Volkkarin uusi TSI-kone

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Volkkarin uusi TSI-kone

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Nyt kun on juttua ollut VW:n TSI-koneiden ongelmista niin sattui tämmöinen artikkeli vastaan. VW:n uuden sukupolven TSI.
http://blog.caranddriver.com/we-sample- ... ne-series/

Seuraavia mielenkiintoisen kuuloisia asioita.
- Moottorin eliniän kestävä jakohihna (ja elinikä loppuu kun hihna katkeaa :lol: )
- Kahden sylinterin "sammutus" polttoaineen säästön nimissä.
- Vesikiertoinen välijäähy integroituna imusarjaan (?)
- Pakosarja integroituna kanteen, perässä heti turbo ja katalysaattori,

Vaikuttaa paketilta, joka toimiessaan on hieno, mutta huoltaminen on helvetin kallista ja vaikeaa. Varsinkin kotimekaanikkojen.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Volkkarin uusi TSI-kone

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Minulla on Audissa Volkkarin kone jonka takuu on mennyt 21 vuotta sitten,vielähän tuo pelittää.Nyky Volkkareita ja Audeja en ostaisi vaikka olisi rahaakin,sellaisia paskoja ovat.Töissä tuttu osti Audi 1.8 turbo automaatin kuukausi sitten 10 000€:llä ja kaksi kertaa ollut korjaamolla.Tämä viimeinen kerta oli kun automaattilootasta oli mennyt joku anturi joka maksaisi uutena 2500€,se käytettiin Saksassa huoltamassa.Tonnin huollossa omavastuu 400€.Ostaisitko Lada 112:n polttomoottori,sähkömoottori (hypridi) versiona.Netistä löytyy Toyota Priuksia 400 000 ajettuna 7000 €:lla eikä mitään vikaa.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Volkkarin uusi TSI-kone

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Evreka kirjoitti:- Kahden sylinterin "sammutus" polttoaineen säästön nimissä.
Tätä mainostettiin "uutena innovaationa" , noh kyseessähän on kuitenkin vain noin 40 vuotta vanha " uusi innovaatio "....
Cadillac nimittäin 70 luvulla kehitti " muuntuvatilavuuksista " V8 moottoria joka ajotilanteen eli voimantarpeen mukaan pudottaa turhia sylintereitä pois pelistä polttoaineen säästämiseksi. No säästihän se kun ei 70 luvulla vielä saatu elektroniikkaa toimimaan kunnolla, joten monesti kävi että ei Cadillac käynyt yhdelläkään pytyllä.

Tuohon moottorin kestoikään: Meille on ainakin amiksessa kerrottu että suorastaan uusien autojen ei välttämättä tarvitse edes kestää 10 vuotta pidempään. Kuulemma ympäristösyistä, koska siinä ajassa on kehitetty jo aina vaan parempaa päästöjä alentavaa tekniikkaa.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Volkkarin uusi TSI-kone

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Autoilu-urani alkuvaiheissa noita moottorivaurioita tuli aina silloin tällöin. Eikö nykyautoissa kuitenkin ole aika harvinnaista että moottoriin tulee mekaaninen vika.
Eikä välttämättä tarvitse esimerkkiä siitä serkun tuttavan Toyotasta, josta katkesi kampiakseli, eli siis nykyautojen moottorit eivät kestä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
lola
Viestit: 344
Liittynyt: 13.8.2009 22:36
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Re: Volkkarin uusi TSI-kone

Viesti Kirjoittaja lola »

Suurimmalla osalla uusista innovaatioista on tarkoituksena parantaa ja lyhentää moottorin toimintaa. Autoja, kun ei suunnitella kestämäänkään 25-vuotta. Ei se ole autonvalmistajien itresseissä et peli kestää for ever! Eräs elektroniikka asentaja sanoi et on outoa kun taulu tv kosahtaa niin vika löytyy useimmiten siitä yhdestä/kahdesta halvasta komponentista, jotka vaihtamalla töllö toimii taas. Muutoin tv on kasattu ihan hyvistä tarpeista poislukien ne pari (en muista mitä olivat) komponenttia jotka on tahallaan laitettu heikkolaatuisina sisään. Samaa komponenttia saa laadukkaanakin 1-2€ lisähintaan :lol:


Lainattua tekstiä tuolta: http://takkirauta.blogspot.fi/2011/03/h ... suuri.html

Kaupalliset tuotteet on kertakaikkiaan suunniteltu hajoamaan - joko passiivisesti (ne tehdään niin huonoista materiaaleista, että ne hajoavat itsestään) tai aktiivisesti (niihin on rakennettu sisään komponentti, joka hajottaa ne tietyn käyttöajan jälkeen). Tuo jälkimmäinen muuten ei ole salaliittoteoria, vaan näin todellakin on - Epsonin tietyissä tulostimissa on EEPROM-piiri, joka rikkoo laitteen kun 18000 arkkia on tulostettu - ja ruukinmatruunan silmissä se lähentelee törkeää petosta.

Ruukinmatruuna kirjoitti joskus aikoinaan huonouden ekonomiasta: vapaassa kapitalismissa huonot tuotteet syrjäyttävät tieltään hyvät, sillä määrät ja volyymit ovat laatua tärkeämpiä. Remember your rifle has been made by the lowest bidder, sanotaan Amerikan armeijassa, ja huonouden ekonomia tarkoittaa lyhykäisyydessään voiton maksimointia laadun alasajolla, jolloin hinta saadaan alhaiseksi ja volyymit suuriksi. Kapitalismi ei suinkaan tuo mukanaan hyvää tavaraa kaikille halvalla, vaan surkeaa ja helposti rikkoutuvaa krääsää maksimihintaan. Ja yksi tapa tämän tuottamiseen on juurikin tuo suunniteltu vanheneminen.
lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
Vastaa Viestiin