VAZ-21013 - 1986 - "Tshernobiili" - Kesäauto
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Tänään tuli korjattua jo toiseen kertaan lämmityslaitteen vaijeri. Oli taas tipahtanut paikaltaan. Tälläkertaa laitoin pultilla ja mutterilla sen kiinnikkeen paikoilleen. Josko nyt pitäisi, alkaa aamuisin olemaan jo kylymä...
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Jos vielä pääsee lipsahtaan paikoiltaan niin kannattaa laittaa siihen vaijerin kuoren päälle kutistesukkaa kerros tai pari niin ei pääse niin herkästi enää irtoaan sieltä välistä. Vielä jos liimallista sukkaa laittaa niin ei lähde kutistesukkakaan seilaan kuorta pitkin. Itellä ainakin toistaseks pysyny vielä tavallisen kutistesukan kans pari vuotta paikoillaan.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Kiitos hyvästä vinkistä!
Jos se sieltä kerran vielä pulpahtaa pihalle, niin männöö hermot! Sit astuu myrkyt ja voimakeinot kehiin
Voimakeinoista puheenollen, kiitän suuresti että lada on niin PIRUN kestävä vekotin. Eilen kun sitä tuli korjailtua vähän suutuspäissään, niin muisti taas että miten asiat oli tuhannesti paremmin ennen. Asiat vaan tehtiin kestämään, ja sillä sipuli. Otappa siinä sitten uusi auto ja vaihda joku vipstaakki. Vatuiksi menee, takaan sen...
Jos se sieltä kerran vielä pulpahtaa pihalle, niin männöö hermot! Sit astuu myrkyt ja voimakeinot kehiin

Voimakeinoista puheenollen, kiitän suuresti että lada on niin PIRUN kestävä vekotin. Eilen kun sitä tuli korjailtua vähän suutuspäissään, niin muisti taas että miten asiat oli tuhannesti paremmin ennen. Asiat vaan tehtiin kestämään, ja sillä sipuli. Otappa siinä sitten uusi auto ja vaihda joku vipstaakki. Vatuiksi menee, takaan sen...
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Iltaa!
Tässä iltojen rattoina on viimeaikoina tullut kiilloteltua noita idäntuojalta saamiani uusiotuotantopeilejä. Rohkea rokan syö, joten purin peilit atoimeiksi ja ryhdyin hankaamaan maaleja pois. Peilin kiinnikkeen maalit poistin hiomapaperilla. Maali oli aika sitkeää, joten sitä tuli hangattua vähän turhankin raivolla. Ihmekkö tuo, koko kiillotusoperaatioon meni 3-4 tuntia.
Myöhemmin älysin että hei, onhan niitä maalinpoistoaineitakin olemassa. Mars Biltemaan ostamaan sitä kehuttua rypyttäjää ja hei, sehän toimi kuin unelma! Siinä säästyi rutkasti aikaa, mutta se kaikki tuli uudelleen tuhlattua kun maalikerroksen alta paljastui ilmeisesti käsin viimeisteltyjen peilien laatu. No, ei muuta kuin Norrisin vessapaperi heilumaan! Kiillotin yhden kohdan varresta ihan vain shown vuoksi.
Seuraavaksi hoidan sen varren loppuun ja käyn tuon peiliosuuden kimppuun. Sen luulisi olevan helppoa, kun ei ole kuin tasaista pintaa. Toisaalta siinähän se haaste piileekiin. Kuvat selventäkööt asiaa, vaikkakin järkytyin makron paljastamista naarmuista. No, onneksi ne eivät todellisuudessa ole lähellekkään noin pahoja...

Kuoriutuu kuin käärme nahoistaan!

Maalin alta paljastuneita kauheuksia

Hui hirveys noita makron esilletuomia naarmuja!
Olisikohan Dremelistä jotain apua..? Voisi kokeilla jos tulisi parempaa lopputulosta, tai edes naarmujen hionta helpottuisi...
Tässä iltojen rattoina on viimeaikoina tullut kiilloteltua noita idäntuojalta saamiani uusiotuotantopeilejä. Rohkea rokan syö, joten purin peilit atoimeiksi ja ryhdyin hankaamaan maaleja pois. Peilin kiinnikkeen maalit poistin hiomapaperilla. Maali oli aika sitkeää, joten sitä tuli hangattua vähän turhankin raivolla. Ihmekkö tuo, koko kiillotusoperaatioon meni 3-4 tuntia.
Myöhemmin älysin että hei, onhan niitä maalinpoistoaineitakin olemassa. Mars Biltemaan ostamaan sitä kehuttua rypyttäjää ja hei, sehän toimi kuin unelma! Siinä säästyi rutkasti aikaa, mutta se kaikki tuli uudelleen tuhlattua kun maalikerroksen alta paljastui ilmeisesti käsin viimeisteltyjen peilien laatu. No, ei muuta kuin Norrisin vessapaperi heilumaan! Kiillotin yhden kohdan varresta ihan vain shown vuoksi.
Seuraavaksi hoidan sen varren loppuun ja käyn tuon peiliosuuden kimppuun. Sen luulisi olevan helppoa, kun ei ole kuin tasaista pintaa. Toisaalta siinähän se haaste piileekiin. Kuvat selventäkööt asiaa, vaikkakin järkytyin makron paljastamista naarmuista. No, onneksi ne eivät todellisuudessa ole lähellekkään noin pahoja...

Kuoriutuu kuin käärme nahoistaan!

Maalin alta paljastuneita kauheuksia

Hui hirveys noita makron esilletuomia naarmuja!
Olisikohan Dremelistä jotain apua..? Voisi kokeilla jos tulisi parempaa lopputulosta, tai edes naarmujen hionta helpottuisi...
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Peilien hintakaan ei ole kovin suuri, joten mitä voi odottaa? Nämä peilit ovat lähes ilmaisia jos vertaa moneen muuhun.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Pientä edistymistä tapahtuu aina silloin tällöin noiden sivupeilien kanssa.
Asiasta kiinnostuneille pientä kuvitusta aiheesta:

Köyhän miehen kromi

Peiliosaa tuli aloteltua, ja jonkun ruma naama sieltä pikkuhiljaa paljastui
Ideana varsin mielenkiintoinen homma. Sormillehan tuo käy, vaan minkäs teet.
Olen hyvin tyytyväinen laatuun, kun otan huomioon että teen näitä puhtaasti käsipelillä. Voi kun olisi edes hioma/kiillotussmirgeli.
"Kromin" suojaaminen on vielä auki, ehdotuksia otetaan vastaan...
Asiasta kiinnostuneille pientä kuvitusta aiheesta:

Köyhän miehen kromi

Peiliosaa tuli aloteltua, ja jonkun ruma naama sieltä pikkuhiljaa paljastui
Ideana varsin mielenkiintoinen homma. Sormillehan tuo käy, vaan minkäs teet.
Olen hyvin tyytyväinen laatuun, kun otan huomioon että teen näitä puhtaasti käsipelillä. Voi kun olisi edes hioma/kiillotussmirgeli.
"Kromin" suojaaminen on vielä auki, ehdotuksia otetaan vastaan...
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Morjesta taas kaikille tätä ketjua lukeville.
Iltapuhteina jatkoin peilien kiillottelua, ja sainkin ensimmäisen jo valmiiksi. Tässä vähän kuvatuksia:

Hyvä esimerkki siitä, mitä tapahtuu jos jättää yhdenkin hiomapaperikarkeuden väliin. Oikealla kaikki mukana, vasemmalla oikoteitse tehty.

Peili purettuna

Eihän siitä täydellistä tullut mutta hei, en minäkään ole! Itse peiliosa oli kovaa peltiä, mikä hankaloitti kiillotusta huomattavasti.

Kuin kaksi marjaa. Eipäs kun...
Toisen peilin paketin avattuani huomasin jotain masentavaa. Peili on eriparia. Valmistaja on joku ihan muu, sillä peili eroaa huomattavasti tuosta jo kiillotetusta. Tämä ei olisi ongelma, ellei joku olisi keksinyt tehdä peilin jalustaa/kiinnikeosaa MUOVISTA! No eihän sitä voi kiillottaa...
Mönkään meni siis tämäkin homma
Katsotaan nyt miten enää kiinnostaa jatkaa...
Iltapuhteina jatkoin peilien kiillottelua, ja sainkin ensimmäisen jo valmiiksi. Tässä vähän kuvatuksia:

Hyvä esimerkki siitä, mitä tapahtuu jos jättää yhdenkin hiomapaperikarkeuden väliin. Oikealla kaikki mukana, vasemmalla oikoteitse tehty.

Peili purettuna

Eihän siitä täydellistä tullut mutta hei, en minäkään ole! Itse peiliosa oli kovaa peltiä, mikä hankaloitti kiillotusta huomattavasti.

Kuin kaksi marjaa. Eipäs kun...
Toisen peilin paketin avattuani huomasin jotain masentavaa. Peili on eriparia. Valmistaja on joku ihan muu, sillä peili eroaa huomattavasti tuosta jo kiillotetusta. Tämä ei olisi ongelma, ellei joku olisi keksinyt tehdä peilin jalustaa/kiinnikeosaa MUOVISTA! No eihän sitä voi kiillottaa...
Mönkään meni siis tämäkin homma

Katsotaan nyt miten enää kiinnostaa jatkaa...
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Tolerans sano r*ssä ja peilit pakettiin sujautti. 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Näinkin voisi sanoa...
Tänään tuli muuten pelastettua kaatikselle menolta aidot Thule kattotelineet. Sitä vanhaa mallia, joka passaa justiisa tohon Ladan katolle.
Täytyypi napsauttaa kiinni jokupäivä

Tänään tuli muuten pelastettua kaatikselle menolta aidot Thule kattotelineet. Sitä vanhaa mallia, joka passaa justiisa tohon Ladan katolle.
Täytyypi napsauttaa kiinni jokupäivä

- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 539
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Kaikki käyttökelpoinen kannattaa aina ottaa talteen, itse hamstraan kotiini aina Ladanrenkaita jos satun löytämään vanteella olevat kumit joissa pysyy ilma. Hyvät renkaat menee yhteen pinoon ja huonot toiseen, ihan sama kuinka huonossa kunnossa kumi on, vaikka olisi kuinka sileä mutta jos pyörä sattuu ilmaa pitämään niin se on täydellinen peltoautoonZapsky kirjoitti:Tänään tuli muuten pelastettua kaatikselle menolta aidot Thule kattotelineet. Sitä vanhaa mallia, joka passaa justiisa tohon Ladan katolle.
Täytyypi napsauttaa kiinni jokupäivä




Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Pikapäivitys:

Uudet (vanhat) Thule kattotelineet paikoillaan!

Uudet (vanhat) Thule kattotelineet paikoillaan!
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Kas niin, talvi tuli. Ainakin jonkinnäköinen sellainen. Talvirengaspakko lähenee ja vakuutuslaskukin erääntyy samaan päivään sopivasti. Kaikki tämä enteilee siis talviunia. Kyllä, olen päättänyt pistää tämän rouvan talviunille lähiaikoina. Kyllä sitä talven yli pärjää jalan tai julkisilla, vaikka Ladan lämpöä tuleekin ikävä...
Onko teillä siis hetki aikaa suoda ja kertoa joitakin talvisäilytysvinkkejä? Auto on näillä näkymin menossa ulkosäilytykseen, joskin täysin katettuun talliin. Tulisiko ikkunat jättää raolleen? Entä bensat tyhjentää tai avata tankinkorkki raolleen? Pitääkö akulle tehdä jotain? Tulisiko auto pestä huolella? Entä muuta?
Onko teillä siis hetki aikaa suoda ja kertoa joitakin talvisäilytysvinkkejä? Auto on näillä näkymin menossa ulkosäilytykseen, joskin täysin katettuun talliin. Tulisiko ikkunat jättää raolleen? Entä bensat tyhjentää tai avata tankinkorkki raolleen? Pitääkö akulle tehdä jotain? Tulisiko auto pestä huolella? Entä muuta?
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Bensoja ei kannata tyhjentää ja tankinkorkin on parempi antaa olla kiinni. Jos auto on kerran katoksessa, niin ikkunat voi jättää vaikka pari milliä raolleen. Tai sitten voi pitää ikkunat kiinni ja hakea vaikka Motonetistä esim. tällaisen. Akusta miinuskaapeli irti. Huolellinen pesu kannattaa, niin ei pinty talven aikana paskat pelteihin ihan niin tiukasti kiinni. Jos pidempään haluaa hyvänä pitää niin kevyt kotelosuojakäsittely (tankin & vararenkaan kotelot, etu poikkipalkit, helmakotelot ja ovien alareunat sisäpuolelta) on aina paikallaan, joskaan ei pakollinen.
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.