2106 mallisarjan autot Suomessa
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
2106 mallisarjan autot Suomessa
Sain tilastokeskuksesta tilastoa käsiin Suomen ajoneuvorekisterissä olevista 2106 mallisarjan autoista, valitettavasti tilasto ei yksilöi kuin koko mallisarjan joten jää avoimeksi jako 1600 (2106) ja 1500SL (21061) mallin kesken (lisäksi Suomeen jälkituotu 1300SL (21063) mallia), mallia 1600 myytiin Suomessa 1977-1985 ja 1500SL mallia 1977-1983
Tämmöinen tilanne ollut 31.3.2010 (sulkeissa 1500SL osuus 31.3.2002), vuosimallin alla bongattuja yksilöitä ja vuosi milloin nähty, vuosimallit osittain muistin varaisia tai olettamia:
1977 - 3 kpl (1 kpl)
Raul:in, Lada 1600, virontuonti, käyttökunnossa (2009)
1978 - 0 kpl (0 kpl)
1979 - 3 kpl (5 kpl)
TOE-544, Lada 1600, käyttökunnossa (2010)
1980 - 5 kpl (5 kpl)
AUB-768, Lada 1600, käyttökunnossa (2005)
RHL-422, Lada 1600, museorekisterissä? (2004)
ULO-927, Lada 1500SL, projektikuntoinen (2010)
1981 - 2 kpl (0 kpl)
HOT-645, Lada 1600, ei ehkä enää rekisterissä (2007)
1982 - 0 kpl (1 kpl)
1983 - 1 kpl (1 kpl)
1984 - 1 kpl (1 kpl*)
1985 - 1 kpl
jälkituontivuosimalleja
1987 - 1 kpl
JEP-650, Lada 1300SL, käyttökunto (2007)
1988 - 1 kpl
1989 - 1 kpl (1 kpl*)
1990 - 1 kpl
yhteensä 20 kpl (15 kpl)
* oletettavasti jälkituontiautoja, 1500SL mallin myynti päättyi Suomessa 1983
ilmoita havaintosi ja tietosi 2106 sarjan autoista, bongataan kaikki, tiedän yhden 1978 myös tulleen juuri virosta, mutta sitä ei kai ole vielä edes verotettu
Tämmöinen tilanne ollut 31.3.2010 (sulkeissa 1500SL osuus 31.3.2002), vuosimallin alla bongattuja yksilöitä ja vuosi milloin nähty, vuosimallit osittain muistin varaisia tai olettamia:
1977 - 3 kpl (1 kpl)
Raul:in, Lada 1600, virontuonti, käyttökunnossa (2009)
1978 - 0 kpl (0 kpl)
1979 - 3 kpl (5 kpl)
TOE-544, Lada 1600, käyttökunnossa (2010)
1980 - 5 kpl (5 kpl)
AUB-768, Lada 1600, käyttökunnossa (2005)
RHL-422, Lada 1600, museorekisterissä? (2004)
ULO-927, Lada 1500SL, projektikuntoinen (2010)
1981 - 2 kpl (0 kpl)
HOT-645, Lada 1600, ei ehkä enää rekisterissä (2007)
1982 - 0 kpl (1 kpl)
1983 - 1 kpl (1 kpl)
1984 - 1 kpl (1 kpl*)
1985 - 1 kpl
jälkituontivuosimalleja
1987 - 1 kpl
JEP-650, Lada 1300SL, käyttökunto (2007)
1988 - 1 kpl
1989 - 1 kpl (1 kpl*)
1990 - 1 kpl
yhteensä 20 kpl (15 kpl)
* oletettavasti jälkituontiautoja, 1500SL mallin myynti päättyi Suomessa 1983
ilmoita havaintosi ja tietosi 2106 sarjan autoista, bongataan kaikki, tiedän yhden 1978 myös tulleen juuri virosta, mutta sitä ei kai ole vielä edes verotettu

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2106 mallisarjan autot Suomessa
2106 1984 LETUKKA Valkoinen tuossa pihassa. Paperit on muttei toistaiseksi rekisterissä.
LänkkäriPuskurit eli isot alumiinipalkkipuskurit, jotka tulevat vieläpä melkoisen paljon ulos. En ole tutkinut onko niissä niitä joustinsysteemejä. Tuulilasin yläosa sävytetty siniseksi. Taustapeilit sinisävyiset. Nahkajäljitelmäoviverhoilut kuvioin. "RattiKeskiö" kuvioitu. Kangaspenkit, joissa keinonahkasivustat.
Ajokuntoinen joskin vaatii melkoisesti työtä liikenteeseen lähteäkseen. Ei mahdoton projekti.
LänkkäriPuskurit eli isot alumiinipalkkipuskurit, jotka tulevat vieläpä melkoisen paljon ulos. En ole tutkinut onko niissä niitä joustinsysteemejä. Tuulilasin yläosa sävytetty siniseksi. Taustapeilit sinisävyiset. Nahkajäljitelmäoviverhoilut kuvioin. "RattiKeskiö" kuvioitu. Kangaspenkit, joissa keinonahkasivustat.
Ajokuntoinen joskin vaatii melkoisesti työtä liikenteeseen lähteäkseen. Ei mahdoton projekti.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 2106 mallisarjan autot Suomessa
Sodankylässä olis myytävänä samanlainen vientiversiooni kuin pöyhösellä http://www.nettiauto.com/lada/1600/3348304 tämäkään ei näyttäisi olevan rekisterissä, joten ei näy tilastoissa.
aika hyvän oloinen projekti, tosin jos on pitkään tossa marjamättäällä seissyt, niin luulisi pohjan olevan heikossa hapessa. Mutta hyvä varaosa-autoksi ainakin, kaikki koristelistat helmoja myöten on tallella ja jopa orkkis vanteen keskiökoristeet, näihin vientimallin 1600 Ladoihin ei saa laittaa kromikapselia. peili on hajonnut ja yläreunasta sävytettyä tuulilasia ei ole.
Onkohan näissä vientimalleissa tingitty oviverhoilun materiaalista, kun kaikissa näkemissäni on pelkkää muovia oviverhoilu (tietysti aito 2106 malli alareunana tribaalikuviolla), vanhemmissa verhoilun keskiosa oli kangasta.
aika hyvän oloinen projekti, tosin jos on pitkään tossa marjamättäällä seissyt, niin luulisi pohjan olevan heikossa hapessa. Mutta hyvä varaosa-autoksi ainakin, kaikki koristelistat helmoja myöten on tallella ja jopa orkkis vanteen keskiökoristeet, näihin vientimallin 1600 Ladoihin ei saa laittaa kromikapselia. peili on hajonnut ja yläreunasta sävytettyä tuulilasia ei ole.
Onkohan näissä vientimalleissa tingitty oviverhoilun materiaalista, kun kaikissa näkemissäni on pelkkää muovia oviverhoilu (tietysti aito 2106 malli alareunana tribaalikuviolla), vanhemmissa verhoilun keskiosa oli kangasta.

Re: 2106 mallisarjan autot Suomessa
Morjens foorumilaiset!
Tähänpä ketjuun pitää kirjotella, nimittäin yllämainitut Pöyhösen valkoinen ja Sodankylästä bongattu 2106:set ovat päätyneet allekirjoittaneen pihaan...
Näin keski-iässä kun tuo vanhuuden höperyys on jo alkanut, niin pitää noita nuoruuden ajokkeja ruveta haalimaan, tällä kertaa nuo laatokat...
Tuo sininen ei kuulema ole Sodankylän alapuolella käynyt enää kertaakaan sen jälkeen, kun oli uutena sinne ajettu.
Ja hyvänä on kori pysynytkin, kertaakaan ei ole hitsattu ja eikä tarvitse vieläkään!
Pientä pintaruostetta siellä täällä tietenkin muttei lähelläkään paikattavaksi.
Jarrut läpikäymällä ja kytkimen sylinterit laittamalla leimalle valmis peli, varsin kokeilin käyntiin lähtöä:
Akku paikalleen ja pitkällä ensi startilla tärähti takomaan
tosin yli kymmenen vuotta vanhat bensat tankissa varmaan aiheuttavat käyntihairiöita...
Valkoinen jää varaosiksi, joitakin nippeleitä paremmassa kunnossa kuin tuossa sinisessä.
Kuvia saattas löytyy tuolta:
http://kuvablogi.com/blog/34166/1/
t. handepur
Tähänpä ketjuun pitää kirjotella, nimittäin yllämainitut Pöyhösen valkoinen ja Sodankylästä bongattu 2106:set ovat päätyneet allekirjoittaneen pihaan...

Näin keski-iässä kun tuo vanhuuden höperyys on jo alkanut, niin pitää noita nuoruuden ajokkeja ruveta haalimaan, tällä kertaa nuo laatokat...
Tuo sininen ei kuulema ole Sodankylän alapuolella käynyt enää kertaakaan sen jälkeen, kun oli uutena sinne ajettu.
Ja hyvänä on kori pysynytkin, kertaakaan ei ole hitsattu ja eikä tarvitse vieläkään!
Pientä pintaruostetta siellä täällä tietenkin muttei lähelläkään paikattavaksi.
Jarrut läpikäymällä ja kytkimen sylinterit laittamalla leimalle valmis peli, varsin kokeilin käyntiin lähtöä:
Akku paikalleen ja pitkällä ensi startilla tärähti takomaan

Valkoinen jää varaosiksi, joitakin nippeleitä paremmassa kunnossa kuin tuossa sinisessä.
Kuvia saattas löytyy tuolta:
http://kuvablogi.com/blog/34166/1/
t. handepur
Re: 2106 mallisarjan autot Suomessa
Onnea komeista autoista!
Laitahan lisää kuvia ja kirjoittele projekteista aktiivisesti!
Laitahan lisää kuvia ja kirjoittele projekteista aktiivisesti!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2106 mallisarjan autot Suomessa
Eikös tuossa ole tulossa rekisteröintikatsastus, joten hieman tarkemmalla syynnillä mennään tietääkseni.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 2106 mallisarjan autot Suomessa
lada.h.s : Kiitoksia!
pöyhöne:
Kun kerran tiedät,niin mistä kohti ne syynee tarkemmin?
Ammatistani johtuen eräitäkin kertoja katsastuksissa olleena, en ole syynäyksen puolesta mitään eroa havainnut.
Ja siinä luulossa olen, että samat lait ja asetukset autojen pitää täyttää vuosikatsastuksissakin.
pöyhöne:
Kun kerran tiedät,niin mistä kohti ne syynee tarkemmin?
Ammatistani johtuen eräitäkin kertoja katsastuksissa olleena, en ole syynäyksen puolesta mitään eroa havainnut.
Ja siinä luulossa olen, että samat lait ja asetukset autojen pitää täyttää vuosikatsastuksissakin.
Re: 2106 mallisarjan autot Suomessa
Eipä siinä mitään eroa liene, normaalivilkaisun sijaan saattaa tosin lukea koko runkonumeron että on varmasti sama auto.
Tietty jos autosta näkyy että olis poistettu rekisteristä mahdollisesti kolarin tai laajojen ruostevikojen tms. takia niin saattaa tarkistaa vähän paremmin että pysyykö se kasassa...
Tietty jos autosta näkyy että olis poistettu rekisteristä mahdollisesti kolarin tai laajojen ruostevikojen tms. takia niin saattaa tarkistaa vähän paremmin että pysyykö se kasassa...
Re: 2106 mallisarjan autot Suomessa
Mistähän tämmösiä tilastoja vois olla saatavilla? Kiinnostais kovasti sama juttu 1200L:n kohdalta...
edit: Jaha, löytyi jo.
edit: Jaha, löytyi jo.
Re: 2106 mallisarjan autot Suomessa
Ihan normaalikatsastus oli mullakin rekisteröintitouhuissa,ainoo ero että sai kilvet mukaan.handepur kirjoitti:lada.h.s : Kiitoksia!
pöyhöne:
Kun kerran tiedät,niin mistä kohti ne syynee tarkemmin?
Ammatistani johtuen eräitäkin kertoja katsastuksissa olleena, en ole syynäyksen puolesta mitään eroa havainnut.
Ja siinä luulossa olen, että samat lait ja asetukset autojen pitää täyttää vuosikatsastuksissakin.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 2106 mallisarjan autot Suomessa
tossa tehdessäni juttua 2103:sta selvitin sen tarkat rekisterimäärät, vähentämällä ne 31.12.2011 tilanteessa joka sisälsi 2103/2106 mallisarjan kaikki autot vuosittain, olisi 2106 malleja suomessa seuraavasti
1976 - 1 kpl
1977 - 3 kpl
1978 - 1 kpl
1979 - 3 kpl
1980 - 5 kpl
1981 - 2 kpl
1983 - 3 kpl
1984 - 3 kpl
1985 - 1 kpl
1987 - 2 kpl
1989 - 1 kpl
1990 - 1 kpl
yhteensä 26 kpl
kenellä nämä autot lienee?
Merkittäviä seikkoja, että noi mallit sisältää kolmea eri mallia 1600, 1500SL ja 1300SL, eli yksittäisten mallien määrä on hyvin minimaalinen
tuo sisältää myös kaikki liikennekäytöstä poistetut raadot, jotka on rekisterissä, mutta ei niitä vanhan käytännön mukaan kilvistä poistettuja, joita voi olla vielä helmiä jossain ladoissa tallessa.
Suomessa myytiin 2106 vain vuosina 1977-1985 eli korkeintaan 21 kpl on ns. Suomi-autoja, käytännössä tietääkseni näistä kuitenkin on osa myös jälkituotuja
valitettavasti näyttää siltä, että Suomi-versioista on joidenkin mallien osalta kaikki yksilöt kuolleet, jos vertaillaan ihan käyttöönottovuosittain. 2106 ei sinänsä paljon muuttunut eikä Suomessa poikennut alkuperäismaan varustuksesta, mutta esim. 1600 malliin tuli ns. vientivarustelu ja äkkiseltään tuntuu, että vanhempia alkuperäisiä 1600 malleja ei ole juuri ollenkaan.
1976 - 1 kpl
1977 - 3 kpl
1978 - 1 kpl
1979 - 3 kpl
1980 - 5 kpl
1981 - 2 kpl
1983 - 3 kpl
1984 - 3 kpl
1985 - 1 kpl
1987 - 2 kpl
1989 - 1 kpl
1990 - 1 kpl
yhteensä 26 kpl
kenellä nämä autot lienee?
Merkittäviä seikkoja, että noi mallit sisältää kolmea eri mallia 1600, 1500SL ja 1300SL, eli yksittäisten mallien määrä on hyvin minimaalinen
tuo sisältää myös kaikki liikennekäytöstä poistetut raadot, jotka on rekisterissä, mutta ei niitä vanhan käytännön mukaan kilvistä poistettuja, joita voi olla vielä helmiä jossain ladoissa tallessa.
Suomessa myytiin 2106 vain vuosina 1977-1985 eli korkeintaan 21 kpl on ns. Suomi-autoja, käytännössä tietääkseni näistä kuitenkin on osa myös jälkituotuja
valitettavasti näyttää siltä, että Suomi-versioista on joidenkin mallien osalta kaikki yksilöt kuolleet, jos vertaillaan ihan käyttöönottovuosittain. 2106 ei sinänsä paljon muuttunut eikä Suomessa poikennut alkuperäismaan varustuksesta, mutta esim. 1600 malliin tuli ns. vientivarustelu ja äkkiseltään tuntuu, että vanhempia alkuperäisiä 1600 malleja ei ole juuri ollenkaan.

- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 2106 mallisarjan autot Suomessa
Juu ja hinta tuntuvasti korkeampi!keikkakuski kirjoitti:Ihan normaalikatsastus oli mullakin rekisteröintitouhuissa,ainoo ero että sai kilvet mukaan.handepur kirjoitti:lada.h.s : Kiitoksia!
pöyhöne:
Kun kerran tiedät,niin mistä kohti ne syynee tarkemmin?
Ammatistani johtuen eräitäkin kertoja katsastuksissa olleena, en ole syynäyksen puolesta mitään eroa havainnut.
Ja siinä luulossa olen, että samat lait ja asetukset autojen pitää täyttää vuosikatsastuksissakin.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: 2106 mallisarjan autot Suomessa
Itelläni on tuo epämääräinen zzg kilvillä oleva virosta tuotu joka on rekisterien mukaan 2106 1500S, tripaaliverhoilut ovissa,tuplis. Muistaaksein sulta jussi kyselinki aiemmin siitä.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 2106 mallisarjan autot Suomessa
joo alkuperäinen vientinimike on ollut tolle mallille 1500S, mutta Suomessa noille keksittiin nimet uusiksi, joten Konelan kautta tulleet vastaavat on 1500SL nimisiä. tehdaskoodin mukaan kun lukee tilastoja, niin osuu lähemmäksi oikeaa
