REHELLISET kauppakumppanit
Re: REHELLISET kauppakumppanit
Jaakkiman kanssa taas mahtavat kaupat!
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Kiitokset vielä tässäkin PöyhöinKuusaalt:le. Hienosti pelasi tarvittavan varaosan toimitus.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Samoin täälläsamarai kirjoitti:Kiitokset vielä tässäkin PöyhöinKuusaalt:le. Hienosti pelasi tarvittavan varaosan toimitus.

Nimimerkkin joonas kanssa kaupat sujui hyvin. Maksu tuli nopeasti ja yhteydenpito loistavaa. Kiitokset.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Nacolle jälleen kiitokset. Homma toimii aina loistavasti.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
Kiitokset nimimerkeille Naco ja Jokari. Molemmat ovat paneutuneet
osaamisalueisiinsa ja näin kaupankäynti ynnä muu homma toimi.
...Hiljalleen toivon mukaan saa Ladan kone hieman parempia "käyttöominaisuuksia".
Vauhdittajina W ja "kansiremontti".
osaamisalueisiinsa ja näin kaupankäynti ynnä muu homma toimi.
...Hiljalleen toivon mukaan saa Ladan kone hieman parempia "käyttöominaisuuksia".
Vauhdittajina W ja "kansiremontti".
Osaavat korjaamot
Tähän ketjuun ehkä sopii yleinen tiedustelu koskien autokorjaamoja. Sattuneesta syystä olen asioinut nyt kaksi kertaa Delta Autossa. Jossakin ketjussa esitettiin kysymys, miksi kyseinen yritys kertoo julkisuudessa olevansa Lada-merkkisen auton merkkikorjaamo? Yhdyn tämän kysymyksen allekirjoittajiin.
Eivät ne osaa, ei ainakaan tässä kyseisessä paikassa, missä piipahdin Nivan kanssa. Piti tutkia mittariston pimentymistä. Tulokseksi tuli ei löydy vikaa ja että aika loppui. Ei sitä aikaa todella ollutkaan kuin pari tuntia. Mutta lämmityslaitteen kolmesta säätövivusta oli tutkimuksen ansiosta kadonnut yksi ja lämmön säätö oli saatu lyömään tyhjää.
Kyselin kuitenkin vielä kardaaniakselin tarkistusmahdollisuutta. Sain vastaukseksi, että "ei ainakaan minun aikanani selaista ole täällä tehty". "Minun aikani" voi tietysti olla kymmenen vuotta tai kuusi kuukautta. Minulla puolestaan on sellainen uskomus ollut, että korjaamoilla on autoasentajia töissä ja että heitä ainakin jossain määrin on koulutettu eri automerkkien kanssa pelaamaan. Lisäksi olen ajatellut, että esimerkiksi erilaisia välyksiä ja muita mittoja kykenisi tarkistamaan jos vähänkin tekniikasta ymmärtää.
Eli kiitos, ei enempää Delta Autoa.
Tähän sitten kysymys, onko lounaisessa Suomessa korjaamoja, joissa osataan lukea korjaamokirjojen kaavioita ja hallitaan autoasentajan perustyöt? Eihän Ladan kanssa muusta kysymys ole.
Pankaa minulle ystävällisesti yksityisviestinä tulemaan vinkkinne, jos sellaisia löytyy. En etsi mitään tuttavan tuttavan verstasta, jossa asentajan pitää tutunkauppaa tehdä puoli-ilmaiseksi töitä. Maksan palveluista euroilla vaaditun summan, niin kauan kuin euro on olemassa ja rahaa riittää.
Ei se toisaalta haittaa, jos jollakin on tuttu korjaamo, josta on hyviä kokemuksia. Peugeotin kanssa aikoinaan oli vähän hankaluuksia merkkikorjaamon kanssa. Nettisivuston kautta löytyi luotettava ja osaava verstas. Sen jälkeen ei ongelmia ole ollutkaan - jos ei nyt juuri vikojakaan.
Eivät ne osaa, ei ainakaan tässä kyseisessä paikassa, missä piipahdin Nivan kanssa. Piti tutkia mittariston pimentymistä. Tulokseksi tuli ei löydy vikaa ja että aika loppui. Ei sitä aikaa todella ollutkaan kuin pari tuntia. Mutta lämmityslaitteen kolmesta säätövivusta oli tutkimuksen ansiosta kadonnut yksi ja lämmön säätö oli saatu lyömään tyhjää.
Kyselin kuitenkin vielä kardaaniakselin tarkistusmahdollisuutta. Sain vastaukseksi, että "ei ainakaan minun aikanani selaista ole täällä tehty". "Minun aikani" voi tietysti olla kymmenen vuotta tai kuusi kuukautta. Minulla puolestaan on sellainen uskomus ollut, että korjaamoilla on autoasentajia töissä ja että heitä ainakin jossain määrin on koulutettu eri automerkkien kanssa pelaamaan. Lisäksi olen ajatellut, että esimerkiksi erilaisia välyksiä ja muita mittoja kykenisi tarkistamaan jos vähänkin tekniikasta ymmärtää.
Eli kiitos, ei enempää Delta Autoa.
Tähän sitten kysymys, onko lounaisessa Suomessa korjaamoja, joissa osataan lukea korjaamokirjojen kaavioita ja hallitaan autoasentajan perustyöt? Eihän Ladan kanssa muusta kysymys ole.
Pankaa minulle ystävällisesti yksityisviestinä tulemaan vinkkinne, jos sellaisia löytyy. En etsi mitään tuttavan tuttavan verstasta, jossa asentajan pitää tutunkauppaa tehdä puoli-ilmaiseksi töitä. Maksan palveluista euroilla vaaditun summan, niin kauan kuin euro on olemassa ja rahaa riittää.
Ei se toisaalta haittaa, jos jollakin on tuttu korjaamo, josta on hyviä kokemuksia. Peugeotin kanssa aikoinaan oli vähän hankaluuksia merkkikorjaamon kanssa. Nettisivuston kautta löytyi luotettava ja osaava verstas. Sen jälkeen ei ongelmia ole ollutkaan - jos ei nyt juuri vikojakaan.
Re: Osaavat korjaamot
Niin, siis heillä ei ole mitään koulutusta Ladoihin. Joku vanha asentaja jossain Konelan aikaisessa korjaamossa osaa huoltaa ja korjata Ladaa, mutta ruiskuvehkeet on heillekin jo sitten vähän vaikeampia. (toki varmasti josssain joku poikkeus löytyy ja olisi kiva niistäkin kuulla, aina tulee niistä huonoista tapauksista minullekin ilmoituksia)Kara kirjoitti:Minulla puolestaan on sellainen uskomus ollut, että korjaamoilla on autoasentajia töissä ja että heitä ainakin jossain määrin on koulutettu eri automerkkien kanssa pelaamaan...
Ihan en vain ymmärrä, mitä 27 autoa omistanut henkilö tekee autokorjaamolla 
Itse olen tasan yhdellä sellaisella käynyt, säädättämässä kaasuttimen. Autohuolto J. Tamminen oli paikan nimi.
Siitäkin kuulin tutun kautta, kehui hyväksi. Omat kokemukset myös positiiviset. Taisi jopa olla isä-poika meininki...

Itse olen tasan yhdellä sellaisella käynyt, säädättämässä kaasuttimen. Autohuolto J. Tamminen oli paikan nimi.
Siitäkin kuulin tutun kautta, kehui hyväksi. Omat kokemukset myös positiiviset. Taisi jopa olla isä-poika meininki...
Kaikki ei ole teknisiä henkilöitä. Itsekin olen (omien autojen osalta) käynyt kolme kertaa korjaamolla. Ensimmäinen oli joskus -87, kaasuttimen ongelma. Toisen kerran joskus -96, venttiilien säätö. Kolmas kerta on ollut 2004, jakopään vaihto. useasti olen korjaamojen tiloissa vieraillut jotain tekemässä. Työn puolesta kuljetan korjaamoille viikottain jotain pientä tekemistä, mitä ei helposti saa itse tehtyä kun ei ole nostinta.
Vaikka tämä on kyllä aivan väärä triidi kertoilla tästä mutta nyt kun puheenaihe on sopiva. Aina ei noihin korjaamoihinkaan tunnu voivan luottaa että osaavat korjata. Täällä foorumillakin kirjoitteleva kaveri toi auton mulle korjattavaksi kun ei käynyt kunnolla. Oli ollut jollain korjaajalla tuo aikasemmin joka yrittänyt tuota korjailla mutta ei ollu kuntoon tullut. Vika käyntihäiriöihin oli niinkin iso kuin vuotava jarrutehostajan alipaineletku minkä näki jo silmällä että oli jo rikki.
On se ihan ymmärrettävää jos on 27 autoa omistanut niin voi olla tullut jo mitta täyteen auton rassaamiseen, ja haluaa aikaa käyttää muuhunkin. Kyse ei välttämättä ole osaamisen puutteesta.Zapsky kirjoitti:Ihan en vain ymmärrä, mitä 27 autoa omistanut henkilö tekee autokorjaamolla![]()
Palatakseni otsikon aiheeseen, niin itse voin todeta, että he kaikki, joiden kanssa olen osakauppaa käynyt, niin heidän kanssaan on homma toiminut (nyt äkkiä tulee mieleen mm. jta, pöyhöinkuusaalt, trambler). Olen tosin ollut aina 'ostavana osapuolena'...
Tuohon 27 autoa - kommenttiin olen samaa mieltä äölkjhgf:n kanssa. Veli oli ammatikseen 15 vuotta autonasentajana, eikä ne omat autot olleet remonttimiesuran loppuaikoina juuri koskaan täysin kunnossa. Sai kuulemma rassata ihan tarpeeksi muiden romuja päivät pitkät, joten käyttää nykyään ihan mielellään autonsa muualla rassattavana (on tosin nykyään melkein pakko, koska tekniikka on mennyt eteenpäin vikakoodeihin sun muihin systeemeihin). Nuorempana kyllä jaksoi värkätä oman kulkupelinsäkin kanssa...

Tuohon 27 autoa - kommenttiin olen samaa mieltä äölkjhgf:n kanssa. Veli oli ammatikseen 15 vuotta autonasentajana, eikä ne omat autot olleet remonttimiesuran loppuaikoina juuri koskaan täysin kunnossa. Sai kuulemma rassata ihan tarpeeksi muiden romuja päivät pitkät, joten käyttää nykyään ihan mielellään autonsa muualla rassattavana (on tosin nykyään melkein pakko, koska tekniikka on mennyt eteenpäin vikakoodeihin sun muihin systeemeihin). Nuorempana kyllä jaksoi värkätä oman kulkupelinsäkin kanssa...
Tuostapa syystä mäkään en enää töikseni ala autoja rassaileen. Ei riitä mielenkiinto enää illalla alkaa omia projekteja rassaan.
Ja tosiaan Pikkujehua en ole tainnut koskaan vielä täällä muistaa mainitakkaan. Muutamia kauppoja tehty ja aina on kaupat sujuneet moitteettomasti hänen kanssaan.
Ja tosiaan Pikkujehua en ole tainnut koskaan vielä täällä muistaa mainitakkaan. Muutamia kauppoja tehty ja aina on kaupat sujuneet moitteettomasti hänen kanssaan.
Nuorena miehenä auton ropaaminen oli hauskaa ja joskus rahan niukkuuden vuoksi vähän pakkokin. Moneen vuoteen en ole enää omistanut juuri työkalujakaan, saati monttua jonka pohjalla ahertaa. Teen töikseni mitaushommia vielä näin eläkeläisenäkin, joten osaan ehkä lukea papereita. Siihen se auton osalta jääkin, ellei renkaiden ja polttimoiden vaihtoa katsoa asennus- ja remonttityöksi. Mielelläni luovutan remonttihommat ammattimiehelle, jos sellaisen löydän.Pikkujehu kirjoitti:Palatakseni otsikon aiheeseen, niin itse voin todeta, että he kaikki, joiden kanssa olen osakauppaa käynyt, niin heidän kanssaan on homma toiminut (nyt äkkiä tulee mieleen mm. jta, pöyhöinkuusaalt, trambler). Olen tosin ollut aina 'ostavana osapuolena'...
Eli tässä on kysymys jo vähän ikäongelmastakin.