Talvirengasasiaa

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Talvirengasasiaa

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jokari kirjoitti:Ei näytä 185 vielä venytetyltä 7" vanteella...riippuu toki profiilistakin.

Jaa niin tuosta Hakkisten melusta, ei ainakaan takavedossa meinaa kuulla mitään ropinoita sisälle, helvetin hiljaiset. Tosin jossain 200x Anjoviksessa kuuluu rengasmölyt pahemmin sisälle. :lol:
Rapina ei haittaa, mutta Hakkis5:ssa häiritsee tuo järjetön ulina, ihan kun olis pyöränlaakerit entiset :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Talvirengasasiaa

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

^ pari päivää noilla ajelleena ei oo vielä ruenu ärsyttää, en tiiä miten kovasti muut nastat tuossa autossa ääntää kun ei kokemusta ole, kyllä se pito vaan on tärkeempi... ihan ookoo ajettavat tuossa koossa ainakin nyt jäisellä / sulalla asfaltilla ja pitoja riittää jäisellä, toki alkuun vähän rauhallisemmin sisäänajaa... saapi nähä kuin nastat pysyy, puhuvat että ainakin ensimmäisissä hakkavitosissa ollut sitä ongelmaa, sitähän ei taas voi sanoa onko vika renkaassa vai käyttäjässä... nuo tais olla 23/11 valmistettu ja tietenkin venäjällä... :roll:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Ryöhkä
Lada kerhon jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: 20.1.2007 18:59
Paikkakunta: Tampere

Re: Talvirengasasiaa

Viesti Kirjoittaja Ryöhkä »

Päivitin reilu viikko sitten uudet talvigummit nappisilmään....
Hakkiksen 7 kokona 175/70-13 pyörii nyt alla totutusajossa.
Sarjan hinta oli 355€ alle laitettuna, (kohta joku kuittaa että, auton arvo tuplaantu.. :lol: )
Sattu muuten suht tuoreet kumit, valmistettu vko38 tänävuonna.
Talviominaisuuksista ei pysty sanomaan vielä mitää kun, nytkin ulkona sataa vettä .
Mutta ensivaikutelmat 300 km jälkeen on hyvät, ei ainakaan kauhean äänekkäät paljaalla asvaltilla.

Jokarin kanssa olen samaa mieltä että, ei kannata säästää ainakaan renkaissa !
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Talvirengasasiaa

Viesti Kirjoittaja Jokari »

En olisi uskonut ikinä että se päivä koittaa jolloin joku täällä ostaa kunnon renkaat Ladaan.

Hienoa!
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Talvirengasasiaa

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Nyt on kertynyt Ässärenkaista hieman kokemusta niin jäällä kuin lumessakin. Toistaiseksi kokemukset erittäin hyvät, ominaisuudet aivan toista maata kuin esim. niissä Samaran mukana tulleissa uusissa Daytonin DW700:sissa ja Talbotin alla olevissa vanhoissa Hakkapeliitta 10:eissä. Toisessa Talbotissa on lisäksi CR-Renkaan Hakkapeliitta 10-kuviolla olevat uusiorenkaat, jotka ovat paljon huonommat kuin Ässät niin melutasoltaan kuin pidoltaankin - ehkä kuitenkin kumiseokseltaan vähän pehmeämmät kuin aidot wanhat Nokiat. Vaimon autossa oleviin Hakkapeliitta 5:siin suurin ero Ässissä on paljon pienempi melutaso, pidossa ei kuitenkaan tunnu niin huomattavia eroja ainakaan vielä näillä keleillä olevan. Jaan vielä talven mittaan lisää kokemuksia, kun ajokelit muuttuvat haastavammiksi.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
zapper

Re: Talvirengasasiaa

Viesti Kirjoittaja zapper »

Minä ostin kaverin isällä joskus Pollessa olleet nastarenkaat tuohon 1200L:ään. Merkki taisi olla Norway King Road 2000, made in Sweden. Ovat olleet +10 vuotta käyttämättä ja ajattelin, että noinkohan niillä tekee mitään. Nyt kun olen niillä vähän ajellut niin nehän ovat yllättävän hyvät. Rengasmelu ei nouse muun melun yläpuolelle, ovat suuntavakaat ja pitojakin tuntuu olevan. Taisi olla hyvä ostos 40 eurolla vanteineen.
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Re: Talvirengasasiaa

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Tilasin Nivaan Hankookin Dynapro ATM renkaat tälläin talveksi, 215/80-15. Saapa nähdä kuinka löytyy pitoja kun kesärengashan tuo periaatteessa on, kylläkin m+s merkinnällä. Nastoittaa täytyy kunhan saapuvat. Normaali nastarengas ei oikein ollut vaihtoehto kun maastossakin pitäisi päästä rymyämään :D
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Talvirengasasiaa

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Tuli tosiaan sitten 112:seen hankittua uudet Hakkapeliitta 5:set, niin pystyy Ässärenkaiden kanssa vertailemaan suht hyvin, kun ovat samansukuisissa autoissakin ja rengaskoko sama. Ensimmäisten kokemusten mukaan vitosissa huomattavasti suurempi melutaso, mutta pito-ominaisuudet liukkaalla selkeästi paremmat. Lumessa tuntuisivat molemmat etenevät lähes yhtä hyvällä menestyksellä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
mprenkaat

Re: Talvirengasasiaa

Viesti Kirjoittaja mprenkaat »

mprenkaat kirjoitti:Morjens Ladan omistajille ja muillekin.
Meillä on maaliskuussa 2011 perustettu verkkokauppa http://mprenkaat-store.com.
Pyrimme myymään Suomen halvimpaan hintaan renkaita ja moottoripyörän ajovarusteita. Tilaamme tuotteet ympäri Eurooppaa ja siirrämme hintaedut suoraan asiakkailemme. Mainostamiseen olemme panostaneet 10€ (Ykköset lehti, rivi-ilmoitus). Taistelu Euroopan johtavia renkaiden nettikauppoja vastaan on alkanut 23% arvonlisävero taakkana.

No mutta asiaan:

Verkkokaupastamme löytyy laadukkaat nastarenkaat jokaisessa koossa (lisäämme tuotteita jatkuvasti).
Esimerkiksi: Michelin X-ice XIN2 ja Bridgestone Noranza 2 EVO.

Verkkokaupastamme löytyy myös erittäin halpoja nastarenkaita. Esimerkiksi Master, Unigom ja Sailun.
Master on Virolainen uusiorengas, jossa on Ruotsalaisen Gislaved yhtiön pintakuvio. Unigon on Belgialainen uusiorengas. Sailun on kiinalainen nastarengas.

Ostaminen on helppoa Suomalaisesta yrityksestämme. Meillä on käytössä Suomalaisten pankkien maksupainikkeet.
Päivitimme verkkokauppaamme hintoja ja aloitimme taistelun Euroopan suurimpia rengaskeisareita vastaan. Kesärenkaat nyt vertailukelpoisia mm. rengasonlinea ja camskilliä vastaan.

Ladojen rengaskokoja en tiedä, taitavat olla 13" ja 14"? No mutta muutama hinta esimerkki tässä:

Michelin Primacy HP 205/55/16 (Tuninki ladaan?)
* http://mprenkaat-store.com = 400,90€ (sis. toimitus kulut)
* Euroopan johtavin = 408e (sis. toimitus kulut)
* muut suomalaiset ~ 500-550e

Kleber Dynaxer HP3 195/65/15
* http://mprenkaat-store.com = 259,90€ (sis. toimitus kulut)
* Euroopan johtavin = 261e (sis. toimitus kulut)
* muut suomalaiset ~ 300-400e

Kysykää, jos haluatte tietää lisää.
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Talvirengasasiaa

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Nyt on itselläkin kokemusta ensimmäistä kertaa eläissään hyvistä talvirenkaista. Viime syksynä ostin kaksi uutta Nordman 4:sta ja tammikuussa ostin kaksi uutta Hakka5:sta. On pirun hyvät renkaat olleet molemmat. Yhtään nastaakaan ei ole tainnut irrota.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Talvirengasasiaa

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Olen tässä suunnitellut ostavani uudet nastarenkaat isän Ladaan. Nokialaista tekis mieli hankkia mutta 155/80/13 kokoisia Nokialaisia näyttäs olevan huonosti saatavilla ainakin nettisivujen perusteella. Nokian sivujen mukaan Hakka7 on ainut jota saa tuossa koossa. Jälleenmyyjä Vianor taas ei tunne tuonkokoisia Nokian renkaita. Lapin kumikin on Nokialaisten jälleenmyyjä. Taidanpa kysäistä sieltä. Jännä ettei Nokian halppismerkki Nordmaniakaan saa tuossa halppiskoossa. Ja miksikö olen ostamassa uusia kalliita renkaita isän Ladaan? No siksi että isä ei periaatteen vuoksi osta uusia nastoja halpaan autoon koska vanhoissa kymmenvuotiaissa on vielä reilusti pintaa jäljellä. Pidosta ei sitten ole tietoakaan. Uskaltaa sitten itsekin paremmin lainata tarvittaessa Larppaa talvellakin kun tietää että on pitävät rattaat alla ja ei tarvi pelätä että isä tappaa noilla paskoilla rattailla itsensä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Talvirengasasiaa

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Uitukki kirjoitti:Uskaltaa sitten itsekin paremmin lainata tarvittaessa Larppaa talvellakin kun tietää että on pitävät rattaat alla ja ei tarvi pelätä että isä tappaa noilla paskoilla rattailla itsensä.
kaunis ajatus
pvdriver kirjoitti:pari päivää noilla ajelleena ei oo vielä ruenu ärsyttää, en tiiä miten kovasti muut nastat tuossa autossa ääntää kun ei kokemusta ole, kyllä se pito vaan on tärkeempi...
nyt alkaa jo kohta ärsyttää nastojen kohina kun vaehtovat satkun lätkät tonne jurmuselle päätielle... eipä talvelta pahaa sanottavaa noista renkaista, ts. kovin yllätyksetön talvi takana. hyvät ajaa joka tilanteessa, siis nollan seutuvilla liukkaalla, talvikelillä ja nyt kuivallakin assulla. eikä noita kyllä äänekkääksikään voi sanoa, ei tuo autokaan varmaan ihan huonoimpia ole sen suhteen, ei nuo juuri rapise/jurise/jollota, se tasainen kohina vaan, urien sivussa ajamalla vähenee sekin olennaisesti...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Talvirengasasiaa

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Miksi ihmeessä renkaan pitäisi olla 155 kun on olemassa 175/70/13 suoraan hyllystä? Enkä halua kuulla perusteluina mitään leveys vs. pito-selittelyä niille ei todellakaan ole mitään perusteita tässä kohdin. 175/70/13 on kokona jo erittäin vähiin käyvä autokannasta. Ei tuollaisia ole enää kuin juuri Ladassa ja muutamissa japanilaisissa yms. vastaavan ikäluokan kulkineissa.

Nyt 2 talvea takana Hakkis Vitosilla, parit jäärata-ajotkin takana, ja käyttö ollut muutenkin melko armotonta ja renkaat ei ole menneet yhtään miksikään. Yhtään nastaa ei puutu. Pito on loistava edelleenkin ja yllätyksettömyyys kaikissa mahdollisissa ajo-olosuhteissa on parasta. Oli alusta vetinen peilijää tai vastasatanut paksu lumi, tietää aina miten rengas käyttäytyy. Ja vaikka rajan ylittäisikin, ei silti peli ole menetetty.
Tästä on hankala parantaa rengasta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Talvirengasasiaa

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Vastakysymys. Miksi se pitäisi olla 175?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Talvirengasasiaa

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

no vaikka sen takia että ne löytyy hyllystä, justhan ite valittelit 155:sen huonoa saatavuutta... :roll:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Vastaa Viestiin