
Morgan mainitaan joku sivu taappäin. Saattoi kuolla, vaan heräsi kyllä myöhemmin henkiin. Voinut toki kuolla uudelleen. Olin aikoinaan MAT:n ostajan kyydissä Lontoossa, kun hän yhtäkkiä pyöräytti auto ympäri. Palattiin ihailemaan parkissa olevaa Morgania. Hän selvitti meille urheiluautoista vähemmän tietäville: "Puukori alumiinisilla pintapelleillä ja moottorina veekasi !" Veljeni kysyessä, oliko alumiini- vai puukasi, jatkoimme matkaa. Kaveri kertoi, että lopetetun mallin kysyntä oli niin kovaa, että sitä ruvettiin valmistamaan uudenaikaistettuna. Toimitusaika yli vuoden.
Ei oo Mersut enää Mersuja, eikä Volvot Volvoja, väitetään. Ja Saabi on Ooppeli. Minun mielikuvissani karsein merkin pahoinpitely on Chevrolet. Toi ennen mieleen jenkkilaivan, vaan pienin nykyletukka mahtuis melekeen jonkun Impelan peräkonttiin. Tosin ei kansi menis kiinni.