Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Asensin ohjauksen jäähdyttimen puhaltimelle.16 amppeerin sulake akulta,kytkin kojelaudan päälle ja puhallin suuremmalle nopeudelle.Sekään ei tarpeeksi laske lämpöjä vaan pitää pitää lämmityslaitetta päällä.Olisko myös termari jumissa?

Mittasin puristuspaineet 1 syl-18,5
2 syl-18,5
3-syl-18,0
4-syl-19,0......menee 10%:n haarukkaan mutta mitä sanotte paineista.Onko tämä enää bensa-autossa terveellistä?Epäilen että laitan koslan seisomaan ja rassaan(korjautan) paremmalla ajalla.Termari uusiksi,vesipumppu uusiksi,samoin kaikki apuhihnat,jäähdyttimen puhdistus ym... onko vaivan arvoista?
pahnapuhallin

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja pahnapuhallin »

Tasaiselta vaikuttaa noi puristusarvot, olkoonkin, että hurjan korkeita arvoja - ehkä kuitenkin ongelma mittarissa..
Jos kaikki imu -ja pako ilmavuodot nyt eliminoitu, se kumihaitari kun on semmoinen värkki, että vuoto voi olla myös huohottimen haarassa, sekä läppärungon kylkeen tuleva bensatankin tuuletusputki voi olla poikki.. Tämä kone on tarkka tulpanjohdoistaan, ja tulpista myös. Kiitos viherpiiperoiden, enää ei riitä, että auto toimii ja kulkee, vaan sen on oltava katsastuksessa ns. "vimpan päälle" :(
Ilmanputsarin tukkoisuus tosiaan yksi homma, aika paskamainen vaihtaa, mutta voi olla siinäkin vika. Venttiilivuoto aikoinaan vm.85 Golffissa ei oireillut korvakuulolta mitenkään, mutta HC-arvo oli 1100, kun sallittu oli 600 :?
Katalysaattorille ääni täältä, tai "laiskalle" lambda-anturille, mikäli kaikki em.asiat kondiksessa.
-Tuo lämpöjen nousu sitten, mahtaako olla talvitermostaatti? Audin termari on alavesiletkussa, ja nesteen lisäys pitäisi malttaa tehdä "ajan kanssa" letkuista lypsämällä. Keittäminen on tälle koneelle myrkkyä, rankaisee helposti kannen kieroutumisella :(
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tosiaan hyvin tasaiset arvothan sieltä löytyi, venttiilivuoto on kyllä varmuudella eliminoitu pois. Lambda-anturin viallisuuden itse uskoisin lisäävän myös häkä-arvoa ja ehkä myös katinkin? Työläitä selvitettäviä nämä monesti varmasti on ja ei löydy kuin kokeilemalla.

Itse muistelen aikoinaan parissakin autossa lämpöjen nousu johtuneen tukossa olevasta syyläristä lähinnä kattilakivestä. Ei kuitenkaan ehditty kokeilemaan putsausta kun veljen Mersuun saatiin kaverilta toimiva purkusyyläri ja lämmöt tuli heti kohdalleen. Kuumana käyvä Cadillac taas ehdittiin myydä tukkoisine syyläreineen. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Nyt on pojan Volvo 240 alla.Ei keree Audia ajatteleen,jos vaikka ajatukset selkiytyisivät.Lähden pohjoiseen ja sieltä Haaparannan kautta sukuloimaan Ruotsiin.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja samarai »

Näinhän se on, turha näitä peltiromuja on liikaa miettiä. Ja hyvää kesälomamatkaa!

Itsellä on Transitissa lehtipakat niin lopussa, että aiheuttaa hurjan lähtötutinan liikkeellelähdössä. Yritin niitä kysellä uusia, niin enää ei tähän malliin saa uusia pakkoja. Kaikki muu tulikin jo uusittua kytkimestä alkaen turhaan "voimalinjaan", mutta sitä varsinaista vikaa ei enää taida saada rahallakaan kuntoon. Mutta se hyvä puoli näissä vanhoissa romuissa on, ettei kovin korkealta kuitenkaan koskaan putoa. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kiitos! Tapahtui niin tai näin oikeastaan auto on hintansa haukkunut.Kun eilen mentiin hakemaan pojan tyttöystävän Volvoa Micralla niin kaikki tuntuivat moottoritiellä ajavan ohi paitsi rekat.500€:n Nissanilla poika on kelannut 15 000km puoleen vuoteen kekikulutuksen ollessa 6 litraa.Autolla on ajettu 240tkm.Nostalgisen häivähdyksen toi 700kg:n auton nitinät,huminat ja pörinät.Tärkeintä on matka,ei määränpää :lol:
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Jaska HKI kirjoitti:Nyt on pojan Volvo 240 alla.Ei keree Audia ajatteleen,jos vaikka ajatukset selkiytyisivät.Lähden pohjoiseen ja sieltä Haaparannan kautta sukuloimaan Ruotsiin.
Muistahan ostaa FIN-tarra. Itse ostin eilen kun pitää käydä elokuussa Ruotsin puolella sukulaisissa. Noita ei muuten ihan jokapaikassa enään myydäkään.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Joko se FIN-tarra nyt kelpaa? Kun ensimmäiset sellaiset tulivat markkinoille, ainakin Kouvolan katsarit repivät sellaiset pois ja tapetoivat katsastushallin seinät niillä. Peruteluna oli, että Suomen kansallistunnus on SF. Onko tuo tunnus muuten pakollinen ulkomailla, jos rekistelikilvessä on tunnus?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Pavlovits kirjoitti:Joko se FIN-tarra nyt kelpaa? Kun ensimmäiset sellaiset tulivat markkinoille, ainakin Kouvolan katsarit repivät sellaiset pois ja tapetoivat katsastushallin seinät niillä. Peruteluna oli, että Suomen kansallistunnus on SF. Onko tuo tunnus muuten pakollinen ulkomailla, jos rekistelikilvessä on tunnus?
Huonot perustelut katsareilta, koska suomen eu-kilvessäkin on merkintänä FIN 8)

Kuva

Muistelisin että joskus 90-luvun alussa SF-tarrat piti päivittää astetta isommiksi FIN-tarroiksi.
Olikohan sen vuoksi isommat että varmasti peittää vanhan tarran, kukapa sitä viitsi irti repiä. :lol:
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Pavlovits kirjoitti:jos rekistelikilvessä on tunnus?
Kansallisuustarraa ei tarvitse EU-maassa jos on EU-kilvet. EU:n ulkopuolella pitäisi sitten tarra olla. Tosin luulen että eivät kyllä Ruotsin puolella viranomaiset edes välitä tarran puuttumisesta. Itsekin sen nyt ostin vähän niinkuin vanhoja hyviä aikoja muistellakseni :D
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Pavlovits kirjoitti:Joko se FIN-tarra nyt kelpaa? Kun ensimmäiset sellaiset tulivat markkinoille, ainakin Kouvolan katsarit repivät sellaiset pois ja tapetoivat katsastushallin seinät niillä. Peruteluna oli, että Suomen kansallistunnus on SF. Onko tuo tunnus muuten pakollinen ulkomailla, jos rekistelikilvessä on tunnus?
Terve!

Kyllä FIN kelpaa; se tuli moottoriajoneuvojemme kansallisuustunnukseksi noin 20 vuotta sitten 1.1.1993, jolloin samalla SF tuli periaatteessa kielletyksi (siirtymäaikaa oli 31.8.1993 asti).

Näin se maailma muuttuu.

Sovjetischer Ferienfahrer -terveisin

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3650
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja AI »

Sdelano v SSSR kirjoitti:SF tuli periaatteessa kielletyksi
Vielä viime kesänä Norjassa kelpasi SF-tunnus:
http://lada1970.1g.fi/kalusto_kzl-9/kzl-9_2011_091.jpg
Toki hanskalokerossa oli FIN-tarra varalla.
Tullimiehet olivat kyllä rajanylityksen aikana nukkumassa:
http://lada1970.1g.fi/kalusto_kzl-9/kzl-9_2011_025.jpg
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Panin Audin myyntiin Audifoorumille.Pyyntihinta 290€.55 minuutin jälkeen soi puhelin ja kaupat tehdään tänään.Kokonaisuutena ei paha kun ajoin 2,5 vuotta ja noin 35000km jäämättä kertaakaan tielle.Kilometrikorvauksia tuli varmaankin vajaa tonni josta puolet jäi käteen."Budjet car" projekti onnistui,mistä jää hyvä mieli.Pääomakustannukset noin 1€ päivässä.Sillä saa 5 sätkää tai kaljapullon.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Autoa käytiin katsomassa.Minulta puuttui luovutusosa joten sovittiin uusi diili Sunnuntaiksi.Ostajaa ei ole näkynyt.Odotti että 22 vuotias Audi on uusi. Tänään riisuin mittariston,viikset,ulkopeilit,-lamput,-vilkut,radion,katkaisijat ym....ne minä annan veljelle.Yritän vielä myydä moottoria Audifoorumilla,jos ei myy niin Kuusankoski odottaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jaska HKI kirjoitti:Autoa käytiin katsomassa.Minulta puuttui luovutusosa joten...
Eli et ollut edes ajatellut autoa myydä. Kyllä auton myyjä yleensä on varustautunut auton paperein ja ostaja rahan kanssa. Monastihan näitä halpoja autoja yritetään myydä ilman papereita ja isoilla verorästeillä eteenpäin...
Vastaa Viestiin