Hurraa, takaovi tuli korjattua toimintakuntoiseksi eilen. Ihanaa kun oven voi avata normaalisti, vaikka käsi vielä hapuileekin vanhaan avauspaikkaan.
Pientä selontekoa:
Tuosta kohdin oli tehtaan hitsisauma pettänyt. Nyttemmin (myös kuvassa) hitsattu takaisin.
Ja näin ruman jäljen jonkun aikaisemman omistajan tekemä korjausratkaisu jätti.
Tänään hain postista mm. uudet sivupeilit sekä viimeinkin ne alkuperäiset helmalistat. Pakkohan ne oli heti kiillottaa ja asentaa uusiotuotantokiinnikkeillä paikoilleen. Asennuksessa oli hieman hankaluuksia aikaisempien helmareikien suhteen. Vasemman etupään reiät eivät enää olleet entisen veroisia, joten helma jäi vähän heikosti kiinni sieltä. Kuvassa voi nähdä pienenpienen varjon niillämain, kun lista on selvästi irti helmasta. En edes kehtaa kertoa miten yritin ratkaista asiaa, mutta pakko ne on siellä jotenkin saada pysymään. Ja toivottavasti pysyykin. Miten herkkiä lievät irtoamaan normaalissa käytössä? Oikeita insinöörin taidonnäytteitä ne kiinnikkeetkin. Laita lapsi asialle ja mene itse perässä, kun kiinnikkeitä joutui hieman modailemaan jotta ne sai sopimaan...
Komiathan ne on! Voisi melkein todeta auton olevan "valmis". Suokaa anteeksi kuvanlaatu.
Mitä luulette, saako mustista metallisista uusiotuotantopeileistä tekemällä vanhemman mallin näköisiä, tai edes sinnepäin? Ajatuksena oli poistaa musta maali ja sen jälkeen vaiheittain kiillottaa peilipintaisiksi, eli "kromatuiksi". Taitaa aika samentaa, mikäli edes ovat alumiinia. Jotain suoja-ainetta siihen voisi kehitellä, esim. lakkaa. Kannattaako lähteä edes yrittämään? Onko kellään sattumoisin kokemusta?