2105 rakenteluja

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Hemmopää

Re: 2105 rakenteluja

Viesti Kirjoittaja Hemmopää »

nyt on ongelma ratkaistu. Raivasin tilaa varaosa luovuttajaan ja otin sieltä johto pätkän mikä lähtee tuolta liittimeltä ja laitoin sen samalla lailla paikalleen kun mitä se on ollutkin ja nyt päästiin haistelemaan ensi savuja 8) ja yksi niistä johdoista tosiaankin on se kierrosluku mittarin johto, tuli sekin kytkettyä niin pääsi näkemään kuinka kone ottaa jenkaa :D http://s1074.beta.photobucket.com/user/ ... 6301095373
Hemmopää

Re: 2105 rakenteluja. 1500 axtec -> 1700 ruisku.

Viesti Kirjoittaja Hemmopää »

Kovasti näyttää olevan hiljaista, no kirjoittelen sitten itsekseni. Nyt on auto ollut jo yli viikon ajossa ja mahtavasti näyttäisi toimivan ja voimaakin tuntuisi olevan reilusti edelliseen verrattuna. kilpakäyttöön tarkoitetun seos suhdemittarin hommasin ja asentelin niin näyttäisi seokset olevan kohdallaan vedossa, tyhjäkäynnillä ja motarilla pintakaasulla ajaessa menee laihalle mutta se ei taida haitata. Hienosti toimii tuo vakio ruisku 10.0:1 puristus suhteella ja muilla vireillä. mörinät on makeat ja huomiota herättävät kun pakoputkistona on tuo peltisarja http://s1074.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=1 ja siitä eteenpäin 2 tuumasta putkea ja lopussa yksi läpivirtaava simonssin änkkä. penkiksi vaihdoin jonkun gsi kadetin regaron ja on miljoonakertaa parempi kuin ladan oma penkki. rattinkin vaihdoin mokka rattiin ja sitäkään en vaihtaisi mistään hinnasta pois http://s1074.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=2. nytkun ajoasento olis saatu rakennettua sellaiseksi ettei jalasta ruvennut vetämään suonta kymmenen minuutin ajon jälkeen jäi vaihdekeppi ikävän kauaksi, koitin vakio keppiä kääntää alaspäin pillillä lämmittämällä laatikon juuresta ja kyllähän se vähän parempi olikin mutta ei se riittänyt niin sitten yhden illan insinööri työn tuloksena syntyi tällainen: http://s1074.beta.photobucket.com/user/ ... 7074036365 rakennus tarpeina oli yksi vakiokeppi, rattiakselista pari ristikkoa, vähän lattaa, pätkä 12mm sisähalkaisijalla olevaa putkea ja pultti. toimii aivan prkl hyvin ja vaihteet menee napakasti päälle ja vaihde välitkin on sopivan lyhyet. pakin esto piti rälläköidä pois että sai pakin toimimaan. laatikko tosin menee vielä vaihtoon kun pääakselin lakeeri huutaa hoosiannaa. sitten on kaikkea pientä tehty kuten asenneltu lisävaloja ja supparia ja säädetty etu camperia. ei tällä kertaa muuta.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: 2105 rakenteluja

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

mun selaimella ei aukee nuo kuvat, laitatko sähköpostiin kuvia tuosta keppimodista, itselläkin ollut to-do -listalla jo hetken ja pitäis rueta toteuttaa. laitoin sähköpostiosotteen yv:nä.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 2105 rakenteluja

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Toi vaihdekeppimodi on kyllä hieno... tarpeeksi äijämäinen ratkaisu :D
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 2105 rakenteluja

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Kun tuon keppiviritelmän tekee yhdellä nivelellä joka tulee lattian ja kepin väliin niin ei tarvi pakin kanssa hämmästellä. Toisella kädellä painaa laatikon päästä kepin nysää ja toisella vetää pakin päälle.
Samanlainen patentti ollu jo pari talvea ittellä käytössä: http://i974.photobucket.com/albums/ae22 ... ada001.jpg

Tuosta muutettu keppiä sen verran että nuppi on noin 30cm korkeudella lattiasta. sijoituspaikka sen verran huono että käsijarrua ei saa vedettyä päälle, muttei haittaa omassa romussa kun jarruhilut muutenki on takaa poistettu.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Hemmopää

Re: 2105 rakenteluja

Viesti Kirjoittaja Hemmopää »

todellakin on äijjämäinen ja herättää paljon ihmetystä ihmisissä kun näyttää sen verran erikoiselta :lol: omasta mielestä tuo mun keppi näyttää siistimmältä ja pakintoimintakin on parempi että saa yhdellä kädellä mutta mun auto onkin katuajossa ja mazakin taitaa olla jää auto niin ei sinällään ole väliä kunhan toimii.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2105 rakenteluja

Viesti Kirjoittaja START »

jos haluaa vähän siromman tosta kepistä niin ostaa jotain 10mm unabalin tonne lattiaan ja sit tohon väli tankoon käy ihan vaan laakeri holkit. sillä saa kätevästi vaihde välit jus sellasiks kun haluaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Hemmopää

Re: 2105 rakenteluja

Viesti Kirjoittaja Hemmopää »

tehdessä mietin noita unibaleja mut noi ristikot oli ilmasia ja löyty heti hyllystä niin ne on ihan hyvät :lol:
Hemmopää

Re: 2105 rakenteluja, kitka lukko

Viesti Kirjoittaja Hemmopää »

Päätin oikeen investoida ja ostaa venäjältä kitka lukon niin ei tartte katsastukseen tapella ja muutenkin noi kemppi perät on mun mielestä vähä sellasia peltoauto hommia. samalla ostin korjaus paketin akseliin mihinkä kuulu laakerit stefat ja tiiviste sekä kardaanin ja välityksen välissä olevan akseliin holkki laakerien välille joka ilmeisesti puristuu hieman kasaan kun kardaanin laippa kiristetään ja näin välys tulee oikeaksi. nyt tarvitsisi vaan löytää jostain kiristys tiukkuuksia tohon perää? kellään mitään linkkiä mistä löytyis?

http://s1074.beta.photobucket.com/user/ ... 2222997881
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: 2105 rakenteluja

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

tuolta voi aloittaa opiskelun, kohdasta 2101_G_09 ->
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Hemmopää

Re: 2105 rakenteluja

Viesti Kirjoittaja Hemmopää »

Kiitoksia paljon! tuosta on suuresti apua :)
apastori

Re: 2105 rakenteluja

Viesti Kirjoittaja apastori »

Mazak- kirjoitti:Kun tuon keppiviritelmän tekee yhdellä nivelellä joka tulee lattian ja kepin väliin niin ei tarvi pakin kanssa hämmästellä. Toisella kädellä painaa laatikon päästä kepin nysää ja toisella vetää pakin päälle.
Samanlainen patentti ollu jo pari talvea ittellä käytössä: http://i974.photobucket.com/albums/ae22 ... ada001.jpg

Tuosta muutettu keppiä sen verran että nuppi on noin 30cm korkeudella lattiasta. sijoituspaikka sen verran huono että käsijarrua ei saa vedettyä päälle, muttei haittaa omassa romussa kun jarruhilut muutenki on takaa poistettu.
eikö nyt niinku olis kaikista järkevin poistaa se pakkilukko niinkuin mulla on tehty...? ei tartteis kaikkia käsiä käyttää pakin survomiseen....
se on helppo tehä fylläämällä kepin kuula niin alas ettei pakkilukko enää ota(nylonista tahi täyttöhitsaamalla) itsellä tehty jälkimmäisella ja edellinen kesti vuoden ajella(ei tullut toimintahäriöitä, auto vaan kääntyi katolleen...)

http://www.facebook.com/photo.php?v=101 ... =3&theater
en ole varma, näkyykö....
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 2105 rakenteluja

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Tarpeetonta kun sen pakin saa yhdelläkin kädellä päälle. Ja ihan samassa ajassa kuin vakiokepilläkin.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Hemmopää

Re: 2105 rakenteluja. kysymystä perävälityksistä?

Viesti Kirjoittaja Hemmopää »

Tuo oman auton perävälitys tuntuu hieman tiuhalta kun nopeus menee yli 140 tulee rajotin vastaan ja satasessakin kierroksia on yli kolme tonnia. Kone on tuo 1.7 ruisku ja laatikko 5 pykäläinen. Perä on tuon kopan vakio eli 1500 axtekin ja 5 pykäläisen laatikon kanssa tehtaalta lähtenyt välitys. Käyttö auton ominaisuudessa tuo perä saisi olla harvempi ettei kone niin huutaisi koko ajan, talvellahan tuo oli mukava ku jakso mennä sladissa, parhaimmillaan mentiin yli 80 lintassa :wink: Perä on ollut montakertaa auki mutten muista mikä tuo välitys on, eli eka kysymys mikä välitys on ollu tolla 1,5 vakiona ja sitten mistä autosta löytäisin harvemman välityksen. Pihassa on varaosan luovuttajia 1200L, 1200S, 2107 1500 ja 1700i. Joku viisaampi voisi kertoa jos tietää niin ei tartte joka autoa purkaa
Avatar
kapa
Viestit: 1205
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 2105 rakenteluja

Viesti Kirjoittaja kapa »

1700i:stä löytyy 3.9 välitys, 2105 axtecissa vakiona muistaakseni 4.1

Ja eikös vakiovälitysvaihtoehdot ole 4.3 , 4.1 ja 3.9
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Vastaa Viestiin