Saapiko erilaisia Lada-tarroja mistä?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Zapsky
Moderaattori

Re: Saapiko erilaisia Lada-tarroja mistä?

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Kävin tänään soittelemassa ovikelloa Mynämäellä. Sivuiltanne saamassa osoitteessa. Eipä kukaan availlut. Liekö edes käyntiosoite? Tarkoitus oli kuitenkin ensisijaisesti TMI Marko Hannulalta nämä kysellä...

Niin ja vinkkinä, tarran kuuluu olla (vissiinkin :lol: ) sininen, ei valkoinen ;)
Vähän niinkuin tässä!
MarkoH

Viesti Kirjoittaja MarkoH »

Zapsky kirjoitti:Kävin tänään soittelemassa ovikelloa Mynämäellä. Sivuiltanne saamassa osoitteessa. Eipä kukaan availlut. Liekö edes käyntiosoite? Tarkoitus oli kuitenkin ensisijaisesti TMI Marko Hannulalta nämä kysellä...

Niin ja vinkkinä, tarran kuuluu olla (vissiinkin :lol: ) sininen, ei valkoinen ;)
Vähän niinkuin tässä!
Jos kävit osoitteessa Särkitie 1, Mynämäki, niin osoite on oikea. Tämä tarrojen teko on minulle ikäänkuin harrastus - teen sitä iltaisin ja viikonloppuisin. Päivät olen töissä Turussa. Pitäisi varmaan informoida tästä paremmin webbisivuillani. Olet muuten tietääkseni ensimmäinen asiakas firmani kolmen vuoden historian aikana, joka on käynyt oven takan kolkuttelemassa. :lol:

Minulla on ko. tarrasta muutama kuva, joissa näkyy selvästi, että tarra on ollut musta-valkoinen. Olen kuvannut / mitannut yhden tarran itse Ladan takalasista ja lisäksi olen saanut parilta kaverilta kuvat omista tarroistaan. Tämä ei ole mikään ihme, koska noita tarroja on painettu lisää aina niiden käydessä vähiin. Väreinä on käytetty milloin mitäkin. Tämä on hyvin yleistä monen eri automerkin maahantuojan valmistamissa tarroissa. Valmistajan tarroissa väreissä ollaan oltu useimmiten tarkempia mutta sielläkin heittoja esiintyy.

Ja eikös joskus nuo sanatkin olleet eri järjestyksessä tarran layoutinkin ollessa hieman erilainen?

Nyt kun painotyökalu on valmiina, voin painaa noita tarroja millä värillä tahansa. Tuo linkittämäsi mallikuva näyttää minusta sini-keltaiselta. Olenko oikeassa? Tehdäänkö sellaisia? Hinta on sama väreistä riippumatta.

Kertokaa mitä tehdään. Teitä autoharrastajia varten minä tätä touhua harrastuksena pyöritän.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

.
Viimeksi muokannut pressa, 20.8.2012 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zapsky
Moderaattori

MarkoH kirjoitti:Jos kävit osoitteessa Särkitie 1, Mynämäki, niin osoite on oikea. Tämä tarrojen teko on minulle ikäänkuin harrastus - teen sitä iltaisin ja viikonloppuisin. Päivät olen töissä Turussa. Pitäisi varmaan informoida tästä paremmin webbisivuillani. Olet muuten tietääkseni ensimmäinen asiakas firmani kolmen vuoden historian aikana, joka on käynyt oven takan kolkuttelemassa. :lol:
Sielläpä juuri. Olisiko mahdollista päästä joku arkipäivä käymään? Ja olen pahoillani jos kävin tunkeilevaksi :lol:
MarkoH kirjoitti:Minulla on ko. tarrasta muutama kuva, joissa näkyy selvästi, että tarra on ollut musta-valkoinen. Olen kuvannut / mitannut yhden tarran itse Ladan takalasista ja lisäksi olen saanut parilta kaverilta kuvat omista tarroistaan. Tämä ei ole mikään ihme, koska noita tarroja on painettu lisää aina niiden käydessä vähiin. Väreinä on käytetty milloin mitäkin. Tämä on hyvin yleistä monen eri automerkin maahantuojan valmistamissa tarroissa. Valmistajan tarroissa väreissä ollaan oltu useimmiten tarkempia mutta sielläkin heittoja esiintyy.
Sini-kulta taitaa olla se oikea väri. Aurinko haalistaa, joten ehkä siksi mallikappaleet ovat olleet erilaisia..? En usko että konela on vaihtanut tarrojaan juuri koskaan...
MarkoH kirjoitti:Ja eikös joskus nuo sanatkin olleet eri järjestyksessä tarran layoutinkin ollessa hieman erilainen?
Teksti vaihtui vuoden 1985 loppupuolella. Ennen tuota vuotta runo kuului Lujaa laatua: Lada. Sen jälkeen Lujaa Lada laatua.
MarkoH kirjoitti:Nyt kun painotyökalu on valmiina, voin painaa noita tarroja millä värillä tahansa. Tuo linkittämäsi mallikuva näyttää minusta sini-keltaiselta. Olenko oikeassa? Tehdäänkö sellaisia? Hinta on sama väreistä riippumatta. Kertokaa mitä tehdään.
Olisi mukava päästä paikanpäälle jutustelemaan aiheesta, hakemaan ja maksamaan myös. Onnistuuko tämä?
Viimeksi muokannut Zapsky, 20.8.2012 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pikkujehu

Viesti Kirjoittaja Pikkujehu »

Värit ovat niinpäin, että kullattu teksti sinisellä reunuksella... Vanhemmissahan se oli tummanruskealla reunalla ja tekstinä se "lujaa laatua: lada" + konelan logo...
Viimeksi muokannut Pikkujehu, 20.8.2012 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zapsky
Moderaattori

Eipäs kun vanhemmissa oli teksti Lujaa laatua: Lada
Nyt menee jo hulluksi :twisted:
VPN83

Viesti Kirjoittaja VPN83 »

MarkoH kirjoitti:
toktornivako kirjoitti:Näyttänyt "uustuontanto" tarrasta värit jo haalistuneen!? :(
No eipä taida olla. :lol: Annan viiden vuoden UV-takuun noille. Ei haalistu ennen sitä. Varmasti laadukkaampia kuin alkuperäiset, tehty painamalla. Näyttää sitten kuvassa haalistuneelta. Tarran autoonsa liimannut voisi tietenkin kommentoida, että miltä se näyttää ja onko haalistunut.

Kuva
Meikäläisen autostahan tuo tarra on peräisin.

Väri kuvassa ei ole haalistunut, vaan tarra oli alunperinkin väriltään tuollainen vaalea.

Ja itse tykkään tuon tarran väristä siksi että se nimenomaan näyttää siltä että olisi ollut tuossa lasissa jo hieman kauemmin,
sillä eihän tuo Ladakaan ole enään uusi.
Pikkujehu

Viesti Kirjoittaja Pikkujehu »

kappa12 kirjoitti:Kuva

Kuva
Tällaisia näyttävät nuo tarrat olleen jossakin vaiheessa. Liekö tuo kultateksti sinireunalla ollut perusladan lasissa, silla tuo ylempänä oleva on tuttu parista -kolmesta 1200L -mallin Ladasta... Lieneekö sitten ollut vuosina 87-89 käytetty väriyhdistelmä?! :?

Se sininen teksti kultareunuksella on ainakin minulle oudompi.

No, hyviltä nuo kaikki näyttävät. Tuo valkea teksti olisi sikälikin hyvä, että se ainakin erottuu takalasissa...
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Näissä näkyy olevan eroja näissä tarroissa. Viimeisissä nappisilmissä nuo tektien värit sininen reunus ja kultainen sisus. Näin oli omassa ja myöskin tuossa raadossa pihalla.
Kuva
Dolli

Viesti Kirjoittaja Dolli »

Mitenkähän mahtaa muuten kestää tuommosen uudemman Ladan takaikkunassa tuo, meinaan nääs noita lämmitinraitoja. Ei ole tarran mentävää tilaa ilman niitä.
J.Erlandz

Viesti Kirjoittaja J.Erlandz »

olenko myöhässä? Paljon hintaa kpl siis tarroilla??
raul

Viesti Kirjoittaja raul »

MarkoH kirjoitti:Minulta löytyy varastosta tätä uudelleentuotettua, sisäpuolelle liimattavaa LUJAA LADA LAATUA -takalasitarraa alkuperäisen kokoisena ja näköisenä. Painettu lämpösiirtotekniikalla huippumateriaalille. Tein niitä tuossa muutaman hassun kappaleen.

Ladakerhon jäsenille tarjoan tämän tarran hintaan 9 EUR / kpl.

Laitapa mailia osoitteeseen marko[ättämerkki]hannulat[piste]com ja tilaa omasi.

http://www.hannulat.com
Tuskin olet myöhässä, eikös se esimerkiksi tuossa lue aika selkeästi...
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Zapsky
Moderaattori

Viimeksi muokannut Zapsky, 20.8.2012 22:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
MarkoH

Viesti Kirjoittaja MarkoH »

Zapsky kirjoitti:
MarkoH kirjoitti:Jos kävit osoitteessa Särkitie 1, Mynämäki, niin osoite on oikea. Tämä tarrojen teko on minulle ikäänkuin harrastus - teen sitä iltaisin ja viikonloppuisin. Päivät olen töissä Turussa. Pitäisi varmaan informoida tästä paremmin webbisivuillani. Olet muuten tietääkseni ensimmäinen asiakas firmani kolmen vuoden historian aikana, joka on käynyt oven takan kolkuttelemassa. :lol:
Sielläpä juuri. Olisiko mahdollista päästä joku arkipäivä käymään? Ja olen pahoillani jos kävin tunkeilevaksi :lol:
MarkoH kirjoitti:Minulla on ko. tarrasta muutama kuva, joissa näkyy selvästi, että tarra on ollut musta-valkoinen. Olen kuvannut / mitannut yhden tarran itse Ladan takalasista ja lisäksi olen saanut parilta kaverilta kuvat omista tarroistaan. Tämä ei ole mikään ihme, koska noita tarroja on painettu lisää aina niiden käydessä vähiin. Väreinä on käytetty milloin mitäkin. Tämä on hyvin yleistä monen eri automerkin maahantuojan valmistamissa tarroissa. Valmistajan tarroissa väreissä ollaan oltu useimmiten tarkempia mutta sielläkin heittoja esiintyy.
Sini-kulta taitaa olla se oikea väri. Aurinko haalistaa, joten ehkä siksi mallikappaleet ovat olleet erilaisia..? En usko että konela on vaihtanut tarrojaan juuri koskaan...
MarkoH kirjoitti:Ja eikös joskus nuo sanatkin olleet eri järjestyksessä tarran layoutinkin ollessa hieman erilainen?
Teksti vaihtui vuoden 1985 loppupuolella. Ennen tuota vuotta runo kuului Lujaa laatua: Lada. Sen jälkeen Lujaa Lada laatua.
MarkoH kirjoitti:Nyt kun painotyökalu on valmiina, voin painaa noita tarroja millä värillä tahansa. Tuo linkittämäsi mallikuva näyttää minusta sini-keltaiselta. Olenko oikeassa? Tehdäänkö sellaisia? Hinta on sama väreistä riippumatta. Kertokaa mitä tehdään.
Olisi mukava päästä paikanpäälle jutustelemaan aiheesta, hakemaan ja maksamaan myös. Onnistuuko tämä?
Minulle sopivat parhaiten viikonloput ja arki-illat, koska päivisin olen yleensä liikkeellä jossain päin Suomea päivätyöni merkeissä. Soittelepa ensin, niin sovitaan tärskyt. Jospa pääsisin vaikkapa pitkästä aikaa Ladan kyytiin samalla. Viime kerrasta kun on jo aikaa kohta 25 vuotta. Jos siis Samaraa ei lasketa...
jta kirjoitti:Näissä näkyy olevan eroja näissä tarroissa. Viimeisissä nappisilmissä nuo tektien värit sininen reunus ja kultainen sisus. Näin oli omassa ja myöskin tuossa raadossa pihalla.
Kuva
"Huutoäänestys" näyttää nyt tuottavan sellaisen tuloksen, että teen AINAKIN noita, joissa on kullanvärinen teksti sinisellä kehyksellä. Laitan vielä "koevedoksen" tänne näytille niin näette sitten millainen siitä tulee. Sen takaan ja alleviivaan, että tarra on vähintäänkin yhtä laadukas kuin alkuperäinen, voisinpa väittää sen olevan jopa parempi.
Dolli kirjoitti:Mitenkähän mahtaa muuten kestää tuommosen uudemman Ladan takaikkunassa tuo, meinaan nääs noita lämmitinraitoja. Ei ole tarran mentävää tilaa ilman niitä.
Tarra kestää vallan mainiosti lämmitettävässä takalasissa. Materiaalit ovat samat kuin nykyisissä takalasitarroissa, AVERY:n 700 -sarjaa. Vanhan hitsarin sanoin: "Pitää, pysyy ja on kaunis".
J.Erlandz kirjoitti:olenko myöhässä? Paljon hintaa kpl siis tarroilla??
Myöhässä et ole, tähän junaan ehtii hyvin. Kaikille varmasti riittää. Kullanvärinen painoväri (tai oikeastaan lämpösiirrossa käytettävä "foil") on aavistuksen perusvärejä kalliimpaa. Katson kuitenkin tuon hinnan sellaiseksi, että yhtä laadukasta entisöintitarraa ei saa mistään muualta järkevämmin. Eipä tule paljoa muuttumaan tuosta lupaamastani 9.00 € hinnasta.

Kiitoksia kaikille antoisasta keskustelusta. Sähköpostiini jo tilauksensa lähettäneet voivat vielä ilmoittaa minkä värisen tarran haluavat. Jo löytyvää musta-valkoista tai loppuviikosta valikoimistani löytyvää sini-kultaista.

Älkää sitten unohtako muita entisöintitarroja, kuten SF-kansallisuustunnusta, Salama- tai Pakkasakku-tarraa jne.

Mikäli Ladan konehuoneessa on ollut ohje- ja varoitustarroja, niin paiskatkaa niistä kuvat ja päämitat sähköpostiini. Teen myös sellaiset käden käänteessä. Kuten myös valmistekyltit.

Käykää arvon Lada-harrastajat tsekkaamassa kotisivuiltani http://www.hannulat.com mitä kaikkea teen. Facebook-sivuillani osoitteessa http://www.facebook.com/TMI.Marko.Hannula on kosolti referenssikuvia jne.

Palataan asiaan piakkoin!
Zapsky
Moderaattori

Koevedos kultaisesta tekstistä kuulostaa hyvältä! Laitahan tuloksia tänneppäin, niin ruvetaan miettimään jatkoa. Sivulla 4 on lista tämän hetken tilaajista ja määristä. Pitäisi varmaan vähän odotella ihmisten mielipiteitä ja tarpeita tarrojen väristä... Valtaosa tuntuu kuitenkin olevan tuota kultatekstistä ja sinireunaista, kun noita äskeisiä hakemani kuvia katselee. jta ainakin toivoi seitsemää tarraa joista yksi olisi lasin ulkopuolelle tuleva.

Huudelkaahan ihmiset jos olette toista mieltä tarvitsemastanne väristä! Keksitään sitten jotain (:
Vastaa Viestiin