Eli omistan (ainakin omasta mielestäni) todella nätisti ladaan sopivat 13" Wolfracen Slot mag vanteet...
Ainoa ongelma on se, että vanteet ovat 4X100 jaolla kun taasen Ladan jako on tuo 4X98... (vanteiden keskireikä on mallia iso... ja vanteet kuulemma mahdollisesti peräisin jostain tuuppi Opelista)...
Ko. vanteet tulivat minulle erään etuvetoisen Opel Asconan alla, ja ainakin ko. kärryyn tuon vanteen keskireikä oli aivan liian suuri.
Eli kysymys kuuluukin, että voiko nämä vanteet TURVALLISESTI laittaa 89´1200s Ladan alle?
Olen nimittäin kuullut monenlaista (keskenään hyvin ristiriitaista) tarinaa noiden ko. jaolla olevien vanteiden sovittamisesta Ladaan....
Kuulemma "lievää väkivaltaa käyttäen pitäisi sopia"/ "vinkulla sovittamalla passaa" kommentteja olen kuullut, mutta mikä on totuus...?
Vanteiden (4X100 jaolla) sopivuus Ladaan
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Vanteiden (4X100 jaolla) sopivuus Ladaan
Ostat keskiön sovite renkaat ja epäkeskopultit, sitten vaan asentaen. Menee paikoilleen ilman niitäkin, mutta poistaa ravistamisen. Itsellänikin on peräkärryn vanteet(4x100) ladan alla, hyvin toimii. Vaikka vakio pulteilla.
Mutta hakua olisi hyvä käyttää...
Mutta hakua olisi hyvä käyttää...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Vanteiden (4X100 jaolla) sopivuus Ladaan
Minulla on Ladassani alla 4X100 jaolla olevat vanteet. Hyvin pysyy kiinni ja asennuksessa minulla meni yhtä hyvin alle kuin 98 jakoiset.
Lada 1500S axtec vm94
Lada on kunnon ralliauto sutii ja paukkuu!

Lada on kunnon ralliauto sutii ja paukkuu!

Re: Vanteiden (4X100 jaolla) sopivuus Ladaan
.
Viimeksi muokannut dart -66, 30.3.2017 20:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Vanteiden (4X100 jaolla) sopivuus Ladaan
Keskiöholkeilla (joilla saadaan vanne keskittymään navasta) ja epäkeskopulteilla (joilla tuo 1mm/ pultti korjaantuu) on ainut turvallinen tapa. Tiedän että "menee ne suoraan omilla pulteilla" miehiltä on jopa moottoritiellä vauhdista renkaita irronnut. Ovat silti vieläkin sitä mieltä että sopii ne...
Vielä kannataa ottaa huomioon että jos vääränjakoiset vanteet vääntää alle omilla pulteilla vääntää pultti navassa olevia kierteitä vinoon. Täällähän moni manaa kuinka paskat jengat on ladojen navoissa (kun itse sinne vääränjakoisia vanteita vääntää) ensimmäisellä kerralla kuulemma on tiukka kiristää ja sitten helpottaa kun jenka väljistyy.
Vielä kannataa ottaa huomioon että jos vääränjakoiset vanteet vääntää alle omilla pulteilla vääntää pultti navassa olevia kierteitä vinoon. Täällähän moni manaa kuinka paskat jengat on ladojen navoissa (kun itse sinne vääränjakoisia vanteita vääntää) ensimmäisellä kerralla kuulemma on tiukka kiristää ja sitten helpottaa kun jenka väljistyy.
Re: Vanteiden (4X100 jaolla) sopivuus Ladaan
Ajelin 3 vuotta 100-jakoisilla peltivanteilla tavallisilla pulteilla edes tietämättä koko asiaa. Hyvin mentiin, eikä aina niin hiljaakaan. Välissä oli vielä levikepalatkin.
Mitatkaapa huviksenne noiden vanteiden jakoja ja verratkaa niitä Ladasta löytyviin jakoihin. Heittää helposti yli millin, joka tekee aika lailla tyhjäksi tällaiset oikea vs. väärä jako-keskustelut. Mitä helevettiä tehdään kun jako onkin autossa tai vanteessa 4x99??
Paskaa ne navat on, kovuus tuskin vastaa edes 8.8 pulttia. Pikemminkin 4.8. Joskus kestää joskus ei oli jako ihan mikä hyvänsä.
Ps. itse käytän mieluummin 4x98 jakoisia.
Mitatkaapa huviksenne noiden vanteiden jakoja ja verratkaa niitä Ladasta löytyviin jakoihin. Heittää helposti yli millin, joka tekee aika lailla tyhjäksi tällaiset oikea vs. väärä jako-keskustelut. Mitä helevettiä tehdään kun jako onkin autossa tai vanteessa 4x99??
Paskaa ne navat on, kovuus tuskin vastaa edes 8.8 pulttia. Pikemminkin 4.8. Joskus kestää joskus ei oli jako ihan mikä hyvänsä.
Ps. itse käytän mieluummin 4x98 jakoisia.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™