Onhan tuo ihan silkkaa paskaa tässä +100 km apinakehältäkin. Porukka ajaa peilijäisellä tiellä 10-20 m kontista ja vauhtina 80+. Jos pidän itse n. 50+ m edelläajavaan, joku urpo tulee siihen alle aikayksikön. EI SE S**TANAN KIIA TAI KARTANOVOLVO PYSÄHDY VAIKKA SIINÄ ON SIPSIt, ABSIT ja ESPIT.
Taannoin säkkipimeää valtatie seiskaa ajaessa oli kyllä taas sellainn ryssälän liikenne että voi pyhä helevetti sentään. Hyvä kun porukka ajaa parhaillaan 4 autoa rinnan säkkipimeällä leveäkaistatiellä ja lyhyillä. Ei näe hevon v*tun vertaa eteensä. 4 kertaa ohi meni uudeho kartanovolvo, ilmeisesti tämä auto muuttaa fysiikan laitkin?
Myös kymmeniä kilsoja porukka roikkui kontissa kiinni säkkipimeällä tieosuudella.
Samalla tieosuudella joku urpo oli myös unohtanut tarkistaa toimiiko hevoskärryssä takavalot. Hyvä kun tulee eteen kuin tyhjästä valoton peräkarry jonka takaa ei näy vetoautoa lainkaan. Muutama sydämenlyönti jäi taas välistä.
Kun joskus motari valmistuu Koskenkylästä Vaalimaalle saakka, on se parasta mitä on vähään aikaan nähty. Tuo tieosuus on HENGENVAARALLINEN. Varsinkin välillä Hamina-Vaalimaa suomalainen autoilijakin muuttuu usein ryssäksi ajotavoiltaan. Kunnon villinlännen meininkiä. Ajakaas joskus.
Huomenna stadin keikka ja pääteitä en ajatellut ajaa lainkaan. Pälli ei kestä.
Porukan pitäisi oikeasti ajaa enemmän valvotuissa jäärataolosuhteissa autoillaan niin oppisi kummasti mihin se oma pystyy ja varsinkin mihin SE EI PYSTY.
Olen itse hinkannut takavetoisella kyllästymiseen saakka ovi edellä menoa, tehokasta jarrutusta ja väistöä ja kummasti oppii liikenteessä ajamaan varoen kun tietää tarkkaan mihin se oma auto pystyy. Myös parilta lähes varmalta ulosajolta on selvinnyt kun vastaohjaus ja muut tarvittavat toimenpiteet tulee selkärangasta.
Ajamisen opetteluun tällainen vehje on paras kun sitä ajaa kuljettaja eikä auto. Ainiin ja kaikille aloitteleville kuskeille hyvä vinkki; ostakaa parhaimmat renkaat mihin on varaa. Renkaissa on todella eroa. Jos ei ole varaa ajaa muilla kuin niillä ukkosennussimilla 20-vuotiailla renkailla, älkää ajako lainkaan.
Kaikkien v*tun ekohippien takia kuitenkin kaikenlaista ratatoimintaa ajetaan alas tässä maassa vuosi vuodelta. Siitä sitten vaan reenailemaan.