Kuusen alta pelastettu Niva

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Lehtila

Kuusen alta pelastettu Niva

Viesti Kirjoittaja Lehtila »

Tervehdys tällekin foorumille ensimmäisen viestin muodossa.

Tähän asti tullut värkkäiltyä vag-konsernin tuotteita ja yksi Uazikin ollut omistuksessa mutta alkuviikosta tuli hinattua tontille ensimmäinen Lada.

Kyseessä on 8-vuotta puun alla ilman kilpiä maannut yksilö joka on rekisteröity 2/78 eli ilmeisesti ihan alkupään Nivoja. Valmistenumero: 3666. Paperit on ok joten kilpiin saaminenkin ihan mahdollista. Melkolailla alkuperäiskuntoinen laite kyseessä, maalipinnasta en ole varma.

Keulassa lisävalojen reijät ja takalasinpyyhin löytyy joten liekö ns. Delux-malli?

Ulkopinnat kasvaa jäkälää ja alle ei kauheasti ole uskaltanut katsoa. Hitsaamista on, se on kuitenkin varma.

Jarrut lähti toimimaan kohtalaisesti hinattaessa ja muutenkin kulki tasaisesti ym. Jopa renkaissa oli hyvin ilmaa joten ovat pysyneet kuosissaan.

Kytkinpoljin on painunut pohjaan eikä tuntoa ilmesty vaikka sitä vatkaa ylös-alas, pitänee tutkia mikä on ryytynyt.

Varmasti kysymyksiä ilmenee tulevaisuudessa

Myöskään kipinää ei ole ja siihen löysinkin tuolta faq-osastolta hyvän diagnoosi-proseduurin.
timmikoo

Re: Kuusen alta pelastettu Niva

Viesti Kirjoittaja timmikoo »

Kuulostaa mielenkiintoiselta projektilta. Oisko kuvia laittaa minkänäköinen kulkine on kyseessä?
Larppana

Re: Kuusen alta pelastettu Niva

Viesti Kirjoittaja Larppana »

Lehtila kirjoitti:Kytkinpoljin on painunut pohjaan eikä tuntoa ilmesty vaikka sitä vatkaa ylös-alas, pitänee tutkia mikä on ryytynyt.
Omasta larppanasta petti kytkimen työ- ja pääsylinteri. Kytkin poljin oli pohjassa ja siellä myös pysyi. Hinnat noin 20-30 e tietämillä /sylkky.
Lehtila

Re: Kuusen alta pelastettu Niva

Viesti Kirjoittaja Lehtila »

Laitan kuvia jahka saan siirrettyä koneelle. Auto seisoo vielä toistaiseksi tallin pihalla odottamassa vuoroaan, mutta piakkoin olisi tarkoitus alkaa tutkia Nivaa sillä silmällä että saako siitä vielä pelin.

Kiitos kytkinvinkistä. Olikos se työsylinteri ihan siinä laatikon ulkopuolella jotta sen saa helposti irti vai pitääkö paljonkin purkaa?

Mitä se muuten tarkoittaa kun viimeisessä rekisteriotteessa puhuttiin jotain verovapaudesta? Kai tuohon nyt käyttövero tulee vai kuinka?
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2929
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: Kuusen alta pelastettu Niva

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Työsylinteri on vaihdelaatikon kyljessä kiinni. Ei tarvi purkaa ylimääräisiä, pääset pohjan kautta siihen käsiksi. Verovapaus tarkoittaa, että se on ollut verovapaa maasturi uutena, ei kuitenkaan nyt poissulje mitään käyttöveroja eli ne tulee kyllä.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Lehtila

Re: Kuusen alta pelastettu Niva

Viesti Kirjoittaja Lehtila »

Viilasin kärjet niin kosla alkoi käymään. Vähän se 8 vuotta vanha bensa haiskahtaa pahalle mutta käy kuitenkin.
Kytkin alkoi myös toimia kun purin, hoonasin ja huolsin sekä pää- että työsylinterit ja pistin uudet nesteet sisään.

Seuraavaksi tars miettiä peltihommia.

Saako tuommoiseen muuten venttiilinvarren kumeja? Tupruttelee sinistä jonkin verran. Voi tietty johtua siitä 8 vuotta vanhasta bensastakin :)
Vastaa Viestiin