ajattelin laittaa 95vm 1700cc moottorin nivaan johonka pitäisi rakennella hieman lisää tehoja. millasia asioita kannattas tehdä, olen ajatellut ottaa lohkosta tavaraa että männät tulee dekkitasolla taikka hieman yli . millainen nokka akseli kannattaisi laittaa jos haluaisi hyvän ala väännön virinokka vai pysyä vakiossa. peltipako sarjaa yms
kohtaako muuten venttiilit jos laittaa 1700cc koneesen virinokan yms vai kannattasko vaihtaa remmikoneen männät
nivaan kone
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: nivaan kone
tulee hiukka väljä kone jos pistää remmikoneen 79porauksen männät 82 porauksen lohkoon
ei sitä tiedä kohtaako ne, jos ei kokeile. omassa jäärata autossa on männät lohkon tasalla ja 289nokka jollakin 10,5 nostolla venalta, eikä kohtaa. puristukset on jossain 10-10,5 en muista varmaks. männät on vakiot, ja niissähän on pienet kolot ja amme-> jos puristusta haluaa, tasalaki männät melkeen pakko

ei sitä tiedä kohtaako ne, jos ei kokeile. omassa jäärata autossa on männät lohkon tasalla ja 289nokka jollakin 10,5 nostolla venalta, eikä kohtaa. puristukset on jossain 10-10,5 en muista varmaks. männät on vakiot, ja niissähän on pienet kolot ja amme-> jos puristusta haluaa, tasalaki männät melkeen pakko
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: nivaan kone
Multa saa ylimääräset 1700i männät ja kanget jos kiinnostaa...
Löytyy myös iskemätön virtasen hioma virinokka...
asteet 295 nostoo 13mm nokkien välinen kulma 112... auki ennen ykk 1.5mm vaatii tosin nokkapukin laskemista ja pidempää venaa
Löytyy myös iskemätön virtasen hioma virinokka...
asteet 295 nostoo 13mm nokkien välinen kulma 112... auki ennen ykk 1.5mm vaatii tosin nokkapukin laskemista ja pidempää venaa
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Re: nivaan kone
juu heh eipä ole tullut ladan konetta rakennettua lähinnä tuo nokka homma arveluttaa koska olisi tarkotus saada vääntävä kone. bensa annostelijana tulee toimimaan uaz kaasutin, ja kone rakenteilla vm 78 nivaanSTART kirjoitti:tulee hiukka väljä kone jos pistää remmikoneen 79porauksen männät 82 porauksen lohkoon![]()
ei sitä tiedä kohtaako ne, jos ei kokeile. omassa jäärata autossa on männät lohkon tasalla ja 289nokka jollakin 10,5 nostolla venalta, eikä kohtaa. puristukset on jossain 10-10,5 en muista varmaks. männät on vakiot, ja niissähän on pienet kolot ja amme-> jos puristusta haluaa, tasalaki männät melkeen pakko
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: nivaan kone
no kyllä toi paremmin vetää ku vakio koko tehoalueella. toden näkösesti sais vetään vieläkin paremmin alhaalla jos säätäis yhtään mitenkään mitään, tossa kun kaikki on vaan "heitetty" paikallee.
sanosin että lisää puristuksia (se kymmenen ja puol vähintään) ja sit joku maksimissaan tommonen nokka kun tossa meitin ladassa, niin kyllä se ihan käypänen nivaan on. tosin sen uazin kaasarin unohtaisin het ensimmäisenä ja laittasin tuplat

sanosin että lisää puristuksia (se kymmenen ja puol vähintään) ja sit joku maksimissaan tommonen nokka kun tossa meitin ladassa, niin kyllä se ihan käypänen nivaan on. tosin sen uazin kaasarin unohtaisin het ensimmäisenä ja laittasin tuplat
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti