Mulla ilmenee ongelma sen kanssa jos tungen 111:sta kontin täyteen + otan 3 Ihmistä mukaan.
Takapyörät ottavat lokasuojaan kiini.
Voiko asialle tehdä jotain? Esim. Säätää vieterien kovuutta? Olisi mieluisaa jos voisi tunkea auton oikeasti niin täyteen kun vain mahtuu (siis matkatavaraa, ei pihakiviä) ja otta 4kin ihmistä kyytiin.
Kantavuuden tuunailua? (111)
Re: Kantavuuden tuunailua? (111)
Voi ainakin yrittää, uudet jouset ja laadukkaat kaasuiskarit. Meillä ongelma poistui noilla toimenpiteillä, no etupää meni hetken päästä kanssa uusiksi...
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kantavuuden tuunailua? (111)
Ja samalla kertaa kun laittelee uutta hilua niin tulee tarkastettu se todellinen ongelma eli Iskaritornien ruosteisuus ja muutenkin niiden takapyöräkoteloiden kunto.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Kantavuuden tuunailua? (111)
Moi,
Ongelma on tosiaan että takapäässä on liian löysät jouset ja huonolaatuiset iskunvaimentimet. Mutta selvähän se on kun halvalla tehdään. Takapäähän kannattaisi hommata muut kuin venäläiset jouset ja vielä selvästi jäykemmät.
Onnistuin aikanaan samaraan "vahingossa" hommaamaan jäykemmät ruotsalaiset jouset ja saksalaiset kaasuiskunvaimentimet. Joku ulkopuolinen näet myi taannoin näihin etuvetoladoihin uusia ruotsalaisia jousia 10 euroa kappale, onneksi menin ostamaan. Lopputulos on onnistunut ja täysin nykyaikainen. Oliskos tästä apua:
http://www.lesjofors.fi/index.htm
Venäläisten mukaan takaiskarit satakympissä kestävät noin 5000-100 000 kilometriä, etupään iskunvaimennus kestää paremmin.
Piti vielä sanoa että noi uudet takapään jouset näytävät ruostuvankin paljon huonommin kuin alkuperäiset jouset. Siinä taitaa se laatu näkyä. No niissä on varmaankin enemmän kromia ja nikkelia.
Ongelma on tosiaan että takapäässä on liian löysät jouset ja huonolaatuiset iskunvaimentimet. Mutta selvähän se on kun halvalla tehdään. Takapäähän kannattaisi hommata muut kuin venäläiset jouset ja vielä selvästi jäykemmät.
Onnistuin aikanaan samaraan "vahingossa" hommaamaan jäykemmät ruotsalaiset jouset ja saksalaiset kaasuiskunvaimentimet. Joku ulkopuolinen näet myi taannoin näihin etuvetoladoihin uusia ruotsalaisia jousia 10 euroa kappale, onneksi menin ostamaan. Lopputulos on onnistunut ja täysin nykyaikainen. Oliskos tästä apua:
http://www.lesjofors.fi/index.htm
Venäläisten mukaan takaiskarit satakympissä kestävät noin 5000-100 000 kilometriä, etupään iskunvaimennus kestää paremmin.
Piti vielä sanoa että noi uudet takapään jouset näytävät ruostuvankin paljon huonommin kuin alkuperäiset jouset. Siinä taitaa se laatu näkyä. No niissä on varmaankin enemmän kromia ja nikkelia.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kantavuuden tuunailua? (111)
Tässä kun pitää muutenkin irotella takapyöriä ja korjailla niin varmaan samalla sitten tämä homma.
Eli jousia ja iskunvaimentimia etsimään...
Eli jousia ja iskunvaimentimia etsimään...
Re: Kantavuuden tuunailua? (111)
venäläiset jouset on ainakin takavetoisissa ladoissa motonetin vastaavia jäykemmät.