

Just, just..Marko kirjoitti:Joo.Tarkottaahan se Nokian Lumiakin jollai vinkuintiakielellä jotai muuta.Ei kaikki suuretkaa autotehtaat esim. Lada,kuten ei Nokiakaa voi tietää kaikkii kielii maailmassa,vaikka varmasti haluaisivat.
Yleensä en ota kantaa tälläisiin aiheisiin mutta nyt on pakko koska Jokari kiteytti tämän asian mainiosti!Jokari kirjoitti:Niin, kyllähän tuolla rahalla saa ihan autojakin jossei halua itseään kiusata kovin paljoa.
lada.h.s kirjoitti:Yleensä en ota kantaa tälläisiin aiheisiin mutta nyt on pakko koska Jokari kiteytti tämän asian mainiosti!Jokari kirjoitti:Niin, kyllähän tuolla rahalla saa ihan autojakin jossei halua itseään kiusata kovin paljoa.
Niin, automerkki on aika mielenkiintoinen juttu. Itse en kehtaisi ajaa Fordilla, tosin paljon parempihan se on kuin japanilaiset ja korealaiset, joiden rahtaamista Suomeen en kerta kaikkiaan voi ymmärtää - ihme, kun ihmiset ostavat. Toisaalta, ehkä tässä on halua erottua joukosta, kun Talboteilla ajelen jne. Ja tuon linkin Fordin ikäinen vähän ajettu Lada 119 maksaa Nettiautossa luokkaa 4000-5000, ei tuota 13000. Olisi Kalina ainakin Suomen teillä lähes yhtä harvinainen kuin harrasteautonikin nykyään.Jouska kirjoitti: Moi,
Minäkin olen samoilla linjoilla: Ei ikinä enää Ladaa. Länsimaiset autot ovat jo niin ylivertaisia Ladaan verrattuna ettei maksa vaivaa edes ajatella muuta. Eikä näihin Ladoihin kohta saa enää vara-osia kuin suurella vaivalla. Onhan vähän ajettuja autoja netti auto pullollaan, esim. tämä.
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/4350983
Harvinaisen huono yksilö tosiaan kyseessä, tulin kyllä lukeneeni tuon erittäin pitkän ketjusi aiheesta. Ei kyllä uskoisi, että noin huonoja autoja enää tehdään.Jaska HKI kirjoitti:...ja minä olisin säästänyt 5 numeroisen summan rahaa jos vuonna 2003 olisin heti tyytynyt vanhaan Audiin uuden satakympin sijasta.Jopa 13 vuotta vanha Samara oli parempi
Poika ajaa 30 vuotta vanhalla Corolla DX:llä,huonoja nuo japanilaisetJohnDoe kirjoitti:Niin, automerkki on aika mielenkiintoinen juttu. Itse en kehtaisi ajaa Fordilla, tosin paljon parempihan se on kuin japanilaiset ja korealaiset, joiden rahtaamista Suomeen en kerta kaikkiaan voi ymmärtää - ihme, kun ihmiset ostavat. Toisaalta, ehkä tässä on halua erottua joukosta, kun Talboteilla ajelen jne. Ja tuon linkin Fordin ikäinen vähän ajettu Lada 119 maksaa Nettiautossa luokkaa 4000-5000, ei tuota 13000. Olisi Kalina ainakin Suomen teillä lähes yhtä harvinainen kuin harrasteautonikin nykyään.Jouska kirjoitti: Moi,
Minäkin olen samoilla linjoilla: Ei ikinä enää Ladaa. Länsimaiset autot ovat jo niin ylivertaisia Ladaan verrattuna ettei maksa vaivaa edes ajatella muuta. Eikä näihin Ladoihin kohta saa enää vara-osia kuin suurella vaivalla. Onhan vähän ajettuja autoja netti auto pullollaan, esim. tämä.
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/4350983
90-luvun Volkswageneja on ollut käyttöautoina useampia: ensin -98 Golf Variant automaatti (entinen postiauto), sitten -91 Passat GT G60 Syncro, -98 Passat 2.8 V6 syncro (muuten erittäin hyvä auto, mutta bensankulutus liian suuri), murheenkryyni vm 2000 TDI automaatti, jonka automaattivaihteistoremontteihin meni kolmatta tuhatta euroa, eikä sittenkään tullut kuntoon ja viimeisnä manuaalivaihteinen -99 TDI syncro, josta on saanut korjata vikoja vikojen perään (tosin nyt jo kaikki kriittiset osat on uusittu, joten mikäli surullisen kuuluista kaksoismassavauhtipyörä kestää, niin on huoletonta ajoa luvassa). Viimeisten Passattien kanssa usko ko. merkkiin on kärsinyt pahasti kalliiden korjausten vuoksi, toisaalta olisi pitänyt itse lukea etukäteen, että nelivaihteinen automaattilaatikko on täysi susi, niin olisi säästynyt paljolta.
Eipä Ladakaan silloin 12 vuotta sitten ajokortin saadessani innostanut, vaikka naapurissa asui yksi tämän merkkikerhon ensimmäisistä jäsenistäkin. Eurosamaran myötä on noussut kiinnostus, kun tähän olen ollut tyytyväinen. Pari sukulaista ovat sitten olleet merkin uskollisia käyttäjiä, mutta lähinnä takavetomallien, toinen näistä sukulaisista on siirtynyt jo ajasta iäisyyteen ja toinenkin jo iän vuoksi harkitsee ajouransa lopettamista, vähän ajettu ja uutena ostettu Samara hänellä tällä hetkellä autonaan.
Ristiriitaisia kokemuksiahan uudemmista Ladan etuvedoista tuntuu olevan. Kaverilla oli 110, jossa oli vikaa vian jälkeen, sitten taas vaimon sukulaisella on ollut erittäin hyvät kokemukset korroosioherkkyyttä lukuun ottamatta. Lehtiartikkelien mukaan Kalinan viimeistelytaso on ollut 110-sarjaa parempi, mutta muuta tietoa laadusta ei oikein ole saanut mistään, kun autoja on Suomessa ilmeisen vähän.
Ei tosiaan suju vielä, tutustuin kyrillisiin aakkosiin hieman, mutta vaatii aika paljon harjoittelua ja päälle vielä uuden kielen opettelu. Ehkä joskus vanhoilla päivillä voisi olla aikaa kieltä opetella. Tutustunpa kääntäjän tuotoksiin.Sdelano v SSSR kirjoitti: Venäläisiltä foorumeilta saa kokemusperäistäkin tietoa...
Google-kääntäjä tekee teksteistä ymmärrettävää englantia, jos venäjän lukeminen ei suju.
Luetaanpa se ensin, kun taittuu ilman käännöskoneita - ei sentään näytä Ladasta kiinnostuneelle täysi katastrofi olevan, vaikka aikanaan tuli koulussa valittua saksa venäjän sijaan.Sdelano v SSSR kirjoitti: Kalinasta on juttua saksaksi
voortiJouska kirjoitti: Eikä näihin Ladoihin kohta saa enää vara-osia kuin suurella vaivalla. Onhan vähän ajettuja autoja netti auto pullollaan, esim. tämä.
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/4350983
Onkohan asia nyt aivan näin synkkä? Huolto-osat, kuten suodattimet, jarruosat jne, ovat normaalia tarvikeliiketavaraa. Ja mitä muihin osiin tulee, ovat tämän foorumin kirjoittajat välittäneet osia Venäjältä ja sen hallitsemilta alueilta muutamassa päivässä ja kohtuuhintaan.Jouska kirjoitti:
[...]Eikä näihin Ladoihin kohta saa enää vara-osia kuin suurella vaivalla. [...]