Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
JohnDoe

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Jaska HKI kirjoitti:Samaa mieltä.Muutamaa Kadettiakin vähän tiirailin mutta vähiksi ovat käyneet.Astraa farmarina itse asiassa menin katsomaan mutta siinä mallissa oli tuulilasi halki ja iskarit heikot.Ei se paljon auta jos katsastus on loppu ja kohta odottaa tuulilasin ja iskunvaimentimien vaihto kun auto maksaa 700€.
Eli kerhon merkkeihin et tule enää sortumaan, vaikka monissa näissä edelleen lienee hinta-laatu-suhde enemmän kuin kohdallaan? Jos uudesta 110:stä jäi huonot kokemukset, niin 2000-luvun Samaraa vähän ajettunahan saa myös pilkkahintaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Hittoako sitä päätä seinään takomaan loputtomiin? Ei paska muutu kullaksi vaikka sitä kuinka kehuisi.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Uitukki
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

^Näinpä. Moni 110:n ostanut on saanut pettyä surkeaan laatuun enkä yhtään ihmettele jos 110:stä eroon päästyään haluaa vaihtaa merkkiä. Ilmeisesti näitä on kuitenkin myös hyviä yksilöitä koska silloin tällöin niitä näkee. Ehkä huonot ovat karsiutuneet jo pois ja jäljellä on nämä toimivat yksilöt?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

ne jotka kertovat satakympin olevan toimiva auto (yli satatuhatta samalla ajaneena ja edelleen matka jatkuu), saavat täällä foorumilla aina valehtilijan tai kommunstin leiman otsaansa. Minulle on jostain syystä päätynyt valmistevikainen satakymppi, siihen viat ovat jääneet asentamatta. Normaalia kulutusosia on vaihdettu ja kytkimen irrotushaarukan hitsaus uusittu kun säätövirheen vuoksi pohjannut ja siksi murtunut.
Jokainen ajaa sillä millä pystyy, itse pystyn ajamaan satakympilläkin.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tällä foorumillahan perinteisesti auton vioista realistisesti kertovat on tuomittu joku täysiksi idiooteiksi tai auton vikoja on syytetty itse aiheutetuiksi (Jaska kyllä tietää mistä puhun....)

Mikään ei v*tuta enempää merkkiin katsomatta kuin täysin fanaattiset harrastajat jotka loppuun saakka painavat realistiset tosiasiat maanrakoon. Yritä siitä sitten jotain järkeä löytää jos olet esim. merkkiä/mallia harkitsemassa ja yrität etsiä tietoa.
Autot ovat vain kasa peltiä, teknisiä laitteita jotka ovat yleensä ihmistä vastaan. Siksi niistä pitää puhua vain ja ainostaan realistisesti, juuri niinkin Jaska on tehnytkin. Autot eivät ole ihmisiä, olentoja tai edes henkiolentoja eikä niitä sellaisiin pitäisi ikinä rinnastaa. Jos käteen jäi kasa paskaa, niin totuus julki.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Marko

Viesti Kirjoittaja Marko »

Ens viikolla vaihtuu 220 000 mittarii,ongelmii on ollut.Puolat ja alustan osii vaihettu,normaalii,kun autolla ajetaa 35:n tuhannen vuosiajosta Venäjällä 7 tkm.Naapuri työskentelee autosähköliikkeessä Kouvolassa ja puhu,et erääsee saksalaisee merkkii on menny jo kaks kertaa puolat takuuaikana.Jos Lada olis ilmottanu,et kestää 200 000 ja kone loppu,en näillä kilometreiillä(35tkm)vuotee olis varmaan koskaa ostanu käyttikseks Ladaa.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ja tämäkö se on sitten Jokarin mielestä niitä realististen tosiasioiden kertomista?

"Kyllähän tuollainen Samara on kasa sellaista kuonaa, että itse en suostuisi moisella ajamaan metriäkään. Ihan sama mitä kommarit hehkuttaa. "

Jokari kun ei varmaan ole niitä aikoja edes ehtinyt nähdä, kun kommunistit hehkutti itä-autojen erinomaisuutta. :lol:
Eikä Porsche niin paskoja autoja ole koskaan suunnitellut, että jollain kakaramaisella huutelulla niitä pystyttäisiin lyttäämään. Ja jos pysytään realistisissa tosiasioissa niin Samara on saanut täällä Ladapalstalla enemmän paskaa niskaan kuin mitään "kommarien hehkutuksia".

Ja sekö on Jokarin mielestä sitten on uskottavaa tosiasioiden kertomista, jos täällä haukkuu Ladaa ja kuitenkin itse sillä vuodesta toiseen ajelee? Miksi merkki ei sitten millään vaihdu?

Itse olen nyt Samaralla ajanut vuodesta 1996, kai siitä nyt jotain on oppinut tietämään, enkä mielestäni ole mitään realistisia tosiasioita siitä jättänyt kertomatta. Tosiasia on, että se on teknisesti toiminut todella hyvin. Ja tosiasia on myös, että paalattuhan se olisi jo aikoja sitten ilman isoja hitsauksia.

Auto on itsellekin vain läjä peltiä ja sitä parempi mitä vähemmän siinä on rahaa kiinni. Siksi olen tuolla Samaralla niin kauan ajellutkin, vaikka "toimintaympäristö" on yrittänyt painostaa siitä luopumaan. :)

Eikä itsellä olisi vähääkään kiinnostusta alkaa näitä peltikasoja vielä ominpäin rakentelemaan ja jotain "tekomiehen" statusta hankkimaan, riittää täysin kun saa edes jotenkin ajokunnossa pidettyä ja katsastuksesta läpi.

Tähän "merkkiin katsomatta täysin fanaattiset harrastajat" tekee vielä mieli sanoa, että taitaa Ladaporukassa olla kuitenkin aika vähän tätä sakkia. Johan nyt halpisautojen yleinen mielikuva siitä jotain kertoo, ja että kerhotouhukin on vitsistä lähtenyt liikkeelle.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jouska

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Aika osuvasti Samarai kirjoittelee. Ei tosiaan saa Lada harrastus olla liian vakavaa, pitää olla vähän niin kuin pilke silmäkulmassa kun sillä ajelee. Kyllähän kaikki Suomessa olevat Ladat ovat tänäpäivänä, olivat sitten takavetoisia tai etuvetoisia, ominaisuuksiltaan vanhanaikaisia ja rumia. Ei niitä kukaan halua itselleen. Toisaalta niiden arvo on vaan muutaman satasen tai tonnin.

Samaran yhtenä suurimpana riesana on varmasti ruostuminen joka johtuu huonosta maalauksesta/viimeistelystä ainakin venäjällä valmistetuissa autoissa. Toisaalta varmaan 20 vuotta vanhasta takavetoisesta löytyy ruostevaurioita yhtä lailla.

Eipä nuo etuvetoisetkaan voi olla huonoja autoja. Siitä varmaan todistaa nuo enemmän ajetut satakympit. Jos niillä on kelattu kymmenenkin kierrosta maapallon ympäri. Tietysti pikkuviat lienevät maustaneet matkantekoa. :)

Mitä minä olen kuullut muilta etuvetoisten omistajilta, usein vähän vanhempia ihmisiä jotka olivat ostaneet autonsa uutena. Kaikki olivat olleet tyytyväisiä ilmeisesti sen takia, koska ovat tienneet mitä ovat ostamassa. En ole kuullut haukkuja edes satakympistä foorumin ulkopuolella.

Kiinnitin huomiota viime talvitapaamisessa Mobiliassa siihen, että monet satakympillä ajelleet ajoivat pieni virne/hymy suupielessä. Ihan totta!! Mistä mahtoi johtua?? Ei kai vaan hiipivä hulluus?? Vaiko pankkitilin saldo??
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ne molemmat Samarani olivat hyviä, mutta en silti julistaisi varmana totuutena, että kaikki Samarat ovat hyviä tai huonoja. Yksilöitähän autotkin ovat, vaikka jotkut yleistävät oman kokemuksensa kaikkiin saman mallisiin tai jopa -merkkisiin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Eräs tämänkin kerhon merkkihenkilöistä joka omistaa ainakin 5 Ladaa haukkui minun Volvon valintaani että hassispöllyssä sillä ajelen.Kaipa joitakin Ladafaneja Vi##u##aa kun 650€:n Volvolla joka on tehty tulppaanien ja puukenkien maassa joka on varustettu patonginpurijan tekemällä moottorilla,ainut merkittävä vika 4500km matkalla on jarrupolttimo jonka otin purkuautosta :lol:
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Pavlovits kirjoitti:Ne molemmat Samarani olivat hyviä, mutta en silti julistaisi varmana totuutena, että kaikki Samarat ovat hyviä tai huonoja. Yksilöitähän autotkin ovat, vaikka jotkut yleistävät oman kokemuksensa kaikkiin saman mallisiin tai jopa -merkkisiin.
No minä ainakin haluan kertoa kokemuksia vain omasta Samarastani. On sentään niin kauan jo tuo Samara käyttöautona ollut, niin katson, että minullakin on jonkinlainen oikeus kertoa siitä täällä oma arvioni. Ja ylivoimaisesti paras auto se minun omistamista romuista on ollutkin, muiden romuista en mene mitään sanomaan.

Tuntuu vaan, että täällä Ladapalstalla Samaran "varmana totuutena" kelpaa helpommin kun julistaa sen huonoutta, esim. jonkun tuomitsevan koeajon, parin kuukauden epäonnistuneen kokeilun ostetun pommin perusteella tai kun siitä alaviitteessä asiantuntevasti huutelee.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Jaska HKI kirjoitti:Eräs tämänkin kerhon merkkihenkilöistä joka omistaa ainakin 5 Ladaa haukkui minun Volvon valintaani että hassispöllyssä sillä ajelen.
Siis tällä tarkoitin kansakuntaa joka sen on kasannut: "maassa jossa osataan tehdä puukenkiä ja kasvattaa tuppaaneita muukin onnistuu". Ja mikä ihmeen kerhon merkkihenkilö minä olen...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
lada-juntti

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Jos en olisi koskaan ajanut muulla kuin ladalla, niin luulisin todennäköisesti sitä hyväksi autoksi. Omasta kokemuksesta totean, että lada 110 oli täys paska, 10km ajettuna jo takuukorjauksen tarpeessa. helevetin kallis hinta/laatu suhde. Jas kuuma. tuskan hiki virtasi sillä ajettaessa kesällä. Talvella toki kylmä, ei edes penkinlämmittimiä. Pikantti yksityiskohta oli takaluukun avauskahva ( "farmari," tai mikä lie se oli ), se oli peltiä ilman maalia, ja mädäntyi ensimmäisen talvena. Myös etupenkkien alta löytyi ruostunutta metallia, siis uutena jo. Stäpaitsi, jos auto on ruma kuin peppureikä, niin ei sellaisella ole ilo ajella.

Seisemänkymmentä luvun Fiat-ladat olivat kohtuu hyviä ja siedettävän hintaisia uutena.

Isävainaalla oli tuon Fiat-ladan jälkeen viisi yli yhdeksän lada (vai mikä se oli en viitsi tarkemmin muistella), ehtaa neuvostoliittolaista laatua. 60tkm ajettu ja taysin läpi ruostunut, perästä kaikki laakerit paskana.

Äijä uskoi vielä sen jälkeen kommunistiseen ladaan, ja osti vuoden vanhan samaran. Se sitten paloi moottoritilasta kun sitä yritettiin käynnistää. Äijä ajeli sen jälkeen italialaisella skootterilla, mikä oli järkevä veto.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Jouska

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Minulle yritettiin myydä kanssa uutta satakymppiä vuodesta 1999 aina vuoteen 2006 asti. En suostunut ostamaan, koska arvelin ettei auton laatu ole tuon 12 000- 13 000 euron väärti, vaan ehkä pikemminkin 4000 euron auto.

Taisin siis olla oikeassa. Eihän Ladasta kannata maksaa koskaan kun sen muutaman tonnin vaikka olisi uusi auto. Lada kannattaakin ostaa käytettynä, silloin saa enemmän vastinetta rahoille.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Eli odotellaan että edes joku hölmö menisi ostamaan uuden Ladan ja parin vuoden päätä ostaa sen pois nurkista pyörimästä.Miten sitten huuli pannaan kun kukaan ei ole ostanut uutta Ladaa vanhenemaan ja vanhoistakin on aika jättänyt?
Vastaa Viestiin