kokemuksia liikenteestä

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Uitukki
Lada kerhon jäsen

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Tulipa bongattua vanha marjanpoimijoiden Hiace Pudasjärven ja Ranuan väliltä tänään. Ei siinä muuten mitään mutta kun takarenkaat eivät kulkeneet samassa linjassa eturengaiden kanssa niin epäilin kyseisen ajokin liikenneturvallisuutta ja soitin jepareille. Välillä kävi keskiviivan päällä. Ei vissiin ollu ihan helpoin ajettava auto. Toivottavasti jäivät poliisin haaviin.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Poliisihallintoako sitä nykyaikaistetaan? Kyllä minä toivoisin näkeväni vaikkapa liikkuvan poliiisin väkeä tuolla tienpäällä. Noilla Oriveden reissuilla hetkellinen nopeus navikaattorissa usein 125-130 kilsaa tunnissa, kuitenkin juurija juuri pysyn toisten matkassa. Turvavälit olemattomat, kovin agressiivistä väkeä tienpäällä riittää.
warre 353w sedan,
Zapsky
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Sen päivän kun vain näkisin, kun poliisii puuttuu turvaväleihin tienpäällä...
Smoppi

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Nyt on ollut paljon helpompaa liikenteessä kun ladassa ei ole sinkkimaalia näkyvillä paikoilla.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
lada.h.s

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Eräänä aamuna Helmellä ajaessani kouluun, törmäsi perääni tyttö skootterilla. Autoon ei jäänyt jälkeäkään mutta tyttö karkasi paikalta.
Olisin halunnut selvittää tämän asian mopoilijan kanssa mutta ei... Itse olin jo kääntymässä parkkipaikalle kun tämä teiden ritari ( vai pitäisikö sanoa prinsessa! ) tuli juuri autoni viereen. Avasin oven ja huusin tyttöä tulemaan viereiselle parkkipaikalle selvittämään asiaa, vastakaikuna sain hölmistynyttä möllötystä ja sitten seuraavaksi ko. henkilö hävisikin paikalta!

En ollut erityisen iloinen... Tiedän kyllä 100% varmasti kuka tämä törmäilijä on. Mutta annan asian nyt kuitenkin olla kun autooni ei mitään jälkiä jäänyt.
Ja Helmellä en enää kouluun mene ilman hyvää syytä! Täytyis ostaa talveksi hyvä takapotku käyttöauto jolla raaskii ajaa, vaikka MB W123.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Zapsky
Moderaattori

Tiedän kyllä tunteen näitä tilannekarkailijoita kohtaan. Käynyt samoin kaksipyöräisellä vs. pyöräilijä.
Sinuna tekisin asialle jotain. Oppisi typerä ihminen läksynsä!
Flaiman
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Ilmeisesti poliisin tehovalvonta hillitsee ohituksia. Eilen ajoin 40 km ysitietä Vaajakosken ABC:n liikenneympyrään, edessä meni Fiat 127 Special 80kmh nopeudella koko ajan, minä tulin sen perässä Combilla ja sitten yli kymmenen autoa meidän takana. Meitä ei ohittanut kukaan, enkä takanakaan nähnyt ohituksia tapahtuvan. Vettä satoi paikoitellen rankasti ja vettä oli raiteissa että se varmaan vei ohitusintoa monilta, lisäksi vastaankin tuli autoja, mutta kyllä yleensä tuommoisella matkalla ohittajia löytyy.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
VPN83

Viesti Kirjoittaja VPN83 »

lada.h.s kirjoitti:Eräänä aamuna Helmellä ajaessani kouluun, törmäsi perääni tyttö skootterilla. Autoon ei jäänyt jälkeäkään mutta tyttö karkasi paikalta.
Olisin halunnut selvittää tämän asian mopoilijan kanssa mutta ei... Itse olin jo kääntymässä parkkipaikalle kun tämä teiden ritari ( vai pitäisikö sanoa prinsessa! ) tuli juuri autoni viereen. Avasin oven ja huusin tyttöä tulemaan viereiselle parkkipaikalle selvittämään asiaa, vastakaikuna sain hölmistynyttä möllötystä ja sitten seuraavaksi ko. henkilö hävisikin paikalta!

En ollut erityisen iloinen... Tiedän kyllä 100% varmasti kuka tämä törmäilijä on. Mutta annan asian nyt kuitenkin olla kun autooni ei mitään jälkiä jäänyt.
Ja Helmellä en enää kouluun mene ilman hyvää syytä! Täytyis ostaa talveksi hyvä takapotku käyttöauto jolla raaskii ajaa, vaikka MB W123.
Itse en voi käsittää näitten nyky mopoilijoiden ajotyyliä = roikutaan lähestulkoon takapuskurissa kiinni.
Muutaman kerran on nimittäin meinannut tuollainen mopoilija törmätä takapuskuriin, kun olen esimerkiksi jarruttanut ennen hidastetöyssyä tai edellä menevän auton jarruttelun takia.

Jos omassa autossani olisi takalasin pesuri, niin suuntaisin sen varmasti "ampumaan" suoraan taaksepäin, ja lataisin tuon säiliön jollain muulla kuin lasinpesuaineella...
Uitukki
Lada kerhon jäsen

Lähestulkoon kaikissa autoissa, ei tosin takavetoladassa, pystyy takanatulijan kastelemaan myös tuulilasin pissapojalla. Itse ainakin olen kastellut perseesssä kiinniajavien tuulilaseja. Toiset jättäytyvät tämän jälkeen kauemmas toiset ei. Paras oli yks Auris-kuski joka ajeli tämän jälkeen pitkät päällä perässä :lol:
Käyttis Saab 900 S -97
Zapsky
Moderaattori

Saahan tuon takavedonkin ampumaan vaikka mihin suuntaan! Ainakin nappiksen, siinä kun suuttimien säätö tapahtuu helposti mutteria kääntämällä :lol:
lada.h.s

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Uitukki kirjoitti:Paras oli yks Auris-kuski joka ajeli tämän jälkeen pitkät päällä perässä
Kerran ohitin yllättäen skootterin 60km/h alueella ylämäessä Nappiksella ajaen ehkä 80 siinä ohitushetkellä.
Kun kohta alkoi 40km/h alue ja hiljensin niin silloin tämä skootteri sai minua jo kiinni. No sitä ilmeisesti vähän ahdisti kun Lada ohitti vieläpä ylämäessä niin sekin alkoi leikkimään niillä pitkillä valoilla... Räpsytteli niitä raivokkaasti ja jätti ne loppujen lopuksi kokonaan päälle! :lol:
No käänsin peilin yöasentoon joten ongelma poistui.

Mutta tuntuu monesti näiden mopojonnejen itsetunto kokevan todella pahan kolauksen kun ajaa moposta Ladalla ohi. Ikäänkuin ne todellakin kuvittelisi ettei Ladalla voi päästä edes skootterista ohi. Autoilijoiden kanssa olen harvemmin vastaavaa kokenut.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Uitukki
Lada kerhon jäsen

Zapsky kirjoitti:Saahan tuon takavedonkin ampumaan vaikka mihin suuntaan! Ainakin nappiksen, siinä kun suuttimien säätö tapahtuu helposti mutteria kääntämällä :lol:
Joo mutta et sinä takanatulijalle saa takapotkusta ruikattua alkuperäisellä pissapojalla kun ei riitä paine.
Käyttis Saab 900 S -97
Zapsky
Moderaattori

Noo, sekin taas riippuu vauhdista...
Uitukki
Lada kerhon jäsen

^Häh???
Käyttis Saab 900 S -97
lada-juntti

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Jos sulla on alkuperäinen Fiat/Lada nappis, niin polje sitä lasinpesu-tuttia raivoikkaasti, niin voi lennähtää takana tulevan nassulle :lol:
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Vastaa Viestiin