Kantavuuden tuunailua? (111)

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Proppu90

Kantavuuden tuunailua? (111)

Viesti Kirjoittaja Proppu90 »

Mulla ilmenee ongelma sen kanssa jos tungen 111:sta kontin täyteen + otan 3 Ihmistä mukaan.

Takapyörät ottavat lokasuojaan kiini.

Voiko asialle tehdä jotain? Esim. Säätää vieterien kovuutta? Olisi mieluisaa jos voisi tunkea auton oikeasti niin täyteen kun vain mahtuu (siis matkatavaraa, ei pihakiviä) ja otta 4kin ihmistä kyytiin.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Kantavuuden tuunailua? (111)

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Voi ainakin yrittää, uudet jouset ja laadukkaat kaasuiskarit. Meillä ongelma poistui noilla toimenpiteillä, no etupää meni hetken päästä kanssa uusiksi...
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Kantavuuden tuunailua? (111)

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ja samalla kertaa kun laittelee uutta hilua niin tulee tarkastettu se todellinen ongelma eli Iskaritornien ruosteisuus ja muutenkin niiden takapyöräkoteloiden kunto.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Kantavuuden tuunailua? (111)

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Ongelma on tosiaan että takapäässä on liian löysät jouset ja huonolaatuiset iskunvaimentimet. Mutta selvähän se on kun halvalla tehdään. Takapäähän kannattaisi hommata muut kuin venäläiset jouset ja vielä selvästi jäykemmät.

Onnistuin aikanaan samaraan "vahingossa" hommaamaan jäykemmät ruotsalaiset jouset ja saksalaiset kaasuiskunvaimentimet. Joku ulkopuolinen näet myi taannoin näihin etuvetoladoihin uusia ruotsalaisia jousia 10 euroa kappale, onneksi menin ostamaan. Lopputulos on onnistunut ja täysin nykyaikainen. Oliskos tästä apua:

http://www.lesjofors.fi/index.htm

Venäläisten mukaan takaiskarit satakympissä kestävät noin 5000-100 000 kilometriä, etupään iskunvaimennus kestää paremmin.

Piti vielä sanoa että noi uudet takapään jouset näytävät ruostuvankin paljon huonommin kuin alkuperäiset jouset. Siinä taitaa se laatu näkyä. No niissä on varmaankin enemmän kromia ja nikkelia.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Proppu90

Re: Kantavuuden tuunailua? (111)

Viesti Kirjoittaja Proppu90 »

Tässä kun pitää muutenkin irotella takapyöriä ja korjailla niin varmaan samalla sitten tämä homma.
Eli jousia ja iskunvaimentimia etsimään...
waffen

Re: Kantavuuden tuunailua? (111)

Viesti Kirjoittaja waffen »

venäläiset jouset on ainakin takavetoisissa ladoissa motonetin vastaavia jäykemmät.
Vastaa Viestiin