Uusi ote tuli!
Re: Uusi ote tuli!
Niinpä on tänäkin vuonna käytetty Samara syynättävänä , olihan siinä oikein huomauttamistakii... sumutakavalo ei suostunut konttorilla palamaan... kauheeta vikaa.
Pyyhkäsin kalvoista hapettumat poies hanskalla ja nii on sekii vika korjattu.
Nii se on vielä asteekki , mutta päästötkin oli ihan jees .
Onhan se tietty loppuunajettu , kun on melkein viiskytätonnia mittarissa , mutta viimenen kymppi on tullu viime vuoden aikana likan ajossa. Ja aina lähtee kun tarttee.
t.hh
Pyyhkäsin kalvoista hapettumat poies hanskalla ja nii on sekii vika korjattu.
Nii se on vielä asteekki , mutta päästötkin oli ihan jees .
Onhan se tietty loppuunajettu , kun on melkein viiskytätonnia mittarissa , mutta viimenen kymppi on tullu viime vuoden aikana likan ajossa. Ja aina lähtee kun tarttee.
t.hh
Re: Uusi ote tuli!
Volkkaria käytin konttorilla. Vaihteeksi oli nivel väljä. Taisikin olla ainoa, jota en ole vielä 2v aikana etupäähän vaihtanu joko ominpäin tai katsurin käskemänä. Jarrupoljinta haukkui, että vaatii liikaa voimaa eikä takapäässä tapahdu paljoa, no tänään purin jarrupääsylinterin ja vaihdoin tiivisteet, josko korjaantuisi jarrut, alkoi sekin olemaan viimeinen vikapaikka, tehostin tuskin kyseessä koska oireilee muullakin tavoin. En vielä paikalleen kerenny laittaa. Takahelmakoteloon käski pikkupaikan laittaa, rälläköinnin jälkeen piti tehdä koko takakotelo uusiksi
Näillä taidoilla lopputulos on jopa hyvä. Etäämpää ei näe, että ei ole alkuperäinen ja kestänee autoa pitempään. Pakkeliakaan ei tarvinu silotteluun.
Eiköhän sieltä taas ote tule
Oli muuten tämäkin ruostepesä saanut alkunsa siitä kun oli ruuveilla ruuvattu roiskeläppä kiinni...
Edit. Tänään käväisin konttorilla, mutta ei tullu otetta. Sen sijaan tuli leima, kun trafilla oli ongelmaa eikä saanu tulostettua uutta otetta.

Eiköhän sieltä taas ote tule

Oli muuten tämäkin ruostepesä saanut alkunsa siitä kun oli ruuveilla ruuvattu roiskeläppä kiinni...
Edit. Tänään käväisin konttorilla, mutta ei tullu otetta. Sen sijaan tuli leima, kun trafilla oli ongelmaa eikä saanu tulostettua uutta otetta.
Viimeksi muokannut Evreka, 22.8.2012 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi ote tuli!
Keskiviikkona vaihdoin jarrusatulan isän Ladaan ja eilen isäntä käytti jälkitarkastuksessa. Uuden otteen kanssa isä tuli sitten kotiin.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Uusi ote tuli!
Kuusaalla konttorissa katsuri totesi Larppanan yllättävän kovapohjaiseksi autoksi. Mitä ny ajovalot sekoilee jarrutestissä
Hallin puolelle tultuaan ohjeistin ajovalojen käyttöä. Oli nuori poika ihmeissään, varmaan eka Lada mitä katsasti. Mutta raidetangon pään pisti vaihtoon, eipä muuta keksinyt sanottavaa.

Re: Uusi ote tuli!
kyllähän se uusi ote tuli ei ollu mitään muuta sanomista ku takajarruissa on kai jotai likaa/pölyä kun puoltaa jarrutuksen jälkeen. se olikin tuon auton 3 katsastus ja nyt pitää jo katsastaa joka vuosi.
Re: Uusi ote tuli!
No niin, nyt on näytetty raidetangon pää. Olipa ohivuotoakin uudessa katalysaattorissa jonka vaihdoin viikko sitten ja pakoputki klemmareilla yritin saada tiiviiksi ja tahnalla. Eihän se läpi menny, vuotoa oli liikaa.Larppana kirjoitti:Kuusaalla konttorissa katsuri totesi Larppanan yllättävän kovapohjaiseksi autoksi. Mitä ny ajovalot sekoilee jarrutestissäHallin puolelle tultuaan ohjeistin ajovalojen käyttöä. Oli nuori poika ihmeissään, varmaan eka Lada mitä katsasti. Mutta raidetangon pään pisti vaihtoon, eipä muuta keksinyt sanottavaa.
No, hitsasivatpa korjaamolla samalla vaivalla tuon katin tiiviiksi. Uusia mittalukemia katsuri yski ja arpoi että meneekö lambda-arvot läpi. Aikansa huudatettua sai sellaiset lukemat jotta meni. Katalyytti on motonetin tarvikepönttö. Omia alkuperäisiä ei saa ja nekin maksaa melkein 400 e.
Summasummarun -talvi tulee ja on aika ottaa tuo talvikulkine taas käyttöön

Re: Uusi ote tuli!
Kerhon kokoontumisissa on ollut uusia muistaakseni 40e/kpl, eli eroa vain yksi nolla...Larppana kirjoitti:Omia alkuperäisiä ei saa ja nekin maksaa melkein 400 e.
Re: Uusi ote tuli!
Nyt kun rupesin oikein tarkemmin katsomaan tuota kuvastoa (aiemmin oli joristu ainoastaan tiskillä) niin ostin jonkinmoisen välikappaleen ja tarvike katin.
Vaan olisiko se koko homma menny tällä yhdellä pöntöllä??
Vaan olisiko se koko homma menny tällä yhdellä pöntöllä??
Re: Uusi ote tuli!
Veli kävi katsastamassa 110:nsä ja puhdas ote tuli.
Mitäs mieltä asiantuntijat on noista pakokaasuarvoista tyhjällä katalysaattoripöntöllä?

Kilometrithän ei tuossa pidä paikkaansa, kun on mittari vaihdettu. Oikea määrä on jotain 300tkm.
Mitäs mieltä asiantuntijat on noista pakokaasuarvoista tyhjällä katalysaattoripöntöllä?

Kilometrithän ei tuossa pidä paikkaansa, kun on mittari vaihdettu. Oikea määrä on jotain 300tkm.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Uusi ote tuli!
Joutokäynnin arvot puuttuvat. Ei ole tyhjä katalysaattori tai sitten arvot on mitattu moottori sammuksissa. Ei henkilöauton moottori voi polttaa itse niin täydellisesti, että ilman kattia arvot olisi nolla.
Re: Uusi ote tuli!
Sen verran uusi että tyhjäkäynnillä ei arvoja oteta, vaan luetaan OBD II ja jos vikakoodeja ei löydy, niin tällöin tyhjäkäynnin arvot ovat OK. Toki tuo kierroksilla oleva HC:n arvo hieman herättää ihmetystä...audiq kirjoitti:Joutokäynnin arvot puuttuvat. Ei ole tyhjä katalysaattori tai sitten arvot on mitattu moottori sammuksissa. Ei henkilöauton moottori voi polttaa itse niin täydellisesti, että ilman kattia arvot olisi nolla.
Ei muuten ole ensimmäinen tyhjällä katilla oleva 110-sarjalainen, josta otettu hyväksyttävät arvot..
Re: Uusi ote tuli!
Ja tuo 110 on jo monta kertaa katsastettu tyhjällä katilla hyväksyttävillä arvoilla. Kyllähän se uskomattomalta itsestäkin aluksi tuntui kun täällä kerrottiin, että ilman kattiakin menee helposti hyväksyttäviin arvoihin
Katalysaattorin sisältö jäi vuosia sitten "hiekkapilvenä" Kehä III:lle Bemböleen. Oli kuulemma niin hurja pöllytys, että liikenne oli pysähtynyt näkyvyyden puutteen takia.
Katalysaattorin sisältö jäi vuosia sitten "hiekkapilvenä" Kehä III:lle Bemböleen. Oli kuulemma niin hurja pöllytys, että liikenne oli pysähtynyt näkyvyyden puutteen takia.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Uusi ote tuli!
Kuplavolkkarikin meni läpi katsastuksesta, vaikka oli vuoden verran poissa käytöstä ollutkin. Tosin olihan tuossa hieman tekemistä, hapettumaa sähköissä, bensapumpun kalvo vuoti, käsijarruvaijeri jumitti, kaasuvaijeri oli poikki ja sitä rataa. Pajalla meni reilu neljä tuntia kaiken korjaamisessa, mutta tuli katsastuskuntoon, eikä löytynyt mitään sanomista. Parempi katsastaa näin ennen talvea, niin voi ottaa keväällä koska tahansa ajoon (katsastus olisi mennyt joulukuussa vanhaksi).
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Uusi ote tuli!
Kakkosnelonen linttamersu katsastettu tänään moitteetta. Leimaa varten hitsasin tunkikorvista 3/4 ja perämurikkaan vaihdoin varaosa-autosta abs anturin.
Katsastuskausi alkoi myös tänään eli ajoaikaa on nyt 19.2.2014
Katsastuskausi alkoi myös tänään eli ajoaikaa on nyt 19.2.2014

21013 1500 16v Turbo rojekti
Re: Uusi ote tuli!
Itekki leimaisin tuon mun dartin valmiiksi kevättä ajatellen, mutta kun sen suomeen kilvitin taannoin niin empä miettinyt sitä sen tarkemmin.JohnDoe kirjoitti:Parempi katsastaa näin ennen talvea, niin voi ottaa keväällä koska tahansa ajoon (katsastus olisi mennyt joulukuussa vanhaksi).
Valkkasin hyvät kilvet konttorilta ja vasta kun ne oli lunastettu, niin hoksasin et niist loppuu leima huhtikuulle

Joten aina kevään ekat ajot konttorin suuntaan kylmällä leimalla jännittämään että ajetaanko kylmänä pidempäänkin

