Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jonir »

Kuten toisessa ketjussa jo totesinkin niin taisi löytyä tuohon hiukan aaltoilevaan käyntiinkin selitys. Kaasari vuotaa ykköskurkun kaasuläppäakseliilta ilmaa. Pitää tehdä tuo tiivisteliimapatentti ja funtsia miten asian kanssa pitäisi edetä. Holkitus tai uusi kaasarin alaosa olisivat tietysti yhdenlaiset vaihtoehdot. Katsastusta on kyllä turha miettiä ennenkuin tämä asia on saatu hoitoon.

Yksi Melbereillä olevista kumeista vuotaa, eli siihen joutuu vaihtamaan kumin noista peltivanteilla olevista. Eikun perhana, nehän on muuten eri kokoa. Pitää varmaan hankkia sisärengas tuohon...
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jonir »

Laatokka varautui talven tuloon sillä, että sisältä poistettiin kaikki jäätyvä ja jäähdytysnesteetkin vaihdoin, kun sisällä oli hyvin paljon vedellä laimennettua. Laskin alavesiletkusta ensin pois sen mitä tuli, sen jälkeen vedet sisään, jonkun aikaa käyttelyä, alavesiletkusta ja tällä kertaa myös lohkon vasemman puolen tulpasta vedet pois, tätä sisään ja käyttelin hetken aikaa.

Voisin koettaa talven aikana jostain löytää vuotamattoman kaasarin alaosan tuohon. Jos joku tämän viestin pohjalta haluaa tarjota edullisesti, saa tarjota, mutta pistän varmaan jossain vaiheessa ostoilmoituksenkin.

Ei tullut siis leimalle tänä kesänä päästyä, jos sitten ensi...
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
Teemu Kankaanpää
Viestit: 493
Liittynyt: 12.8.2007 13:36
Paikkakunta: Imatra

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää »

Mielenkiintosta luettavaa. Oot saman homman vankina ku mie, että ei löydy kunnon tiloja.. mitä nyt iskän tuttua auttanut niin saanu käyttää hänen autotallia + hallia. Mut ihmeen vaivalloista se on jossain julkisella paikalla kattoo autosta öljyjä (esim. kerrostalon pihassa.. kokemusta on) :lol:
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jonir »

Kevät on näköjään tullut, sillä kävin äsken kyselemässä Wanhukselta, miten on talven vietto sujunut. Ilmeisesti ihan hyvin, koska lähti käyntiin toisella yrityksellä eikä edes apusähköä tarvittu. Ei juurikaan savuta, kulkee hyvin ja muutenkin asiat ovat suht kunnossa. Motivaatiota herättelyyn toi se, että lupasin sen tässä lähistöllä järjestettävään tapahtumaan rekvisiitaksi muutaman päivän päästä, onneksi matkaa on vain pari sataa metriä joten uskaltaa ajaa ilman katsastustakin.

Käynti nyt on edelleen hiukan mitä on. Aaltoilee ja heijaa eikä kestä ilman pientä ryyppyä käynnissä lämpimänäkään. Pistän kaasarista/kaasarin alaosasta myynti-ilmoituksen, en ihan tiedä missä hinnoissa liikkuvat mutta kyselemällähän se selviää. Pitäisi tuo käynti saada kuntoon ennen kuin taas alan sen suurempia suunnitelmia elättelemään...
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jonir »

Jaahans, taas nytkähti homma pykälällä eteenpäin. Olin pari viikkoa takaperin ostanut eräältä foorumilaiselta kaasarin varaosiksi, josta nyt sitten purin kaasuläppärungon (vai mikä lie oikea sana) irti, vaihdoin sen paikallaan olevan kaasarin alle ja löin tulille. Lähti, kävi ihan samalla tavalla kuin ennenkin, eli heijasi eikä kestänyt ilman kaasua tai ryyppyä käynnissä. Säätelin, säätelin, ei parane. Säätelin lisää. Jo tepsii! Hiukan ruuvailua ja kehrää kuin kissa. Ei pätki, ei heijaa, ei ravista. Käy niin kuin auton pitää. Jee!

Ero tuolla uudella, vuotamattomalla läppärungolla ja vanhalla on kuin yöllä ja päivällä. Säätämisessäkin on jotain järkeä, kun pienikin muutos oikeasti vaikuttaa. Vanhalla sai säätää kierrostolkulla, ja hetkellisesti tuli pieni ero.

Mitähän sitten seuraavaksi. Varmaan voisi käydä katsastusinssiltä vikalistan kysymässä, mutta siihen ei taida riittää sen paremmin aika kuin rahatkaan ennen heinäkuuta. Ja jos leimalla ehtisikin käydä, niin ei ainakaan korjaamaan vikoja. Ruosteet hitsailin viime kesänä, nyt on käyntikin kunnossa. Jarruille ja iskareille en ole tehnyt mitään, jarrut voisi ehkä herkistellä. Ja voisihan vaikka rummutkin avata ja säätää. Jos jaksaa, ehtiihän sen sittenkin jos hylky siitä tulee.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Vastaa Viestiin