Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Taas viikonloppuna ajeltu yli 260 kilometriä maakuntamatkailua porukoiden ja sukulaisten luona. Nyt viikolla tulee taas enemmän polkupyöräiltyä, ja auto on parkissa.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Huohotusletku vaihdettu, ja ilmanputsari. Miten voi ilmanputsari olla noin uskomattoman pölyinen noin vähillä kilometreillä? Huomasin myös, että termostaattikopan ympäriltä vuotaa jäähdytysnesteitä vaihdelaatikon päälle. Tuohonhan voisi laittaa vaikka kaikki letkut uusiksi. Saako tuohon valmiita letkusarjoja, vai pitääkö mennä letkukauppaan?
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Samara toiminut hyvin, ainoastaan pissapojan pumppu hieman kiukuttelee. Tässä on se säiliöstä erillinen pumppu, joita oli näissä alkupään samaroissa.
Vein eilen auton maalle hitsattavaksi, kun etupyörän kaaressa sivulla oli tuollainen ruostevaurio. Saa nähdä kuinka kallista lystiä siitä tulee.

Samara toiminut hyvin, ainoastaan pissapojan pumppu hieman kiukuttelee. Tässä on se säiliöstä erillinen pumppu, joita oli näissä alkupään samaroissa.
Vein eilen auton maalle hitsattavaksi, kun etupyörän kaaressa sivulla oli tuollainen ruostevaurio. Saa nähdä kuinka kallista lystiä siitä tulee.

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Termostaatin letkujen vuoto taisi korjautua kiristimet vaihtamalla. Tuolla ulkona on hyvä sää ropailla autoa ulkoilmassa. Mukavaa kaatosateessa karjua että ai perrrkele tulikuumien jäähdytysnesteiden purkautuessa sormille letkuliitoksista.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
^ useimmiten tuohon auttaa semmoinen mantran hokeminen:
" Tätä ei ole pakko tehdä, tämä on vain harrastusta...Tätä ei ole pakko tehdä, tämä on vain harrastusta...Tätä ei ole pakko tehdä, tämä on vain harrastusta..."

" Tätä ei ole pakko tehdä, tämä on vain harrastusta...Tätä ei ole pakko tehdä, tämä on vain harrastusta...Tätä ei ole pakko tehdä, tämä on vain harrastusta..."

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
[quote="Jouska"]
Vein eilen auton maalle hitsattavaksi, kun etupyörän kaaressa sivulla oli tuollainen ruostevaurio. Saa nähdä kuinka kallista lystiä siitä tulee.[quote]
Moi,
Kuuskymppiä otti autopeltiyritys, vaikka tulihan päälle myös noi matkustuskustannukset. Takaisin ajellessa vettä satoi kuin Esterin p:stä. Harvoin kai vettä sataa noin kaatamalla ja pitkään.
Vein eilen auton maalle hitsattavaksi, kun etupyörän kaaressa sivulla oli tuollainen ruostevaurio. Saa nähdä kuinka kallista lystiä siitä tulee.[quote]
Moi,
Kuuskymppiä otti autopeltiyritys, vaikka tulihan päälle myös noi matkustuskustannukset. Takaisin ajellessa vettä satoi kuin Esterin p:stä. Harvoin kai vettä sataa noin kaatamalla ja pitkään.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Hitsaaminen on kyllä teetettynä niin kallista, että vähillä hitsailuilla on varmaan pidemmän päälle halvempaa ostaa joku halpa valovirtaa syövä ydintäytelankamiggi. Itse olen semmoisen ajatellut ostaa, niin pääsee uutta peltiä liittämään. Ja onpa tuota hitsauksen tarvetta toisinaan muuallakin kuin autoissa...Jouska kirjoitti:Kuuskymppiä otti autopeltiyritys, vaikka tulihan päälle myös noi matkustuskustannukset. Takaisin ajellessa vettä satoi kuin Esterin p:stä. Harvoin kai vettä sataa noin kaatamalla ja pitkään.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Itse meinasin ostaa sen bilteman toisiksi halvimman vehjeksen. Siinä on kaasunkäyttömahdollisuus ja virtaa saa paremmin säädettyä. Pitäisi vain jotain töitä saada opiskelun ohelle, että olisi rahaakin ostaaLarppana kirjoitti:tuosta edullisesti vehjes

☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Itselläni on Gernin ydintäytelankamikki (Puuilosta), joka on kyllä täysin sama kiinavehje kuin nuo nykyiset Kendet ja Biltemat mitkälie. Siinä oli jopa toinenkin nappi säätöjä varten, eli kai se on vastaava kuin Bilteman toiseksi halvin kone. Juuri mitään sillä ei autojen kanssa oikeasti tee, mutta jonkinlaisen räkäsauman ja liitoksen saa, että auton saa taas vuodeksi leimattua. Lujuutta vaativiin kohteisiin ei tuolla kannata räkiä, poppareillakin saa lujempaa jälkeä. Toisilla säädöillä (joilla tulisi kunnon sauma) polttaa japsien ja Fordien pellit puhki, Ladasta en tiedä.. Toisilla säädöillä räkii eikä kunnon saumaa tule, välimuotoa ei tunnu löytyvän. En tiedä jos kaasu olisi käytössä, niin toimisiko paremmin kuin täytelanka.
Voi vaikuttaa sekin, että minkäänlaisia taitojakaan ei ole
Edittiä..
Ei ole päällisin puolin täysin sama vehje nykyisten Biltemoitten kanssa, tarkistin. Joten moitteet ei EHKÄ koske Biltemaa.
Voi vaikuttaa sekin, että minkäänlaisia taitojakaan ei ole
Edittiä..
Ei ole päällisin puolin täysin sama vehje nykyisten Biltemoitten kanssa, tarkistin. Joten moitteet ei EHKÄ koske Biltemaa.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Tälläisessä hitsissä EI OLE tasasuuntaajaa ja siksi hitsaaminen muistuttaa sädepuikon palamista, kipinää lentää puolimetriä suuntaansa. Mikäli ostatte tälläisen hitsin kannataa siihen rakentaa tasasuuntaus-silta, vaikkapa auton laturin tasasuuntaus sillasta ja tietokonepuhallin jäähdyttämään siltaa. Hitsaaminen helpottuu (ja jälki paranee) huomattavasti kun on tasasuuntaus käytössä (kuten oikeissa mig-hitseissä). Itse omistin viikon tuollaisen hitsin ja rullallisen tuhrasin (0,490kg) lankaa. Nykyään omistan erittäin vanhan käytetyn FINNMIG:in jossa n mahdollisuus myös kaasulle.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Ja näin sähköalan yrittäjänä antaisin semmoinen muistutuksen vielä kaikille, että kun on on verkkovirralla toimivasta laitteesta kyse, niin ihan oman ja muidenkin turvallisuuden kannalta ei kannata alkaa modaamaan, jos ei oikeasti tiedä, mitä tekee (ja sähköturvallisuuslain mukaan tämäkään ei sitten vielä riitä - ja tämä ei sitten ole yritykseni mainostamista, en tee tällaisten laitteiden korjauksia ja modauksia).pressa kirjoitti: Tälläisessä hitsissä EI OLE tasasuuntaajaa ja siksi hitsaaminen muistuttaa sädepuikon palamista, kipinää lentää puolimetriä suuntaansa. Mikäli ostatte tälläisen hitsin kannataa siihen rakentaa tasasuuntaus-silta, vaikkapa auton laturin tasasuuntaus sillasta ja tietokonepuhallin jäähdyttämään siltaa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Itse katsoin ettei kannata ostaa hitsausvehkeitä, kun ei ole sellaista omaa paikkaa/ tallia täällä kaupungissa. Toisenlaisessa tilanteessa tekisin korjaukset kaikki itse.
Itse katsoin ettei kannata ostaa hitsausvehkeitä, kun ei ole sellaista omaa paikkaa/ tallia täällä kaupungissa. Toisenlaisessa tilanteessa tekisin korjaukset kaikki itse.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Bilteman toisiksi halvimmassa on langan säädön lisäksi myös virran säätö potikasta. Juuri sen takia sen olisinkin ostamassa, kun ei semmoisella kaksiasentoisella virran säädöllä tee mitään.juippi11 kirjoitti:Itselläni on Gernin ydintäytelankamikki (Puuilosta), joka on kyllä täysin sama kiinavehje kuin nuo nykyiset Kendet ja Biltemat mitkälie. Siinä oli jopa toinenkin nappi säätöjä varten, eli kai se on vastaava kuin Bilteman toiseksi halvin kone.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tämä?Smoppi kirjoitti:Bilteman toisiksi halvimmassa on langan säädön lisäksi myös virran säätö potikasta. Juuri sen takia sen olisinkin ostamassa, kun ei semmoisella kaksiasentoisella virran säädöllä tee mitään.
Olen hankkimassa just konetta, joten kumpi on "parempi"? Lähinnä auton hitsaukseen. No, ooppelissa muovikin ruostuu joten eiköhän sieltäkin jotain kohtia löydy missä on metallia.