Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tuli sitten palattua ladakuskiksi toissapäivänä kun haettiin -79 Niva. Aikaisemminhan(06-08) olen ajellut sinisellä nappisilmällä jonka ostin nimim. Igorilta. Kyllähän tämä Niva on ihan mainio peli, vähän mettäkoneuraa jo ajettu ja ei tuo maantielläkään paha ole kun kahdeksaakymppiä ajelee. Mukava lähteä työmaalle huomenna raivailemaan
Pyörät saattaisivat piakkoin olla kaupan, olis tarkotus hieman rouheempaa rengasta laittaa alle. Eli nuo on 225/75-15 Cooper Weather Master, ns kitkarenkaat ilmeisesti.
Midi^ kirjoitti:Pyörät saattaisivat piakkoin olla kaupan, olis tarkotus hieman rouheempaa rengasta laittaa alle. Eli nuo on 225/75-15 Cooper Weather Master, ns kitkarenkaat ilmeisesti.
Miten muuten jaksaa kulkea noilla renkailla? Minulla kun oli Opel Frontera ja siihen vakiokokoisten nastarenkaiden tilalle pisti pallorenkaat, niin kummasti menohalut vähenivät
Hyvin tuo kulkee, tietysti maastossa välitykset kärsii pikkusen mutta toistaalta isommalla renkaalla pääsee paremmin. Korjaa mittarivirheenkin kun mittarinopeutta 80 on tasan 80 oikeastikkin
Joen musikka kirjoitti:Tosiaanko yli kolmikymmenvuotias auto?!
Nyt on sitten koroteltu, takapää kaipaa vielä uusia jousia kun ei nuo vanhat nyt oikeen jaksa nostaa. Eli eteen tehtiiin korokepalat jousilautasen alle ja spaceri(15mm) yläpallolle. Taakse hitsailin korkeammat jousilautaset, nostin jarruputkien T-haaraa sekä pidensin paineensäätimen vipua. Niin ja tietty tuli nuo pidemmät iskarit, 36-56cm iskarin rajat(alkup ilmeisesti 31-49). Vielä ei ole päässyt maksimijoustoihin ja tutkimaan miten käyttäytyy mutta varmaan tarvii vielä pätkästä pohjaanlyöntikumeista muutama sentti. Huomenna jos kävisi montulla vielä ihmettelemässä ja kiinnittäisi tuon paineensäätimen vivun ja ottaisi muutaman kuvan.
Ainakin kaverin pihassa erään hiekkakasan päällä saatiin jo rohkaisevia tuloksia kun ennen takapyörä nousi pari senttiä ilmaan niin nyt pysyi tassut maassa
Oli sitten vasemman etupyörän napamutteri löystynyt itekseen, täytynee hakea uusi mutteri siihen niin saa laitettua kunnolla kiinni. Tässä kun ei näköjään ole vasemmankätistä kierrettä siellä niinkuin takapotkussa.
Voisikohan muuten joku vakio Nivan omistaja mittailla mikä on maavara etupoikkipalkista ja vaikkapa panhardin korin kiinnikekorvakkeesta. Olisi mukava vertailla että paljonko tuo oma on nyt sitten loppupeleissä noussut. Ilmoita myös renkaan halkaisija.
Päätti sitten takavasen cooperin weather master antautua, parin sentin halkeama renkaan kyljessä "Steel Belted" tekstin E kirjaimen reunassa. Ihan vanhuuttaan ilmeisesti kun ei se mitään osumaa ottanut eikä siltä näytäkkään. Noh camskillista on tilattu nuo hankookin dynaprot, kun nyt tulisivat ensviikolla. Seurannan mukaan ovat kyllä suomeen jo saapuneet. Niva saa nyt sitten lepuutella rampana tämän viikonlopun, oli muuten mielenkiintoinen ajaa vararenkaalla pois töistä. 175/80 vs 225/75...
Onkohan tuo niin että ei neuvosto-aikaisen Nivan alle jenkkipyörää kannatakkaan laittaa..
On se pikkusen maastokelposemman olonen kun tuossa ekassa kuvassa. Jos kellään on jakolaatikkoa kaupan niin sopii tarjota, olis suunnitelmissa tehdä hieman tiuhempaa välitystä.
Eipä ole samanlaista ainakaan näkynyt. Tänään sain vaihdettua takaluukun tiivisteen, josko alkais pysymään vesi paremmin ulkona. Vielä täytys selvitellä mistä hantin jalkatilaan tulvii, jostain hanskalokero-akkukotelon paikkeilta.